پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

15:37:05 - یکشنبه 29 دی 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
کارشناس مسائل سیاسی؛
ایران به هیمنه و اعتبار آمریکا سیلی زد /ایام الله اخیر باید در تاریخ کشور ثبت شود
کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: علاوه بر این که این سیلی محکم سپاه به آمریکا یک پاسخ هوشمندانه نظامی بود بلکه یک پاسخ کوبنده ای بود که هیمنه ی استکباری آمریکا را زیر سوال برد و ضربه ای که به هیمنه و اعتبار آمریکا وارد شد بیشتر از ضربه ای بود که به لحاظ نظامی به آنان وارد شد.

میثم مهدوی کار شناس مسائل علوم سیاسی در گفتگو با “دانشجو آزاد” در خصوص سخنان مقام رهبری در نماز جمعه تهران عنوان کرد: مقام معظم رهبری در ابتدای سخنانشان  با اشاره به داستان حضرت موسی شهادت سردار سلیمانی و تشییع میلیونی پیکر ایشان وهمچنین سیلی که از طرف سپاه پاسداران  به آمریکایی ها زده شد را به عنوان ایام الله یاد کردند.

وی با بیان این که ایام الله روز های خاص و خدایی هستند و نباید فراموش شوند تاکید کرد: ایام الله یعنی روز های سخت، سر نوشت ساز، روز هایی که در حافظه ی تاریخی یک کشور ماندگار، تاثیر گذار و جریان ساز هستند و باید این ایام را به یاد داشته باشیم چرا که این ها نشانه هایی هستند برای کسانی که صبار و شکور هستند.

مهدوی با اشاره به اینکه دشمن تلاش می کند تا این دو ایام الله را به حاشیه ببرند وارزش این روز ها از بین ببرند، خاطر نشان کرد: دشمن از حادثه ی تلخ سقوط هواپیما سو استفاده کرد و با استفاده از رسانه های خود سعی بر این داشتند که این دو ایام الله را تحت شعاع خودشان قرار بدهند و با حجمه ی رسانه ای که در کشور به راه انداختند به دنبال این بودند که این ایام الله ها را کوچک کنند که با تاکیدمقام معظم رهبری و زنده کردن دوباره ی ایشان دشمن به خواسته ی خود نرسید.

 کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت: علاوه بر این که این سیلی محکم سپاه به آمریکا یک پاسخ هوشمندانه نظامی بود بلکه یک پاسخ کوبنده ای بود که هیمنه ی استکباری آمریکا را زیر سوال برد و ضربه ای که به هیمنه و اعتبار آمریکا وارد شد بیشتر از ضربه ای بود که به لحاظ نظامی به آنان وارد شد.

وی با اشاره به اینکه این دو ایام الله باید در حافظه تاریخی کشور ثبت شود ابراز کرد: تا سال ها ی سال باید این روز ها را در تاریخ کشور ثبت و مرور و یاد آوری کنیم و حتی می شود این روز ها را در تقویم کشور نام گذاری کرد.

مهدوی حضور میلیونی و مطالبه ی عمومی مردم  را پشتوانه انتقام دانست و افزود: از اولین لحظات خبر شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی انتقام از آمریکای جنایت کار به یک مطالبه ی عمومی تبدیل شد و مواضع رسمی جمهوری اسلامی هم اعلام کردنند که ما این حق را داریم که در هر زمان و مکان که بخواهیم پاسخ این جنایت آمریکا را بدهیم.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد:این پاسخ کوبنده به موقع بود و قبل از این که شهید سپهبد سلیمانی به خاک سپرده شود ما سیلی محکمی را به دشمن زدیم این سیلی به حدی کوبنده بود که حتی گفته شده است که پس از جنگ جهانی دوم بیش از نیم قرن هیچ کشوری این اراده و جرات را نداشته است تا به مواضع و نیرو گاه های آمریکایی نزدیک شود.

وی ادامه داد: ایران با اقتدار کامل، با نهایت شدت عمل و در کمترین  زمان ممکن پاسخ آمریکا را داد و همه ی مردم  پس ازشنیدن این خبر و بعد از این که سپاه این کار را انجام داد به خودشان بالیدن و از نیرو های مسلح تشکر کردند و به ایرانی بودن خودشان افتخار کردند.

مهدوی با بیان اینکه  آمریکا این سیلی را از ما دریافت کرد و حتی به خودش اجازه تلافی راهم نداد مطرح کرد: این اقتدار جمهوری اسلامی ایران و نظام را نشان می دهد که چه گونه پاسخ کسانی که به کشور ما به فرماندهان ما احانت و تروررمی کنند را می دهیم.

وی در خصوص اینکه چرا مقام معظم رهبری در سخنان نماز جمعه که بعد از ده سال برگزار شد صحبت خاصی نکردند بیان کرد: از چند روزقبل که مشخص شد که مقام معظم رهبری به نماز جمعه می آیند همه انتظار داشتند  که ایشان صحبت های خاصی بکنند ولی ایشان صحبت خاصی را مطرح نکردند لذا فهم و تحلیل دقیق صحبت های ایشان نیاز به زمان دارد و اگر بخواهیم بلافاصله صحبت های آقا را تحلیل کنیم و بگوییم چیز خاصی نگفتند این بزرگترین اشتباه است و آن همان هدفی است که دشمن دارد.

کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: سیاست مقام معظم رهبری  بر این بود که پای فشاری بر اصول هیچ وقت کنار گذاشته نمی شود اصول همیشه ثابتند و وجود دارند و نمی شود گفت حرف ها ایشان تکراری بودند ضمن این که ایشان مدیریت صحنه کردند و نخواستند به هیجانات و اختلافات چه طرفداران خود و چه غیر خودی ها دامن بزنند.

وی درخصوص عکس العمل نشان ندادن مقام معظم رهبری به سخنرانی های برخی از مسئولین اظهار کرد: اگر در این خصوص  مطلبی را بیان می کردند یک فضای دو قطبی به وجود می آمد و دشمن نهایت بهره برداری را از این فضا می کرد ضمن این که ایشان از هر گونه احساسات و واکنش به صحبت های دیگران پرهیز کردند اصول و مواضع انقلابی همیشگی خودشان را کامل بیان کردنند و از واژه های جدید در سخن رانی خود استفاده کردنند.

مهدوی در پایان مطرح کرد: قطعا دشمنان سعی دارد این صحبت ها را بی اهمیت و تکراری جلوه دهند چرا که  آنان به دنبال این بودند که ایشان راه کار های خود رابرای جریان مبارزه با نفاق را علنی اعلام کنند لذا ایشان با سیاستی که دارند هیچ گاه این را  در تریبون رسمی اعلام نمی کنند.

انتهای پیام/

مصاحبه و تنظیم: هدیه یوسفی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi