پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

18:17:51 - چهارشنبه 13 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛
امریه آزمایشگاه های تخصصی ۲۵۰ فارغ التحصیل می پذیرد/مجموعه آموزش عالی در حوزه‌های مختلف پژوهش و فناوری رشد چشمگیری داشته است
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: تاکنون ۴۰ نفر به عنوان امریه گرفته شده است و براساس هماهنگی‌های انجام شده این رقم تا ۲۵۰ نفر خواهد رسید و برای دانشگاه شهید باهنر نیز این مهم انجام خواهد گرفت.

به گزارش “دانشجو آزاد” دکتر مسعود برومند، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کشور عصر امروز در  نشست بااعضای شورای دانشگاه ها عنوان کرد:دانشگاه شهید باهنر کرمان یک دانشگاه جامع است و انتظارات در مجموعه مقالات ISI منطبق است لذا افزایش حجم فعالیت های صنعتی در طی دو سه سال گذشته نشان دهنده ی ارتباط خوب دانشگاه با بیرون است.

برومند در خصوص بازدید نیم روزه از پروژه‌های دانشگاه شهید باهنر کرمان مطرح کرد: این پروژه‌ها با نگاه و شناسایی دقیق با نیازها و در بطن صنعت طراحی شده‌اند و این انتظار می‌رود به بخش‌های غیرصنعتی نیز توجه شود.

وی با اشاره به اینکه عملکرد مراکز عالی کشور در حوزه علوم انسانی پایین‌تر است تصریح کرد: علت آن بی توجهی سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی است که بیشتر در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی کار می‌کنند و زیاد به حوزه علوم انسانی ورود پیدا نمی‌کنند و اعتقادی به پژوهش در این حوزه ندارند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پروژه‌های فناورانه بدون در نظر گرفتن نگاه علوم انسانی قابل پیاده سازی نیستند و اگر پیاده‌سازی شوند مشکلات اجرایی خواهند داشت.

برومند از امریه آزمایشگاه های تخصصی از بین فارغ التحصیلان خبر داد و افزود: تاکنون ۴۰ نفر به عنوان امریه گرفته شده است و براساس هماهنگی‌های انجام شده این رقم تا ۲۵۰ نفر خواهد رسید و برای دانشگاه شهید باهنر نیز این مهم انجام خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: زمانی که بحث پژوهش و فناوری مطرح می‌شود اولین موضع عدم بودجه است و مشکلات بودجه‌ای و کمبود منابع مالی به این حوزه آسیب وارد می کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برای پایداری منابع مالی درحوزه پژوهش به دنبال این هستیم یک صندوق علمی و پژوهشی در کشور ایجاد شود تا مابقی صندوق‌ها را ذیل خودش داشته باشد تا از منابع ملی در آن استفاده کنیم.

برومند ادامه داد: بیش از یکسال روی این صندوق کار شده است و و تبصره آن به هیأت دولت ارسال شده است  تا در لایحه بودجه ۹۹ آن را داشته باشیم و اگر در مجلس از آن دفاع کرد می توان از محل صندون توسعه ملی سرمایه اولیه را در این صندوق داشته باشیم.

وی با تأکید براینکه در حوزه تجهیزات اعتبار زیادی نتواسته‌ایم به دانشگاه‌ها تخصیص دهیم بیان داشت: اما بعد از چندین سال در سال۹۸، ۴۰ میلیون یورو از بند تبصره ۴ از صندوق توسعه ملی گرفته شد، عین همین رقم نیز امسال  پیگیری می‌شود‌.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره اینکه طرحی را با کمیسیون اقتصادی مجلس برای داشتن مبلغ پایدار در حوزه فناوری و پژوهش پیش گرفته‌ایم گفت: در این طرح پنج درصد از مالیات ارزش افزوده که به دستگاه‌های اجرایی برای انجام برخی از امور است  به وزارت علوم برگردد.

برومند با بیان اینکه هدایت رسالت تحصیلات تکمیلی به سمت تقاضا یکی از مباحث مطرح در وزارت علوم است تصریح کرد: توسعه قراردادهای صنعتی برای وزارت علوم بسیار اهمیت دارد و امسال یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان قراردادهای جاری دانشگاه‌ها است که رشد بسیاری خوبی داشته است.

انتهای پیام/ی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi