پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:50:42 - جمعه 3 دی 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اولین دوره جایزه ملی استاد باستانی پاریزی در دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد
مراسم اعطای اولین دوره جایزه ملی استاد باستانی‌پاریزی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان برگزار شد.

به گزارش “دانشجوآزاد” مراسم اعطای اولین دوره جایزه ملی استاد باستانی‌پاریزی با حضور  مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور، حمید میرزاده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علیرضا رزم‌حسینی استاندار کرمان و جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه در دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد.

هدف از برگزاری این جایزه  تکریم نام یکی از فرزندان کرمان یعنی باستانی پاریزی که خدمات بی‌شماری به کشور و کرمان کرده است عنوان شده همچنین فراهم کردن فرصتی تا بحث بیشتر درباره تاریخ کرمان، فرهنگ و ادبیات عامه در کرمان و کشور صورت گیرد و زمینه‌ای برای تشویق نویسندگان و دانشجویان فراهم شود.

در این مراسم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی در حوزه علوم انسانی مربوط به مشاهیر حمید میرزاده در مراسم اجرای رسمی طرح بزرگ مفاخر و مشاهیر اسلامی و ایرانی با رویکرد فرهنگی و پژوهشی و نخستین دوره اعطای جایزه باستانی پاریزی اظهار داشت: بنابر توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی معرفی مشاهیر اسلامی ایرانی در حوزه‌های مختلف را در دستور کار قرار دادیم و برای نخستین بار معرفی مشاهیر، مفاخر و عالمان هر منطقه به عنوان موضوع پایان‌نامه‌های دانشجویان انتخاب می‌شود و از این دانشجویان حمایت می‌کنیم.

میرزاده تصریح کرد: هدف از برگزاری این مراسم گرامیداشت یاد فرهیخته عالی مقام استاد باستانی پاریزی است.

وی از خواجوی کرمانی به عنوان یکی از مشاهیر کرمانی و یک عارف نام برد و ادامه داد: پیشنهاد دادیم که مراسم بزرگداشتی برای خواجوی کرمانی در نظر گرفته شود و مسؤولان دانشگاه آزاد این پیشنهاد را در دستور کار خود قرار دادند.

میرزاده اضافه کرد: ۱۷ دی‌ماه سالروز ولادت خواجوی کرمانی است و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده که این روز در تقویم درج شود و مراسم بزرگداشت این شاعر فرهیخته در سالروز تولدش در سال آینده برگزار می‌شود.

وی تأکید کرد: با معرفی مفاخر به جوانان و کودکان می‌توانیم با تهاجم فرهنگی مقابله کنیم، کرمان، شهر مهربانی‌هاست و بزرگانی چون عطا احمدی خیر بزرگ مدرسه‌سازی کشور را دارد و  دانشگاه آزاد باید از این مهربانان تجلیل کند.

گفتنی است دکتر محمدابراهیم باستانی پاریزی نویسنده، پژوهشگر، شاعر، استاد زبان و ادبیات فارسی متولد شهرستان سیرجان استان کرمان است که در تاریخ پنجم فروردین ۱۳۹۳ در سن ۸۹ سالگی درگذشت و از وی بیش از ۴۰ اثر ارزشمند به جا مانده است.

 

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi