پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:39:05 - چهارشنبه 27 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون سازندگی بسیج دانشجویی از فعالیت دانشجویان در کرمانشاه می‌گوید:
امدادرسانی دانشجویان از ۴۳۰ دانشگاه کشور/ اعزام ۵ هزار دانشجو در ایام نوروز
صادق مفرد درباره آخرین فعالیت‌های دانشجویی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور گفت: در فاصله کوتاهی پس از زلزله، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی در غالب ۱۸۵ گروه جهادی تحت نظر دبیرخانه بلایای طبیعی معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی برای اقداماتی همچون آواربرداری، شناسایی و درمانی به مناطق آسیب‌دیده اعزام شدند.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ از همان ساعات اولیه پس از وقوع زلزله‌ی مهیب و جانسوز کرمانشاه بود که اخبار و اطلاعات مربوط به حضور گسترده‌ی مردم برای کمک‌رسانی به روستاها و شهرستان‌های زلزله‌زده‌ی استان کرمانشاه آغاز شد و در این میان، دانشجویان نیز در قالب گروه‌های جهادی برای یاری آسیب‌دیدگان شتافتند.

یکی از عمده‌ترین فعالیت‌های دانشجویی در منطقه‌ی کرمانشاه طی روزهای پس از زلزله، با محوریت گروه‌های جهاد سازندگی بسیج دانشجویی بوده است که بد نیست درباره‌ی کم و کیف فعالیت‌های دانشجویی در این زمینه، بیشتر بدانید.

صادق مفرد معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کل کشور درباره آخرین فعالیت‌های گروه‌های‌جهادی سازمان بسیج دانشجویی در مناطق زلزله‌زده غرب کشور اظهار داشت: در فاصله کوتاهی پس از زلزله، ۲ هزار و ۱۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی در غالب ۱۸۵ گروه جهادی تحت نظر دبیرخانه بلایای طبیعی معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی برای اقداماتی همچون آواربرداری، شناسایی و درمانی به مناطق آسیب‌دیده اعزام شدند.

به گفته وی، همزمان در ۴۳۰ دانشگاه کشور با برپایی صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی با عنوان کرمانشاه جان ایران ۲۲۰ کامیون کمک‌های مردمی به مناطق زلزله‌زده اعزام شد.

مفرد ادامه داد: در روزهای نخست اقلام حیاتی به شکل صحیحی بین مردم توزیع نمی‌شد به همین دلیل با تشکیل حلقه‌ای بین گروه‌های جهادی، سطح نیازهای ۲۰۰ روستا به سرعت شناسایی و به سرعت با تاسیس ۳ انبار در سرپل‌ذهاب، قصر شیرین و کرند، کمک‌ها جمع‌آوری و بسته‌بندی شده در بین روستاها توزیع شد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات بسیج دانشجویی برپایی ایستگاه‌های‌ مجهز درمانی در ازگله و سرپل‌ذهاب بود که گروه‌های پزشکی از دانشگاه‌های مختلف با حضور پزشکان متخصص و دانشجویان رشته پزشکی، به نوبت به آسیب‌دیدگان خدمت‌رسانی می‌کردند.

معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کل کشور با بیان اینکه متاسفانه بخش زیادی از احشام منطقه در زلزله اخیر آسیب‌دیده بودند، خاطرنشان کرد: چندین گروه جهادی دامپزشکی برای مشاوره امحای حیوانات تلف شده و درمان احشام باقی‌مانده به روستاهای زلزله‌زده اعزام شدند.

وی گفت: یکی دیگر از عرصه‎‌های فعالیت گروه‌های جهادی مباحث فرهنگی بود که جمعیت دانشجویی امام حسن(ع) مسئولیت آن را پذیرفت، بیشترین حضور آن‌ها در منطقه سرپل‌ذهاب بود و با ارائه خدمات مختلفی همچون برپایی ایستگاه صلواتی، تقسیم غذای گرم و اجرای طرحی با عنوان دالاهو برای کودکان، نقش ویژه‌ای در بهبود امنیت روانی منطقه داشت.

مفرد با بیان اینکه نقش دانشجویان در آواربرداری و ساخت ۲۰۰ سکو برای کانکس‌هایی که سپاه تحویل داد را نباید فراموش کرد، افزود: در روزهای اخیر تعداد زیادی کانکس توسط دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در کرمانشاه ساخته و به مناطق آسیب‌دیده اعزام شد که تا به حال ۳۰۰ کاناکس فقط در شهر سرپل‌ذهاب بین مردم توزیع شد و در حال حاضر هم در هفته بین ۴۰ تا ۵۰ کانکس تولید و در بین مردم زلزله‌زده توزیع می‌شود.

معاونت سازندگی سازمان بسیج دانشجویی کل کشور درباره برنامه‌ گروه‌های جهادی برای عید نوروز اظهار داشت: ان‌شاءالله با تاسیس یک قرارگاه در منطقه و با استفاده از ۱۵۰ گروه جهادی به ظرفیت ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار نفر از ۲۰ اسفند تا ۱۵ فروردین در دو سطح امدادرسانی به قشر آسیب‌پذیر و تقویت بنیه اقتصادی آماده خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان غرب کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه درحال مذاکره با دستگاه‌های مختلف برای پذیرش پروژه‌های تهیه مسکن برای مددجویان بهزیستی و کمیته‌امداد هستیم، خاطرنشان کرد: در صورت نپذیرفتن دستگاه‌های مرتبط، بر اساس شناسایی خود اقدام می‌کنیم که اولویت ما خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد است.

مفرد یادآور شد: بخشی از دام‌های مردم این منطقه کرایه‌ای بود یعنی در ازای نگهداری احشام هزینه‌ای دریافت می‌کردند اما پس از این حادثه صاحبان دام‌ها، احشام خود را پس گرفته و از منطقه خارج کردند و نیز در اثر زلزله دام‌های زیادی تلف شدند و حال منابع دامی منطقه به شدت ضعیف شده‌است، به همین دلیل برنامه‌ای برای فعالیت گسترده‌ در ایام نوروز برای ساخت محل نگه‌داری احشام با استفاده از سازه‌های جدید داریم تا گوشه‌ای از مشکلات اقتصادی که یکی از مهم‌ترین دغدغه مردم خسارت دیده است، برطرف شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi