پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:01:30 - سه شنبه 18 تیر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در راستای جشنواره ملی شعر آئینی نور؛
از کتاب ویژه ی جشنواره تحت عنوان وصف نور رونمایی شد
دکتر فاطمه معین الدینی عنوان کرد:در داوری اولیه ۱۱۲ اثر جهت چاپ در کتاب ویژه ی جشنواره برگزیده شده است که حاوی ۳۳ شعر در حوزه ی دفاع مقدس ۳شعر با موضوع انقلاب اسلامی و چهل سال بالندگی و ۷۶ شعر با موضوع آزاد آئینی به چاپ رسیدند.

به گزارش “دانشجو آزاد” مراسم اختتامیه دومین جشنواره ملی شعر آئینی نور با موضوع قرآن کریم و اهل بیت (ع)، انقلاب اسلامی وچهل سال بالندگی، دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت دوشنبه ۱۷ تیرماه در دانشگاه پیام نور مرکز کرمان برگزار شد.

دکترفاطمه معین الدینی دبیرعلمی جشنواره در خصوص برگزاری  دومین جشنواره ملی شعر آئینی نور عنوان کرد: گستره فراخوان جشنواره به صورت ملی، ویژه تمامی دانشگاه‌های وزاتخانه های (علوم و بهداشت) و دانشگاه آزاد اسلامی می‌باشد و اساتید، کارکنان و دانشجویان بوده است که آثار منتخب در قالب کتابی به چاپ رسیده است.

دکتر معین الدینی در ادامه اظهار کرد:این جشنواره به عزت چهل سال اقتدار انقلاب اسلامی مورد استقبال قرار گرفت با وجود نو پایی جشنواره و عدم شهرت آن در میان شعرا و دانشگاهیان با پذیرش خوب و مطلوبی از سوی جامعه هدف مواجه گردید .

دبیر علمی جشنواره با اشاره به اینکه این جشنواره ۹۲ نفر شرکت کننده داشت تصریح کرد:که از این تعداد ۱۵ نفر استاد ،۱۹نفر کارمند و ۵۸ نفر دانشجوآثار خود را به دبیر خانه ی جشنواره ارسال نمودند که در کل شامل ۲۱۰ اثر شعری در دو بخش  نو و کلاسیک بود.

وی در ادامه بیان کرد:در داوری اولیه از این تعداد ۱۱۲ اثر جهت چاپ در کتاب ویژه ی جشنواره برگزیده شده است که حاوی ۳۳ شعر در حوزه ی دفاع مقدس ۳شعر با موضوع انقلاب اسلامی و چهل سال بالندگی و ۷۶ شعر با موضوع آزاد آئینی برگزیده شده اند.

دبیرعلمی جشنواره عنوان کرد:در مرحله ی دوم داوری از این تعداد ۱۱۲ اثر ۴۰ شعر به عنوان اشعار برتر جهت ارائه به صورت شعر خوانی انتخاب شدند و پس از جمع بندی امتیازات از ۲۰ نفر شاعر بیشترین امتیاز جهت حضور در جشنواره و ارائه به صورت شعر خوانی دعوت به عمل آمد .

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مرحله ی نهایی داوران پس از استعمای شعر خوانی وبا در نظر گرفتن معیار هایی که در بیانیه خود شرح داده اند تعداد ۲ اثر در شعر نو و ۶ اثر در کلاسیک را انتخاب می کنند .

و در ادامه ی مراسم کتاب ویژه ی جشنواره تحت عنوان وصف نور توسط دکتر پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولین استان رونمایی شد.

انتهای پیام /

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi