پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:01:04 - چهارشنبه 25 اسفند 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول سازمان بسیج دانشجویی خبر داد:
اعزام ۱۰۰ هزار نفر به اردوهای راهیان نور/حضور ۵۵ هزار دانشجو در اردوهای جهادی
مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت:‌ سال گذشته میزبان ۹۰ هزار دانشجو در اردوهای راهیان نور بودیم اما این رقم در سال جاری به ۱۰۰ هزار نفر افزایش یافت و تلاش خواهم کرد طی برنامه ای ۵ سال این رقم به ۱۰ درصد کل دانشجویان کشور افزایش ‌یابد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی، داود گودرزی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر سیما با بیان این مطلب افزود: ایجاد قرارگاه ملی راهیان نور دانشجویی شهید علم‌الهدی در ۳-۲ سال اخیر اتفاق مبارکی بود که به هر چه بهتر برگزار شدن اردوی راهیان نور کمک کرد.

وی ادامه داد: ریاست این قرارگاه برعهده وزیر علوم و معاونت آن نیز برعهده سردار فضلی‌ قرار دارد و همچنین دبیری این قرارگاه برعهده بسیج دانشجویی و دستگاه‌های مختلف چون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد، وزارت بهداشت، پیام نور، علمی‌ کاربردی و فنی و حرفه‌ای نیز در آن دخیل هستند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خاطر نشان کرد: مهمترین تصمیمی که در قرارگاه ملی راهیان نور اتخاذ شد فرهنگسازی برای گسترش این اردو درتمامی طول سال است. در طول سال های اخیر فرهنگی شکل گرفته بود که اردوها تنها در بهمن و اسفند ماه انجام می شد اما بر اساس برنامه ریزی های انجام شده سعی خواهیم کرد تا این اردوها در تمامی طول سال انجام شود.

وی ادامه داد: امسال ۶ تا ۷ هزار نفر در ماه های دیگر سال و در حدود ۹۰ هزار نفر در بهمن و اسفند ماه به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده اند که تلاش خواهیم کرد این رقم در طول سال های آینده افزایش یابد.

گودرزی خاطرنشان کرد: در این چند سال اخیر اهتمام ویژه‌ای به امنیت حمل‌ونقل در اردوهای راهیان نور شده است و همچنین اتوبوس‌های ایثارسیر و ریل‌ترابر تخصیص ویژه‌ای به اردوهای راهیان نور داده‌اند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی بیان داشت: ظرفیت اعزام دانشجویان در اردوهای راهیان‌نور در سال ۹۵، ۱۱۰ هزار نفر است. از این میزان در حدود ۶۰ درصد خواهران و ۴۰ درصد برادران به اردوها اعزام خواهند شد.

وی در مورد مشارکت دستگاه‌های مختلف در بحث مالی اردوهای راهیان نور دانشجویی، خاطرنشان کرد: مشارکت در بحث مالی بین دانشگاه‌ها، دانشجویان و بخشی هم توسط بسیج تقبل می‌شود. برای هر دانشجو در حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان هزینه می شود که از این رقم ۲۰ درصد را خود دانشجو پرداخت می کند.

گودرزی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که اردوی راهیان نور برای دانشجویان یک اردوی فرهنگی متفاوت باشد و زمانی که دانشجو از این اردو باز می گردد تاثیر آن را در زندگی خود ببیند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی گفت: بر اساس گفته مقام معظم رهبری، راهیان نور یک فناوری است برای گنجینه دفاع مقدس و ما می خواهیم از این ظرفیت برای تربیت دانشجویان اسلامی استفاده کنیم.

گودرزی با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در ایام تعطیلات عیدنوروز افزود: امسال در تابستان بیش از ۵۵ هزار دانشجو در قالب ۱۳۸۰ گروه از دانشگاه های مخلف کشور به اردوهای جهادی اعزام شده اند.

وی ادامه داد: رویکرد جدید سازمان بسیج دانشجویی در خصوص اردوهای جهادی توجه به مسئله محرومیت زدایی به صورت کامل از طریق آموزش است.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خاطر نشان کرد: مطالبه گری از مسئولان در خصوص مشکلات منطقه مانند برق و گاز و … نیز در دستور کار دانشجویان به عنوان قشر مطالبه گر جامعه قرار گرفته است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi