پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:48:09 - یکشنبه 5 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
سازمانها به نخبگان اعتماد ندارند/طرح ها در مرحله آزمایشگاهی می مانند و به صنعت نمی رسند
مژده رضایی و ایمان علیزاده نخبگان برگزیده جشنواره جهادگران علم وفناوری بسیج به نمایندگی از طرف نخبگان از دغدغه های جامعه دانشگاهی گفتند.

به گزارش “دانشجوآزاد” مژده رضایی نخبه برتر جشنواره جهادگران علم وفناوری ضمن گلایه از مسئولین استان کرمان گفت: یکی از بزرگترین معضلات استان ما این است که بحث اعتمادسازی در ارگانها به نخبگان صورت نمیگیرد.

وی افزود: ما می توانیم اول باشیم به شرط اینکه به ما بها دهید الان محصولاتی در نمایشگاه است که جز محصولات برتر است محصولات دانش بنیانی که فقط به کسب رتبه در جشنواره ها ختم شده است.

رضایی اظهار داشت: از طرحهای ما در زمینه دفاعی حمایت کنید، در زمینه مشکلات مالی و دریافت تسهیلات ما را یاری کنید تا محصول راحتتر به صنعت رسد و به تولید و کسب و کار منجر گردد.

این نخبه جوان در پایان خاطرنشان کرد: خصوصیت ما جوانان این است که اگر سالها وقت بگذاریم برای جشنواره ها و نتوانیم به صنایع راه پیدا کنیم سرخرده می شویم و حضورمان در جامعه و در عرصه علمی هم کمرنگ میشود.

 

در ادامه ایمان علیزاده نخبه برگزیده جشنواره اظهار داشت: ما در استانی زندگی میکنیم که ظرفیتهای بالایی دارد بزرگترین معادن خاورمیانه، بزرگترین معادن سنگ آهن و مس و ذغال سنگ، بزرگترین تولید کننده پسته و خرما همچنین استانی چهارفصل در زمینه کشاورزی را داریم.

وی ادامه داد: استانی که رتبه نخست در صادرات غیرنفتی را دارد اما با وجود این همه ظرفیت در زمینه های صنعنی و معدنی و کشاورزی مشکلات بسیاری داریم و دلیل آن ارتباط نداشتن صنعت با دانشگاههاست.

این نخبه جوان اظهار داشت: مشکلاتی که در مراکز تحقیقاتی وجود دارد این است که طرح ها و ایده ها در مرحله ازمایشگاهی می ماند و پیوند درستی بین صنعت و دانشگاه برای به ثمر رساندن ایده ها وجود ندارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi