پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:08:10 - سه شنبه 15 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
افشای ایمیل هیلاری کلینتون درباره ایران و سوریه
وزارت خارجه آمریکا سندی منتشر کرده که گفته می شود متن یکی از ایمیل های هیلاری کلینتون در مورد ایران، سوریه و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش”دانشجوآزاد” به نقل از مهر ، این وزارتخانه اقدام به انتشار یکی از ایمیل های شخصی و جنجالی «هیلاری کلینتون»، نامزد حزب دمکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیش روی این کشور کرده که نشان از هدف وی برای نابودی نظام بشار اسد در سوریه به منظور مهار ایران و تامین امنیت رژیم صهیونیستی دارد.

در این سند فاش شده ضمن تاکید بر لزوم تامین امنیت اسرائیل به این نکته اشاره شده که مذاکرات هسته ای مشکلات امنیتی اسرائیل را برطرف نخواهد کرد.

در این ایمیل لو رفته، همچنین بهترین راه برای کمک به اسرائیل جهت مقابله با توانمندی هسته‌ای ایران، کمک به مردم سوریه برای براندازی نظام سوریه عنوان شده است.

بر اساس ادعای کلینتون در این سند، مذاکرات برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران، معمای امنیتی اسرائیل را حل نخواهد کرد، ضمن اینکه کمکی هم به اینکه ایران بخش اصلی هیچ یک از برنامه تسلیحات هسته‌ایش را بهبود ببخشد، نخواهد کرد.

در این سند همچنین آمده است: ممکن است برنامه هسته‌ای ایران و جنگ داخلی سوریه، بی‌ارتباط به نظر برسند، اما آنها با هم در ارتباط هستند. برای رهبران اسرائیل، تهدید واقعی از ایران مسلح به سلاح هسته‌ای است که موجب نابودی هر دو کشور خواهد شد. چیزی که ارتش اسرائیل واقعاً درباره آن نگران است از دست دادن انحصار هسته‌ای است.

این سند به علاوه می‌افزاید: «قابلیت دسترسی ایران به سلاح هسته ای، نه تنها منجر به از بین رفتن انحصار هسته‌ای خواهد شد، بلکه باعث می شود تا سایر دشمنان مانند عربستان سعودی و مصر را نیز به هسته‌ای شدن ترغیب کند».

در بخش دیگر این سند، با اشاره به اهمیت سوریه برای ایران آمده است: به سوریه برگردیم؛ رابطه راهبردی بین ایران و نظام بشار اسد در سوریه است که تضعیف امنیت اسرائیل را برای ایران ممکن می‌کند – نه از طریق حمله مستقیم، امری که در طول سی سال خصومت بین ایران و اسرائیل هرگز اتفاق نیفتاده است، بلکه از طریق نوابش در لبنان مانند حزب‌الله که توسط ایران و از طریق سوریه، آموزش داده، مسلح شده و حفظ می‌شوند.

ایمیل کلینتون همچنین تصریح می‌کند: پایان نظام «اسد» به این اتحاد خطرناک خاتمه می‌دهد.

این سند، به علاوه خاطر نشان می‌کند که ساقط کردن نظام «بشار اسد»، نه تنها موجب افزایش عظیم امنیت اسرائیل می‌شود، بلکه خطر قابل درک اسرائیل برای از دست رفتن انحصار هسته‌ای را هم کاهش می‌دهد. بعد از آن، آمریکا و اسرائیل می‌توانند به این درک مشترک برسند که برنامه هسته‌ای ایران، چه زمانی آنقدر خطرناک خواهد بود که اقدام نظامی را ایجاب کند.

«کلینتون» همچنین اتحاد راهبردی ایران با سوریه و پیشرفت مداوم در برنامه هسته‌ای ایران را مانع حمله رژیم اسرائیل به ایران دانسته و می گوید: در حال حاضر، اتحاد راهبردی ایران با سوریه و پیشرفت در برنامه غنی‌سازی ایران منجر به این شده است که  سران اسرائیل را به تأملی دوباره در حمله ناگهانی (به ایران) واداشته است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi