پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:14:34 - دوشنبه 4 تیر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
انتخابات و تقویت نقش مردم سالاری دینی
انتخابات یک اصل غیر قابل انکار و در هم تنیده با هویت و حریت انقلاب اسلامی است که نقش مردم سالاری دینی را تقویت و پررنگ می‌کند.

به گزارش دانشجو آزاد: علی اصغر بهجتی؛ اینک در حالی به سمت انتخاب رئیس جمهور دولت چهاردهم نزدیکتر میشویم که بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی انتخابات زودهنگام برای دومین بار در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از شهادت شهید جمهور آیت الله رئیسی برگزار می‌شود.

انتخابات یک اصل غیر قابل انکار و در هم تنیده با هویت و حریت انقلاب اسلامی است که نقش مردم سالاری دینی را تقویت و پررنگ می‌کند؛ البته که طبق فرموده مقام معظم رهبری مبنای مردم سالاری دینی با مبنای دموکراسی غربی متفاوت است.  

مردم سالاری دینی که مبنای انتخابات ماست و برخاسته از حق و تکلیف الهی انسان است صرفاً یک قرارداد نیست و همه انسان‌ها حق انتخاب و حق تعیین سرنوشت دارند؛ این است که انتخابات را در کشور و نظام جمهوری اسلامی معنا می‌کند.

حضور مردم پای صندوق‌های رای آینده کشور را بیمه خواهد کرد و در حقیقت چشم اندازی را برای ایران اسلامی ترسیم می‌کنند؛ لذا انتخابات برای جمهوری اسلامی یک ذخیره است و از طرفی دیگر حماسه انتخابات و حضور ملت در صحنه برای کشور قدرت و جایگاه ممتاز خلق می‌کند.

در واقع باید بیان کرد هرچه مشارکت بیشتر باشد دشمنان و بدخواهان دچار رعب و وحشت می‌شوند؛ بنابراین چنین موضوعی نقطه امیدی برای جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود و روز هشتم تیرماه نقطه عطف مهمی در تاریخ و سرنوشت سرزمین ایران‌اسلامی و ملت شهیدپرور است.

ازین رو امروز که ایران در مرکز توجه و دشمنی کشور‌های سلطه و استعمارگر قرار گرفته و به عنوان محور اصلی مقابله و مقاومت در برابر با جهانخواران نقش آفرینی می‌کند، و در سوی مقابل دشمن، از هیچ کوشش و حیله‌ای برای تضعیف و خدشه دار کردن استقلال و عزت کشورمان دریغ نمیکند؛ که نقشه امروزشان ایجاد یاس و ناامیدی در بدنه مردم و سعی بر ایجاد و گسترش شکاف و فاصله در سطح جامعه است.

لازم و از اوجب واجبات است که مردم و دانشگاهیان با حضور در صحنه و با عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در جهت افزایش مشارکت مردمی و پس از آن انتخاب گزینه اصلح و توانمند ریاست جمهوری، فردی که با قوت و قدرت و یکدلی با مردم در مسیر خدمت شهید رئیسی حرکت کند، به تکلیف خود عمل کنند.

و، اما در آخر می‌بایست یادآور شد که تمام کنش ها، فعالیت‌ها و تصمیمات باید با بکارگیری فکر، عقلانیت و مطابق تجارب و عبرت‌های کسب شده تاریخی به خصوص دهه ازدست رفته گذشته و مهمتر از همه همسو با بیانات و معیار‌های مشخص شده از سوی امام خامنه‌ای رقم بخورد.

علی اصغر بهجتی
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان کرمان


بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi