پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:27:13 - پنجشنبه 31 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان خطاب به نمایندگان مجلس؛
انتشار اطلاعات محرمانه و زمینه سازی نفوذ دشمن با اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ /نظام آموزشی کشور مورد تهاجم جاهلان و خائنان قرار گرفته است
مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره ابهامات و ایرادات سند آموزش ۲۰۳۰ بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش “دانشجوآزاد” مجمع  دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره ابهامات و ایرادات  سند آموزش ۲۰۳۰ بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

 

بسمه تعالی

” حالا بعضی‌ها ممکن است تعجّب کنند که [مگر]  آموزش‌وپرورش ما با  نظام_سلطه‌ی بین‌المللی مواجه است؛ بله. این نظام سلطه‌ی بین‌المللی برای ملّتها -نه فقط ملّت ما، [بلکه‌] برای هر ملّتی که بتواند- برنامه دارد… او میخواهد نسلی که آینده‌ی این کشور را و این کشورها را میسازد، با یک قواره‌ای و با یک شاکله‌ای تربیت بشود که برای او مفید باشد… خب برای یک مجموعه‌ی استعمارگر چه‌چیزی بهتر از اینکه مسئولان یک کشور، صاحب‌نظران یک کشور و صاحبان رأی در یک کشور، مثل آنها فکر کنند و مثل آنها عمل بکنند؟ این برنامه‌ی استعماریِ_فرهنگی است.”

 

بیانات رهبر انقلاب در جمع فرهنگیان، سال ۹۵

 

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

 

سلام علیکم

 

امروزه  استکبار جهانی با رنگ و لعاب جدیدی می کوشد تا از طریق نهادهای بین المللی، سیاست های پلید خود را در کشورهای مختلف پیاده سازد تا یک گام به هدف نهایی خود یعنی تشکیل دهکده جهانی نزدیک تر شود.

 

از آنجایی که نظام آموزشی هر کشوری، نقش بسزایی در تحقق اهداف و آرمان های آن کشور دارد؛ مدت هاست که استکبار با تدوین برنامه های بلند مدت آموزشی درصدد نفوذ در نظام آموزشی کشورهاست که نمونه بارز آن سند آموزش ۲۰۳۰  یونسکو می باشد. این سند که ۱۷ اصل دارد، با هدف رسیدن به توسعه پایدار و تربیت شهروند جهانی از طریق آموزش با کیفیت آذرماه سال ۱۳۹۴ در اجلاسیه “این چه اون” کره جنوبی رونمایی می شود و دولت جمهوری اسلامی به صورت داوطلبانه و البته محرمانه آن را امضا می کند که این خود جای سؤال دارد.

 

با نگاهی عمیق به این سند ابهامات و ایراداتی به چشم می خورد که به صورت مختصر مطرح می کنیم:

 

  • طبق اصل های ۷۷ و ۱۲۵ قانون اساسی، عهدنامه ها، قراردادها و موافقت نامه های بین المللی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد که امضا و اجرای این سند برخلاف این اصول قانون اساسی است.

 

  • با وجود اینکه سند تحول بنیادین  آموزش و پرورش در سال ۱۳۹۰ به تصویب مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید؛ اما تاکنون با بی توجهی و بی مهری مسئولین مواجه و اجرا نشده است. اما با گذشت مدت کوتاهی از امضا محرمانه این سند با تشکیل یک کارگروه تخصصی بر اجرای آن همت گماشته شده است. این در حالی است که تعدادی از بندهای آن با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور در تعارض است.

 

  • با اجرایی شدن این سند، دولت ملزم به ارائه گزارش سالانه درباره برنامه های اجرا شده است. که این ارائه گزارش منجر به انتشار اطلاعات محرمانه کشور شده و زمینه نفوذ و برنامه ریزی دقیق دشمن برای تک تک اقشار و گروه های سنی مختلف جامعه را فراهم می کند.

 

  • امضا این سند داوطلبانه است اما اجراکردن آن  الزامی است. بدین ترتیب در صورت اجرا نشدن بخش یا بخش هایی از آن مطابق برنامه های یونسکو تبعات منفی ای را متوجه نظام جمهوری اسلامی می کند.

 

 

  • عدم ارائه تعریف دقیقی از موضوعات مطرح شده در آن از جمله صلح،  عدم ترویج خشونت،  برابری جنسیتی، حمایت از اقشار ضعیف جامعه باعث می شود که دولت ملزم به اجرای مبانی و تعاریف مورد نظر آن ها شود. به طور مثال موضوعات کلی، بدون شرح و البته انسان دوستانه صلح و عدم ترویج خشونت؛  حذف دروس آمادگی دفاعی و جلوگیری از مطرح کردن  واقعه عاشورا،  حادثه طبس،  تسخیر لانه جاسوسی در کتب درسی و برنامه های آموزشی فرهنگی را در پی خواهد داشت. اجرا شدن مبانی مورد نظر یونسکو در موضوع برابری جنسیتی؛ به کم رنگ شدن و ضایع شدن نقش مقدس  مادری و جایگاه  خانواده می انجامد. حمایت از اقشار ضعیف جامعه جزء اصول انقلاب اسلامی است اما از نظر مبانی غربی، هم جنس گرایان نیز جزء این طیف محسوب شده و باید مورد حمایت دولت و حکومت قرار گیرند. به طور کلی تفاوت های اساسی در تعریف این موضوعات بین انقلاب اسلامی و غرب از ایرادات مهم تصویب و اجرایی شدن این سند است.

 

با توجه به موارد مطرح شده از شما نمایندگان ملت و همه مسئولین دلسوز انتظار می رود که به  بررسی دقیق این سند که به مثابه برجامی دیگر است پرداخته و ضمن حفاظت از کیان نظام آموزشی- فرهنگی کشور که مورد تهاجم جاهلان و  خائنان قرار گرفته، وظیفه خطیر خود را انجام داده و تلاش خود را برای اجرای هر چه بهتر و سریع تر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بکار ببرید. امید است در اسرع وقت به دغدغه دلسوزان عرصه آموزش و پرورش پاسخ مناسب داده شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi