پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:00:18 - سه شنبه 5 شهریور 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
استاندار کرمان در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان کرمان ؛
ایجاد صندوق ضمانت بانکی برای مددجویان کمیته امداد/دستگاه های دولتی استان مورد ارزیابی قرار می گیرند
فدایی خاطر نشان کرد:متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد مشکلات زیادی برای تهیه ضام دارند و برای حل این مشکل نیز، بحث راه اندازی صندوق ضمانت را با همکاری بانک ها و شرکت ملی مس ایران برای فراهم کردن این ضمانت ها پیگیری خواهیم کرد تا به راحتی بتوانیم برای ۱۲ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد در سال جاری شغل ایجاد کنیم.

به گزارش “دانشجو آزاد”؛محمد جواد فدایی استاندار کرمان در بیست و یکمین جشنواره شهید رجایی استان کرمان ضمن تبریک هفته دولت و روز کارمند عنوان کرد: در سال گذشته به همت کارمندان خدمتگذار موفقیت های خوبی در سطح استان رقم خورد و خدمات قابل قبولی به مردم استان ارائه شد و امید وار هستیم که این روند ادامه داشته باشد.

فدایی با اشاره به اینکه بیان موفقیت ها تشکر از دستگاه های اجرایی است تصریح کرد:به طور معمول همیشه مشکلات بیان می شود و مورد مطالبه قرار می گیرد که در کنار بیان مشکلات باید موفقیت ها هم بیان شود.

استاندار کرمان بیان کرد: در سال گذشته تسهیلات خیلی خوبی به متقاضیان شغل در استان پرداخت شده و ۱۵۶ میلیارد تومان تسهیلات چهار درصد در مشاغل خرد، خوداشتغالی و مشاغل خانگی پرداخت و ۱۱ هزار شغل در این زمینه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه ۶ هزار و ۲۳۵ شغل در سال گذشته برای مددجویان کمیته امداد ایجاد شده  است اظهارکرد:  در واقع تاین مدد جویان توانمندشده اند و امسال مدیرکل این نهاد قول داده ۱۲ هزار شغل ایجاد شود که مشکل ضمانت دارند و قول داده ایم این مسئله را حل کنیم و در این زمینه صندوق ضمانت مددجویان را ایجاد خواهیم کرد.

فدایی اشتغال روستایی و عشایری را امری بسیار مهم دانست و افزود:باید از مهاجرت روستائیان به شهرها جلوگیری کنیم، در سال گذشته ۳۲۴ میلیارد تومان تسهیلات ۶ درصد در این حوزه اختصاص داده و ۶ هزار و ۵۹۳ شغل مستقیم ایجاد شد و رتبه ۷ کشور را کسب کردیم.

استاندار کرمان گفت: اگر با حاشیه نشینی در شهرها مواجه هستیم و آسیب های اجتماعی در این مناطق بیشتر است، به دلیل این است که مردم روستاها شغل خود را به دلایل مختلف از دست داده و یا برای فرزندانشان شغلی ایجاد نشده و چاره ای جز مهاجرت به اطراف شهرها برای کار نداشته اند.

وی با اشاره به صدور مجوز ۱۵۹ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی برای استان خاطر نشان کرد: در هفته دولت امسال ۴۸۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۵۳۰ میلیارد تومان آماده افتتاح داشتیم که علی رغم مشکلات اقتصادی، به لحاظ تعداد طرح و میزان اعتبار نسبت به سال قبل پیشرفت خوبی داشتیم.

این مقام مسئول افزود: در گازرسانی روستاها از سال ۹۲ تاکنون ۷۲۵ روستا گازرسانی شده که ۳۴۶ روستا در سال ۹۷ انجام شده و در جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی موفق بوده ایم و پروژه فاضلاب شهرهای کرمان، زرند و سیرجان با ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال اجراست.

فدایی با اشاره به بهبود فضای کسب و کار استان کرمان در سال گذشته عنوان کرد: این روند باید ادامه پیدا کند و پنجره واحد سرمایه گذاری که به جد دنبال می کنیم گام بسیار مهمی برای بهبود فضای کسب و کار است.

استاندار کرمان در ادامه با اشاره به اینکه در همه کارها نیاز به ارزیابی داریم، عنوان کرد: استان کرمان در رضایتمندی مردم از دستگاه های اجرایی را کسب کرده که در این زمینه باید عرض کنم رتبه با نمره تفاوت دارد که نمره استان با نمره استان اول فاصله بسیاری ندارد و عملکرد بدی نیست؛ البته تا وضعیت ایده آل فاصله داریم و برای آن برنامه داریم و کار می کنیم.

وی در رابطه با افرادی که می گویند برای انجام یک کارباید چندین مرتبه به یک اداره مراجعه می کنیم گفت:  این امر می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد و ما برای مشخص شدن دلیل این موضوع که آیا واقعا کم کاری از ادارهدستگاه ها ی دولتی است یا خیر  طرحی را در ادارات استان اجرا و مسائل را رصد خواهیم کرد.

انتهای پیام/ی

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi