پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:59:16 - یکشنبه 8 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتقال سرورهای تلگرام به ایران
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به اخباری که در روزهای اخیر درباره انتقال سرورهای تلگرام به ایران منتشر شده است، اشاره کرد و از انتقال سرورهای این شبکه پیام رسان اجتماعی به ایران خبر داد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از خبرنگار اقتصادی ایرنا،’محمود واعظی’ روز یکشنبه در حاشیه افتتاح نخستین پارک علم و فناوری آی تی سی (ICT ارتباطات و فناوری اطلاعات) ایران در نزدیکی کرج در جمع خبرنگاران افزود: مذاکره با مدیر تلگرام از چندی پیش در رابطه با انتقال سرورهای شبکه پیام رسان در حال انجام بوده و اکنون این شبکه پیام رسان قسمتی از سرورها خود را به ایران انتقال داده و سی دی ان( شبکه توزیع محتوی CDN ) خود را نیز بر روی آنها نصب کرده اند.
عضو شورای عالی فضای مجازی انجام این کار را اقدامی بزرگ ارزیابی کرد و آن را در راستای سیاست شورای عالی فضای مجازی برای انتقال سرورهای خارجی به ایران دانست.
واعظی گفت: انتقال سی دی ان های تلگرام برای بهتر شدن کانالهای پر مخاطب و پر مراجعه است و این یک شروع خوبی برای ادامه رایزنی ها با مدیر این شبکه پیام رسان است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از کسانی که در رابطه با انتقال سرورهای تلگرام مصاحبه های بدون آگاهی کافی انجام می دهند خواست این کار را به مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بسپارند.
به گزارش ایرنا، نصرالله جهانگرد» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چندی پیش در بیست و سومین نمایشگاه الکامپ در جمع خبرنگاران افزود: براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی شبکه های اجتماعی موظفند سرورها خود را به داخل ایران منتقل کنند.
وی ادامه داد: در همین زمینه مذاکره با تلگرام در جریان است و اینکه آیا مدیر این شبکه اجتماعی پذیرفته سرورهاش را به ایران منتقل می کند را نه تایید می کنم نه تکذیب.
وی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این زمینه همچنان در حال رایزنی با مدیران تلگام است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات، از الزام شبکه های اجتماعی خارجی برای انتقال سرور های خود به ایران خبر داد و گفت: تلگرام ممکن است موافقت خود را با انتقال سرور ها اعلام کند.
وی با بیان اینکه اگر سرور های خارجی بیرون از کشور باشد، ناگریز به پرداخت هزینه بیشتر هستیم، افزود: شبکه های اجتماعی بر زیر ساخت های داخلی به نفع همه است.
تلگرام یک برنامه پیام‌رسان است که تمرکزش را روی سرعت انتقال پیام و امنیت گذاشته است. در سایت تلگرام نوشته شده که یک برنامه غیرتجاری است و به کشور خاصی تعلق ندارد و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.
تلگرام توسط پاول و نیکلای دوروف دو برادر روس پشتیبانی می‌شود. پاول پشتیبانی مالی و ایدئولوژیک و نیکلای مسئولیت بخش تکنولوژی را در تلگرام بر عهده دارد.

**دولت الکترونیک
واعظی با اعلام اینکه فاز نخست دولت الکترونیک با ۲۰۰خدمت راه اندازی خواهد شد،افزود: پرداخت موبایلی که یکی از نیازهای اصلی در فاز نخست دولت الکترونیک است نیز با همراهی بانک مرکزی ایران اجرایی می شود.
وی گفت: اکنون برخی از نیازهای راه اندازی پرداخت موبایلی با همکاری بانک مرکزی به سرانجام رسیده و امیدواریم بزودی همه مراحل آن از سوی بانک مرکزی تکمیل شود تا مردم بتوانند در بستر دولت الکترونیک از خدمات پرداخت تلفن همراه نیز استفاده کنند.
عضو هیات دولت در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا درباره سرنوشت اپراتور خصوصی پست، گفت: فراخوان آن انجام شده تعدادی شرکت ها مدارک خود را ارسال کرده اند و یک شرکت به عنوان نخستین اپراتور خصوصی پست معرفی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، سی و یکم تیرماه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تلاش دولت برای راه اندازی دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: دولت الکترونیک جلو رانت و تبعیض و جعل را می گیرد.
محمود واعظی تاکید کرد «دولت الکترونیک مهمترین وسیله برای راحتی و سرعت بیشتر کارهاست که با کاهش ارتباط کارمندان با مردم، بسیاری از مشکلات را رفع می کند».
وی اعلام کرد در مرحله نخست راه اندازی دولت الکترونیک، دستگاه هایی وصل می شوند که با مراجعه بسیاری از مردم روبرویند و در مرحله دوم دیگر دستگاه ها وصل می شوند.
نخستین پارک علم و فناوری آی سی تی امروز با حضور وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.
چشم انداز این پارک تبدیل شدن به معتبرترین مرکز توسعه کسب و کار حوزه ICT و محل استقرار و همکاری شرکت های داخلی و بین المللی برای رفع نیازهای ملی و فتح بازارهای جهانی اعلام شده است.
این پارک در زمینی به وسعت ۲۴ هکتار توسط وزارت ارتباطات احداث شده که در حال حاضر ۱۷ هزار مترمربع ساختمان قابل بهره برداری دارد و این ساختمان طی برنامه زمانبندی قرار است تا خرداد ۹۷ در تراز بناهای فاخر اداری بازسازی شود و در اختیار شرکت های متقاضی قرار گیرد.
این پارک در کیلومتر ۲۶ اتوبان کرج واقع شده و از دو اتوبان تهران- کرج و همت دسترسی مستقیم دارد. توسعه شرکت های جوان و رسیدن به شرکتی با درآمد سالانه ۵ میلیارد تومان، اجرای طرح نوآوری باز (نوآوری با شما، تولید و فروش با ما)، مهاجرت معکوس استعدادهای برتر ایرانی ساکن از خارج و حفظ استعدادهای برتر از برنامه های این پارک اعلام شده است.
به گفته محمد خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات تأسیس ابن پارک در برنامه سوم توسعه مطرح شد و تا سال ۱۴۰۰ قرار است ۵۴ شرکت در این پارک مستقر شود.

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi