پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:27:10 - شنبه 2 اردیبهشت 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
واکنش توئیتری مردم به مناظره ضبطی؛
از طناب‌کشی در مناظرات تا گاف فریدون! +عکس
با توجه به عملکرد نامطلوب روحانی در ۴ سال گذشته، برخی از کاربران معتقدند که روحانی برای فرار از مناظره زنده و نقدهای اساسی که تیم اجرایی او خواهد شد، با پیش کشیدن مناظره زنده یا ضبطی سعی در انحراف افکار عمومی در به چالش کشیده نشدن دولتش اقدام کرده است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از «خبرنامه دانشجویان ایران»؛زمانی که انتقادات از تصمیم شوک‌آور شورای نظارت بالا گرفت، روحانی هم برای آنکه قافیه را نبازد، با مناظرات ضبطی مخالفت و از مناظرات مستقیم استقبال کرد.

 عصر روز پنجشنبه ۳۱ فروردین، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که مقرر شد تا مناظره های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به صورت ضبط شده و غیرمستقیم پخش شود. این موضوع از سوی چهره های سیاسی، مسئولان اجرایی، فعالین سیاسی، دانشجویی، نامزدهای ریاست جمهوی با واکنش هایی همراه بود. اگر از موضع‌گیری‌های نامزدهای انتخاباتی عبور کنیم، با واکنش‌های توئیتری جالب و قابل تأمل مردم در این فضا مواجه می‌شویم.

تبدیل مناظرات زنده انتخاباتی به مناظرات ضبطی، آنقدر عجیب و بهت‌آور بود که مردم را انگشت به دهان کرد. مناظره ضبطی؟! مناظره با طعم سانسور؟! صدا و سیمای روحانی یا صدا و سیمای ملی؟!

از آنجا که ریاست کارگروه بررسی پخش مناظرات زنده در دست فضلی وزیر کشور رئیس جمهوری است، چنین تصمیم توسط جنابشان اتخاذ شده که حتی صدای رئیس صدا و سیما را هم در آورد!

در پی این اتفاقات به بخشی از واکنش‌های توئیتری مردم با هشتگ #مناظره_ضبطی و #مناظره_زنده، که استارت آن خیلی زود فراگیر شد می‌پردازیم؛

با توجه به عملکرد نامطلوب روحانی در ۴ سال گذشته، برخی از کاربران معتقدند که روحانی برای فرار از مناظره زنده و نقدهای اساسی که تیم اجرایی او خواهد شد، با پیش کشیدن مناظره زنده یا ضبطی سعی در انحراف افکار عمومی در به چالش کشیده نشدن دولتش اقدام کرده است.

کاربری دیگر در صفحه توئیتر خود، با ادبیاتی طنزگونه، از صدا و سیمای ملی، به صدا و سیمای روحانی تعبیر کرد و از استفاده تبلیغاتی روحانی از رسانه ملی انتقاد می‌کند.

زمانی که انتقادات از تصمیم شوک‌آور شورای نظارت بالا گرفت، روحانی هم برای آنکه قافیه را نبازد، با مناظرات ضبطی مخالفت و از مناظرات مستقیم استقبال کرد.

دولت با مطرح کردن ترکیب کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات، بدنبال القای آن بود که این طرح خواسته دولتی‌ها نبود ؛ اما تشت رسوایی از بام افتاد، چرا که دو نفر از اعضای هیئت ۵ نفره، دولتی هستند و از طرفی رئیس صدا و سیما هم خودش اعلام کرده که مخالف این طرح است. پس نتیجه این است که بدون موافقت دولتی‌ها تصویب مناظرات ضبطی امکان پذیر نبود.

گافی که فریدون داد!
اما کار زمانی به جای باریک کشیده شد که حسین فریدون هنوز متوجه نشد که برادرش، مخالف مناظرات ضبطی است و در توئیتری تصمیم هیئت نظارت بر انتخابات را اقدامی خردمندانه می‌داند ؛ ولی فریدون وقتی با مخالفت گسترده افکار عمومی مواجه می‌شود توئیت خود را پاک می‌کند، اما آب رفته به جوی باز نمی‌گردد!

مردم طناز و همیشه در صحنه
موضوع عدم پخش زنده مناظره‌های ریاست جمهوری به مانند دیگر اتفاقات عجیب در صحنه سیاسی و اجتماعی کشور، خوراک طنازی کاربران فضای مجازی را جور کرد.

کاربری با توئیتی جالب به دنبال استخدام تدوین‌گر بود:

کاربر دیگری پیشنهاد داد که مناظرات به مانند فوتبال یا والیبال و… چند دقیقه با تاخیر نشان داده شود:

شخص دیگری هم با جمله‌ای از روحانی اما به صورت دیگر توئیت زد:

اما در توئیت جالبی، کاربری نوشت: با توجه به گرایش سیاسی ۳ به ۳ به جای مناظره زنده یا ضبطی، مسابقه طناب‌کشی برگزار کنند.

حسن روحانی پاستور را ترک می‌کند؟
هر هفته یا به تعبیری هر روز، اشتباهات عجیب روحانی باعث ریزش آرای او حتی از جانب هواداران دو آتیشه‌اش می‌شود. افتتاح‌ دوباره یک پروژه یا پروژه‌های که ۹۰درصد آن در دولت قبل تکمیل شده، باعث شد تا روحانی دچار یأس و فرار رو به جلو شود. مردم، نظرسنجی‌ها و… همگی نشان نارضایتی از دولت راستگویان را می‌دهد. با این تفاسیر باید دید آیا روحانی با عملکرد ضعیف خود، اولین رئیس‌جمهور تک دوره‌ای جمهوری اسلامی می‌شود یا خیر؟!

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi