پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:39:22 - دوشنبه 3 مهر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سردار ابوحمزه در دیدار با مسئولین دانشگاه آزاد کرمان عنوان کرد؛
اسلامی شدن دانشگاه ها یکی از مطالبات جدی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است / بسیجیان دانشگاهی ظرفیتی ارزشمند در اختیار روسا ومدیران هستند
سردار ابوحمزه در دیدار با مسئولین دانشگاه آزاد کرمان عنوان کرد: اسلامی شدن دانشگاه ها یکی از مطالبات جدی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.

به گزارش “دانشجوآزاد” دکترحمدالله منظری توکلی رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان کرمان باتفاق حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید انصاریان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دردانشگاه های این استان و هیات رئیسه واحدکرمان با سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان دیدار و گفتگو کردند.
فرمانده سپاه ثار الله استان کرمان: اسلامی شدن دانشگاه ها یکی از مطالبات جدی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است / به تمام افراد موافق و مخالف اجازه اظهار نظر و شرکت در مناظره داده شود / بسیجیان دانشگاهی ظرفیتی ارزشمند در اختیار روسا ومدیران هستند

درابتدای این جلسه دکترمنظری توکلی فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت مظلومانه سالار شهیدان وسرورآزادگان جهان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران باوفایش را تسلیت گفت و به تشریح رویکرد دکتر ولایتی رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاداسلامی ودکتر رهبر ریاست این دانشگاه در توجه به پسوند اسلامی دانشگاه و برنامه ریزی برای ترویج فرهنگ ناب اسلامی درواحد های دانشگاهی سطح کشورپرداخت واظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان یکی از ثمرات ارزشمند انقلاب نقش مهمی در توسعه آموزش، پژوهش و فرهنگ اسلامی در سطح کشور دارد.

رئیس واحد کرمان سمت و سوی حرکت دانشگاه آزاد اسلامی را درجهت تحقق اهداف وآرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معرفی کردوگفت: سیاست دکتر فرهاد رهبر بعنوان سکاندار بزرگترین دانشگاه حضور جهان، علاوه بر توسعه فعالیت های علمی، آموزشی و پژوهشی، حرکت در مسیر منویات مقام معظم رهبری و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی در این دانشگاه است.

منظری توکلی حرکت در راستای کارآفرینی و پرورش نیروهای متخصص وکارآمد را ازدیگر اهداف دانشگاه آزاداسلامی در دوره ریاست جدید این دانشگاه معرفی کرد وگفت: بر اساس برنامه استراتژیک، این دانشگاه با کاهش وابستگی به شهریه، تولید ثروت از علم، ایجاد و توسعه شرکت های دانش بنیان، حمایت از ایده های نو و پرورش فارغ التحصیلان مولد و کار آفرین برای رفع مشکلات ورونق اقتصادی کشورنقش موثری را ایفا خواهد کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بسیجیان را نیروهایی ارزشی، انقلابی و ولایتمدار معرفی کرد که میتوانند دانشگاه را در مسیر منویات مقام معظم رهبری (مد) و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، یاری نمایند.

درادامه این دیدار صمیمی سردار ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، ضمن خوش آمد گویی به اعضای شورای واحد کرمان، ایام شهادت سیدالشهدا (ع) و۷۲ تن از یاران با وفای آن حضرت راتسلیت گفت واظهارکرد: امام خمینی (ره) فرمودند”هرچه داریم از محرم و صفر است” وانشاالله همه ما توفیق شرکت در مراسم عزاداری امام حسین (ع)، خود سازی، وبهرمندی از فضائل این ماه را داشته باشیم.

فرمانده سپاه ثار الله استان کرمان با پاسداشت هفته دفاع مقدس یاد وخاطره امام و شهدا دررکاب ایشان خصوصاً ۶۵۰۰ شهید استان کرمان را گرامی داشت وگفت: امیدواریم تعاملات وارتباطات بین سپاه پاسداران ومجموعه دانشگاه ها خصوصاً دانشگاه آزاد اسلامی بیش ازگذشته رونق داشته باشدتا بتوانیم باکمک هم تکالیف و وظایف سنگینی که برای تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی بر دوش داریم را به بهترین نحو به انجام برسانیم.

ابوحمزه اسلامی شدن دانشگاه ها را یکی از مطالبات جدی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری معرفی کرد وگفت: همه دانشجویان، کارمندان، اعضای هیات علمی و مسئولین مراکز آموزش عالی کشور مورد عتاب وخطاب فرمایش نورانی مقام عظمای ولایت در باب اسلامی شدن دانشگاه و ترویج فرهنگ ناب اسلامی می باشند.

فرمانده سابق سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان، با انتقاد از نگاه غلطی که در گذشته به مقوله اسلامی شدن دانشگاه ها وجود داشت، این نوع دیدگاه را بدلیل عدم آگاهی و درک صحیح، منطقی وعقلایی ازفرهنگ اسلامی دانست و عنوان کرد: نگاه مقام معظم رهبری به اسلامی شدن دانشگاه ها به معنای دیوار کشیدن بین پسر و دختر نیست بلکه دیدگاه ایشان بسیار فراتر از مسائل اینچنینی و سطحی است.

سردار ابوحمزه استاد، متن و دانشجو را سه رکن اساسی در دانشگاه ها دانست و گفت: اساتید دانشگاه بعنوان محور اصلی این رکن نقش آفرینی می کنندو سرمایه گذاری بر روی اساتید ولایت مدار و انقلابی و پرورش و تربیت اساتید همسو با ارزش های اسلامی و آرمان های نظام، قطعاً درتحقق منویات مقام معظم رهبری و اسلامی شدن دانشگاه ها نقش چشمگیری خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه مقام معظم رهبری عالمانه و هوشمندانه اساتید دانشگاه ها را فرمانده جنگ نرم معرفی کردند، گفت: این فرمایش مقام عظمای ولایت برگرفته از توجه و نگاه عمیق ایشان به نقش کلیدی اساتید در محیط دانشگاه است.

فرمانده سابق سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه شهید بهشتی تعهد را بر تخصص مقدم میدانستند عنوان کرد: درپرورش نیروهای انقلابی وارزشی اولویت تعهد است چراکه اگر فرد تعهد داشته باشد میتواند تخصص پیدا کند اما اگر صرفاً تخصص داشته باشند نگاهش به بالارفتن و طی مسیر خواهد بود.

فرمانده سپاه ثار الله استان کرمان نقش اساتید و مدیران را در اسلامی شدن دانشگاه بسیار با اهمیت توصیف کرد و گفت: در انتصابات باید افرادی انتخاب بشوند که اهل مماشات و رودربایسی نبوده و مواضعشان در جریانات انقلاب اسلامی مشخص و روشن باشد.

ابوحمزه با بیان اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری امام خامنه ای فتنه سال ۸۸ خط قرمز نظام است گفت: جوانان این مرزو بوم آینده سازکشورماخواهند بودونمیتوان آنان را به دست کسی سپرد که درزمین دشمن بازی میکند لذا رعایت این خط قرمز در محیط دانشگاه منجر به انتخاب مدیران با بصیرت خواهد شد.

فرماندهی سپاه منطقه کرمان با تاکید بر این موضوع که مطالبات مقام معظم رهبری را باید جدی گرفت، عنوان کرد: تولید علم، جنبش نرم افزاری، ارتباط دانشگاه با بخش صنعت، ایجاد و توسعه پارک های فن آوریای و شرکت های دانش بنیان بایستی بجای حرف در عمل پیاده سازی شوند.

سردار سپاه پاسداران برآزادی بحث و مناظره درموضوعات مختلف علمی و پژوهشی در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: بایستی به تمام افراد موافق و مخالف اجازه اظهار نظر و شرکت در مناظره داده شود و دانشگاه را به محل بحث و بررسی و تضارب آرا تبدیل کنیم تا در این محیط فضاهای مخالف و موافق مورد بررسی قرار گیرد.

سردار ابوحمزه خواستار همکاری و تعامل بیشتر دانشگاه ها با بسیج اساتید و دانشجویان شد و گفت: بسیجیان ما در دانشگاه ظرفیتی ارزشمند در اختیار روسا ومدیران هستند که بدون هیچ چشم داشتی در جهت تعالی و پیشرفت دانشگاه تلاش می کنند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi