پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

22:43:26 - سه شنبه 26 آبان 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اولین کنگره شعر دانشجویی اربعین برگزار می شود
اولین کنگره شعر دانشجویی اربعین ا با حضور امروزحجت الاسلام پناهیان در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از مهر:مجید منعمی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد دانشجویی اربعین امروز در نشست خبری ستاد دانشجویی اربعین کشوری اعلام کرد: امسال برای اولین بار اولین کنگره شعر دانشجویی اربعین در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می شود.

برگزاری اولین کنگره شعر دانشجویی اربعین

وی ادامه داد: اولین کنگره شعر دانشجویی اربعین با حضور علیرضا قزوه، مرتضی امیری اسفندقه، فاضل نظری، سعید بیابانکی، محمد مهدی سیار، محمد سهرابی، جواد حیدری و دیگر شاعران اهل بیت (ع) و با سخنرانی حجت الاسلام علیرضا پناهیان و مداحی حاج سعید حدادیان فردا چهارشنبه ۲۷آبان از ساعت ۱۲ الی ۱۶ در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار می شود.

رونمایی از کتاب شعر دانشجویی اربعین

مسئول کمیته فرهنگی ستاد دانشجویی اربعین یادآور شد: تا پایان ۲۰ آبان که آخرین مهلت شرکت دانشجویان بود ۴۰۰ اثر ارسال شد که ۴۰ اثر در قالب کتاب شعر دانشجویی اربعین منشرشده و فردا رونمایی خواهد شد .

ساماندهی شعر آیینی

وی ادامه داد: بیشترین آثار ارسال شده در قالب کلاسیک و از دانشگاه‌های شهرستان بود ، بنابراین ۱۰ اثر برتر معرفی و تقدیر خواهد شد و همچنین کارگروهی تشکیل شده و شعر آیینی را سامان دهی خواهد کرد.

راه اندازی ۹ موکب برای خدمات رسانی به دانشجویان در مسیرپیاده روی اربعین

در ادامه محمدمهدی فدوی – مسئول موکب شباب الرضوی گفت: از میان ۹ موکب تاسیس شده برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی موکب شباب الرضوی که یک موکب چند منظوره و چند ملیتی است نسبت به بقیه موکب‌ها از اهیمت ویژه‌تری برخوردار است.

وی ادامه داد: هدف ما از ساخت این موکب ایجاد گفتمانی واحد بین جهان اسلام است همچنین قرار است این موکب با ایجاد ایستگاه صلواتی جاهایی که خلا دارد را پرکند و دم نوش‌ها و چای‌های به خصوصی را نیز به زائرین ارائه دهند.

 اعزام پرستار و پزشک برای ارایه خدمات به زائران اربعین

فدوی از ایجاد غرفه پزشکی و اعزام پرستاران و پزشکان برای خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی خبر داد و گفت: در کنار این غرفه، غرفه‌های دیگری نیز همچون خطاطی، پارچه نویسی و…. و حسینیه‌ای به مساحت ۶۰۰ متر مربع برای اسکان زوار تعبیه شده است.

مسئول موکب شباب الرضوی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته زائرین برای برقراری ارتباط با اقوامشان در ایران دچار مشکل بودند، گفت: امسال تلاش شده است که در نقاطی از موکب‌ها اینترنت همگانی دایر شود تا این مشکل تا حدی کاهش یابد.

انتهای پیام/س

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi