پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:02:31 - سه شنبه 23 مرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان:
امروز در کشور بیش از ۷۵ درصد سبد انرژی کشور را گاز تشکیل می دهد
منوچهر فلاح با بیان اینکه با گازدار شدن شهرها و روستاها قطعا اشتغال ایحاد خواهد شد گفت: بیش از ۹۰ درصد از جامعه از گاز بهره مند هستند.

به گزارش “دانشجوآزاد” منوچهر فلاح مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز جامعه ای که در پیشرو داریم گرچه شاخص های زیادی برای رشد دارد ولی بر هیچ کس پوشیده نیست شاخص اطلاع رسانی و ارتقا آگاهی عمومی برای اینکه بتوانیم یک کشور و جامعه را ارزیابی کنیم بسیار مهم است.

وی خظاب به اصحاب رسانه گفت : شما همگی سفیران خبر هستید شما هستید که تصویر شفافی از دهکده جهانی برای این کره خاکی به تصویر می کشانید.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: شما چشم بینا و زبان گویای مردم هستید ، پل ارتباطی بین مردم و مسئولین به عهده شماست و واقعا مسئولیت بزرگ و خطیری برعهده دارید.

فلاح در بحث گازرسانی ابراز داشت: گاز محور  و پیشرو در توسعه است امروز در کشور بیش از ۷۵ درصد سبد انرژی کشور را گاز تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد از جامعه از گاز بهره مند شدند، عنوان کرد: با گازدار شدن شهرها و روستاها قطعا اشتغال ایحاد خواهد شد.
فلاح با اشاره به اینکه گاز نسبت به سوخت های فسیلی دیگر بسیار ارزان است، تصریح کرد: برای کاهش انتشار آلاینده های هوا حتی گاز باید جایگزین سایر سوختها شود.

 

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان بیان داشت: از این نعمت علاوه بر استفاده خانه ها برای پخت و پز بیش از ۸۵ درصد از گاز برق تولید می شود.
وی اذعان داشت: برای چرخاندن صنعت اقتصاد برای کشت گلخانه ای همچنین برای تامین سوخت خودرو، خوراک واحدهای پتروشیمی از گاز استفاده میشود .

فلاح گفت : استان کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور از لحاظ وسعت در زمینه معادن و ذخایر کشور جایگاه ویژه ای در مصرف گاز دارد.

 

وی افزود: امروز این استان از ۷۱ شهر ، ۵۰ شهر آن از گاز برخوردار است  یعنی ۸۵ درصد جمعیت شهری از گاز استفاده می کنند.

فلاح با بیان اینکه از مجموعه ۲۵۰۰ روستای واجدالشرایط بیش از ۹۳۰ روستا از نعمت گاز برخوردار شدند، ادامه داد: جمعیت روستایی ۳۸ درصد است ودر مجموع جمعیت استان قریب به ۶۶ درصد از این نعمت استفاده می کنند.

 

وی با بیان اینکه  بیش از دو هزار کیلومتر خط فلزی و فشار قوی احداث شده است ، خاطرنشان کرد: بیش از ۷۳ واحد صنعتی بزرگ در استان قریب به ۱۵ هزار کیلومتر شبکه توزیع و تغذیه گاز را به خود اختصاص داده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان یادآور شد: با جذب بیش از ۶۰۰ هزار مشترک قریب به  ۳۶۶ هزار انشعاب نصب شده است.

فلاح عنوان کرد: آنچه مسلم است با آماری که داده شده از کشور عقب هستیم که قریب ۹۰ درصد در کشور و ۶۶ درصد در کرمان است که بیشترین در شرق و جنوب است که باید از گاز استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه از اولویتهای کاری ما گازرسانی به مناطق کمتر توسعه یافته است، اذعان داشت: از ۲۱ شهر گاز نرسیده ۱۱ شهر در حال حاضر پیمانکار دارد که مشغول به کار هستند و شهرهای هنزا ، درب بهشت، جیرفت، بلوک، نرماشیر ، فهرج ، زهکلوت، شهداد، اندوهجرد و عنبرآباد پیمانکار ی آن در حال اجرا است و
۵ شهر دیگر در مرحله انتخاب پیمانکار و تشریفات مناقصه ای برای آنها برنانه ریزی شده است.

فلاح با بیان اینکه اگر وضع نقدینگی خوب باشد طی یک ماه و نیم سایر مناطق نیز به گاز خواهند رسید ، اظهار داشت:  شهرهای قلعه گنج، نظام شهر ، فاریاب، گنبکی و دوساری در مرحله طراحی و تهیه پکیج برای آنها هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان افزود: در هفته دولت برنامه های خوبی در دست اقدام است امید که با این برنامه ها دل مردم شاد شود.
فلاح عنوان کرد:  مجموعه روستاهای قنات ملک ، روستاهای خورند ، کوهساران در شهر هجدک، بهرامجرد، خواجه عسکر، چاه قلعه گلستان و مجموعه پاسیب چترود برای گازدار شدن  ۱۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهر کرمان اقداماتی در حال انجام است که امیدواریم با تامین نقدینگی در طول سال بتوانیم طبق برنامه زمانبندی شده به نتیجه برسیم.

 

فلاح همچنین رسالت شرکت گاز را ارتقاء رفاهی عموم مردم از طریق تولید گاز به روش ایمن و پایدار عنوان کرد و گفت:  برای این موضوع کلیه تاسیسات ایستگاه های CGS , ثانویه TBS خطوط تغذیه و توزیع انشعابات تمام به عهده شرکت گاز است.

 

وی همچنین به میزان گاز مصرف شده در سال گذشته اشاره کرد و اذعان داشت: ایران از لحاظ تامین گاز جزو ۱۰ کشور برتر جهان است که در سال گذشته ۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است.

 

فلاح ادامه داد: مصرف گاز در زمستان و تابستان بین ۷ الی ۱۰ برابر متغیر است و در زمستان مصرف گاز به سرعت افزایش پیدا می کند و در روز بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در کشور مصرف می شود و در بعضی از روزها به بیش از ۹۰۰ میلیون مترمکعب نیز می رسد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi