پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:56:13 - سه شنبه 17 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نمونه ای از جهش های علمی بعد از انقلاب در کرمان؛
انتخاب استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان جزو دانشمندان یک درصد برتر دندان پزشکی
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از انتخاب استاد این دانشگاه جزو دانشمندان یک درصد برتر رشته اندودانتیکس خبر داد.

به گزارش “دانشجوآزاد” معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از انتخاب استاد این دانشگاه جزو دانشمندان یک درصد برتر رشته اندودانتیکس خبر داد.

دکتر عباس پرداختی افزود: دکترمسعود پریرخ عضو هیات علمی دانشکده دندان پزشکی کرمان موفق شده است رتبه دوم رشته اندودانتیکس  کشور را بر اساس شاخصH کسب کند.

به گفته وی دکتر پریرخ موفق شده در بین ۲۹۸ نفر انتخاب شده در رشته اندودانتیکس رتبه دوم را کسب کند.

وی گفت: شاخص H به تعداد دفعاتی که به مقالات فرد در پایگاه های معتبر بین المللی استناد شده گفته می شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: دانشگاه در هفته های اخیر موفقیت های بسیاری را در زمینه تحقیقات و فناوری در دنیا و کشور کسب کرده است.

وی افزود: پژوهشکده نورو فارماکولوژی در بین ۱۱ پژوهشکده علوم پایه پزشکی کشور موفق به کسب رتبه چهارم شده است.

وی ادامه داد: دانشکده دندان پزشکی این دانشگاه نیز بر اساس شاخص H رتبه سوم را کسب کرده است.

وی در مورد رتبه شاخص تولید علم دانشگاه گفت: بر اساس رتبه بندی تولید علم دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور در سال ۹۵ این دانشگاه میان ۹ دانشگاه تیپ یک کشور رتبه هشتم را کسب کرده است.

دکتر پرداختی افزود: دانشگاه علوم پزشکی کرمان در شاخص مقالات بین المللی در میان ۹ دانشگاه تیپ یک، رتبه پنجم را کسب کرده است .

به گفته وی تعداد مقالات ارائه شده این دانشگاه در پایگاه Scopus ، در سال ۹۴، ۴۹۸ مقاله، در سال ۹۵، ۵۳۲ و در سال جاری ۵۷۰ مقاله بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از دیگر افتخارات این دانشگاه را کسب رتبه هشتم فناوری را در بین دانشگاه های ۶۴ گانه کشور عنوان کرد.

وی به همکاری دانشگاه در سه مگاپروژه فناورانه اقتصاد سلامت اشاره کرد و گفت: مرکز ملی پرورش حیوانات آزمایشگاهی، پالایشگاه پلاسما با ظرفیت ۴۵۰ هزار لیتر پلاسما، کارخانه استحصال آلکالوئیدهای مخدر با تولید ۵ ترکیب موثره مورفین، کدئین، تبائین، نوسکاپین و پایاورین سه پروژه هایی است که دانشگاه همکاری دارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi