پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:43:21 - یکشنبه 6 تیر 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اعتیاد و انصراف دانشجویان از تحصیل نتیجه سیاست های غلط و بی برنامگی در آموزش است
انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی سیرجان با گلایه از وضعیت آموزشی این دانشگاه نامه ای سرگشاده به معاونت آموزشی وزیر علوم منتشر کرد.

به گزارش “دانشجوآزاد” انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی سیرجان با گلایه از وضعیت آموزشی این دانشگاه نامه ای سرگشاده به معاونت آموزشی وزیر علوم منتشر کرد؛ متن نامه به شرح ذیل می باشد:

 

بسمه تعالی

جناب آقای مجتبی شریعتی نیاسر

معاونت آموزشی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری

با سلام و احترام

بعد از اعلام نتایج طرح سطح بندی و رتبه بندی دانشگاه های دولتی کشور شاهد آن هستیم نام دانشگاه صنعتی سیرجان در بین هیچ کدام از سطح بندی های اعلام شده وجود ندارد.

جای بسی تعجب است مسئولان مدعی گر دانشگاه صنعتی سیرجان که نسبت به مطالبه گری و آرمان خواهی دانشجویان با منت و بدرفتاری پاسخ می دهند نام دانشگاه را در این سطح بندی مشاهده نمی کنیم.

تلاش های بی فایده، سیاست های غلط و بی برنامگی در آموزش دانشگاه نتیجه ای جز دلسردی و ناامیدی از علم و تدریس نداشته است که نتیجه آن انصراف دانشجویان از تحصیل، فرار به بیرون از دانشگاه و اعتیاد شده است.

برخوردهای چکشی و غیر منطقی آموزش دانشگاه برای سرپوش زدن به نقاط ضعفشان و بی توجهی به درخواست های دانشجویی باعث عدم پیشرفت دانشگاه شده است.همانطور که همگان ناظر نتایج طرح اعلام شده می باشند.

خواهشمند است با ورود به حوزه دانشگاه صنعتی سیرجان موراد زیر را پیگیری نمایید.

۱-  آمار دقیقی از تعداد مشروطی، انصرافی، اخراجی و تعلیقی دانشجویان با ذکر دلایل اعلام شود.

۲- چگونه دانشگاهی که تعداد اعضای هیئت علمی آن کامل نیست و بعضی از گروه های آن با کارشناسی ارشد اداره می شود سالیانه بالای ۱۰۰۰ دانشجو پذیرش می کند.

۳-  معاونت آموزشی و مدیران گروه ها به طور متوسط سالی ۱ بار تغییر کرده اند، دلایل این تغییر تحولات گسترده که باعث اجرای برنامه های سلیقه ای شده است برای دانشجویان جای بسی سوال است.

۴-  کارشناس های گروه ها افراد غیر تخصصی می باشند که با مراجعه به آنها شاهد آنیم از الفبای رشته اطلاعی ندارند و مهم تر از آن در این دانشگاه استاد راهنما در حد یک اسم، نه به عنوان یک حقیقت استفاده شده است.

۵-  دانشگاهی که ابزار تخصصی، استاد کافی، آزمایشگاه لازم را ندارد چرا اقدام به پذیرش دانشجو در بعضی رشته های تخصصی کرده است که دانشگاه های بزرگ کشور از آن خودداری کرده اند.

پیشاپیش از همکاری شما کمال تقدیر و تشکر را داریم.

انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی سیرجان(تحکیم وحدت)

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi