پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:19:16 - دوشنبه 8 تیر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
امکان کار ورزی فارغ التحصیلان برتر دانشگاه ها در صنعت فراهم شد
مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت از انعقاد تفاهم نامه این وزارتخانه با وزارت علوم به منظور گذراندن دوره های کار ورزی فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی (طرح فاجد) در بنگاه های صنعتی و معدنی خبر داد.

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از ایرنا ؛محمد نوری امیری به تشریح جزییات طرح فاجد پرداخت و اظهار داشت: داوطلبان این طرح را رتبه های اول تا سوم فارغ التحصیل مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری رشته های فنی و مهندسی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم تشکیل می دهند که پایان خدمت یا معافیت سربازی داشته باشند.

وی مدت دوره کار ورزی فارغ التحصیلان جوان دانشگاهی را ۶ ماه اعلام کرد و گفت: داوطلبان در مدت اجرای دوره، موظف به حضور تمام وقت در بنگاه متقاضی هستند و حق اشتغال در سمت های رسمی و غیررسمی از جمله تدریس را نخواهند داشت.

به گفته نوری امیری، وزارت صنعت، معدن و تجارت بخشی از هزینه های طرح را تقبل می کند و بنگاه متقاضی نیز سایر پرداخت ها و امتیازات را در زمان تقاضا به داوطلب اعلام می کند که داوطلب با پذیرش شرایط متقاضی، متعهد به انجام خدمات خواهد بود.

وی تصریح کرد: تمام واحدهای صنعتی و معدنی و واحدهای خدمات فنی و مهندسی می توانند متقاضی شرکت در طرح فاجد باشند و طی کردن این دوره کار ورزی هیچگونه تعهدی را برای بنگاه های متقاضی برای جذب یا نگهداری داوطلب به همراه نخواهد داشت.

مدیرکل دفتر آموزش و پژوهش وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: براساس تفاهم صورت گرفته، امکان معرفی چند داوطلب به یک بنگاه وجود دارد و بنگاه با رعایت شئونات حرفه ای و علمی می تواند پس از مصاحبه داوطلبان، یک یا چند نفر از آنها را برای گذراندن دوره کار ورزی انتخاب کند.

وی یادآور شد: طبق هماهنگی های انجام شده، معرفی داوطلبان برعهده وزارت علوم و معرفی بنگاه های متقاضی برعهده وزارت صنعت است و معرفی داوطلب پذیرفته نشده به دیگر بنگاه ها نیز از طرف سازمان استانی امکان پذیر خواهد بود.

طرح فاجد با هدف گسترش ارتباط صنعت و دانشگاه، تقویت دانش عملی فارغ التحصیلان دانشگاهی و آشنایی آنها با محیط صنعت و بکارگیری توان دانشگاهیان در حل مشکلات و نیازهای صنعتی کشور به اجرا در می آید.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi