پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

14:13:41 - چهارشنبه 23 مرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول گروه جهادی شهیدثقفی؛
استفاده ی ۳۰۰ روستایی از خدمات دندان پزشکی گروه جهادی شهید ثقفی/ اشتغال زایی در روستای سولان
اسلامی بیان کرد:با توجه به اینکه در روستا ها خدمات بهداشت دهان و دندان محدود است و مردم به خصوص کودکان آموزش کافی را در این زمینه ندارد به همین منظور ۱۰ دندان پزشک آماده ی انجام خدماتی هم چون ترمیم و کشیدن دندان ها و آموزش های بهداشتی هستند.

امیرحسین اسلامی مسئول گروه جهادی شهید ثقفی در گگفتگو با “دانشجو آزاد” عنوان کرد: این گروه چهادی در چهار حوزه ی عمرانی، داندن پزشکی، فرهنگی و پزشکی  در حال ارائه ی خدمات خود به مردم روستا نشین و محروم است.

اسلامی در خصوص زمان و مکان برگزاری اردوی گروه جهادی شهید ثقفی خاطر نشان کرد:این اردو در منطقه ی سولان شهرستان  قلعه گنج از ۱۷ مرداد ماه حرکت خود را آغاز کرده است و تا ۲۷ مرداد ماه ادامه دارد.

مسئول گروه جهادی شهید ثقفی تصریح کرد: در این اردو در حال حاضر  ۶۵ نفر از جهادگران در روستای سولان آماده ی خدمت رسانی هستند

وی ادامه داد: این روستا بر روستتا های هم جوار مرکزیت دارد وتمام جهادگران و تجهیزات در روستای سولان مستقر است و هشت روستای هم جوار را پوشش و خدمات رسانی می کنند.

اسلامی با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان مطرح کرد: با توجه به اینکه در روستا ها خدمات بهداشت دهان و دندان محدود است و مردم به خصوص کودکان آموزش کافی را در این زمینه ندارد به همین منظور ۱۰ دندان پزشک آماده ی انجام خدماتی هم چون  ترمیم و کشیدن دندان ها  و آموزش های بهداشتی هستند.

وی با بیان اینکه  استقبال مردم از خدمات پزشکی و دندان پزشکی بسیار زیاد بوده است اظهار کرد: تاکنون ۳۰۰ نفراز مردم روستا  خدمات دندان پزشکی دریافت کرده اند.

مسئول گروه جهادی شهید ثقفی در خصوص خدمات پزشکی این گروه توضیح داد: به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی در روستا عفونت و بیماری های انگلی که بسیار شیوع پیدا کرده است دو گروه تیم پزشکی تشکیل شده است  که یک تیم ثابت در روستا باقی می ماند که شامل  یک پزشک، یک ماما و یک پرستار است.

اسلامی در ادامه گفت: به دلیل اینکه استفاده از این خدمات برای افرادی که در روستا های اطراف هستند خیلی سخت است یک تیم پزشکی سیار تشکیل شده است که علاوه بر پزشک یار ها سه مشاوراین تیم را هم راهی می کنند که علاوه بر خدمات پزشکی آموزش های اولیه هم داده می شود.

وی به فعالیت های عمرانی این گروه جهادی اشاره کرد و افزود:با توجه به اینکه در حوزه ی عمرانی تنها چهار نیرو داریم با کمک مردم منطقه تا کنون ۳ عدد سرویس بهداشتی و حمام ساخته شده است.

این جهادگر با بیان اینکه گروه های فرهنگی در چهار رده ی سنی خدمت رسانی می کنند بیان کرد: برای همه ی رده ها ی سنی کلاس های آموزشی برگزار می شود از جمله ی این کلاس ها می توان به کلاس های آموزشی انیمیشن، اصول اولیه بهداشتی و مسواک زدن، احکام، قرآن،  آموزش خیاطی، آموزش چهره و نقاشی اشاره کرد.

 

 

وی در خصوص پروژه ی اشتغال زایی اظهار داشت: کلاس ساخت دست بند و کیف و نمد دوزی به منظور اشتغال زنان و دختران روستایی در حال برگزاری است که دست بند هایی که در این روستا ساخته می شود توسط این گروه در بازارچه ی خیریه فروخته شود و این روند ادامه داشته باشد تا در آمد زایی ایجاد شود.

انتهای پیام /ی

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi