پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

23:02:27 - شنبه 7 آذر 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اردوی مختلط برگزار می‌کنند به بهانه رفع افسردگی دانشجویان/ می‌گویند تا وقتی انجمن‌های علمی هستند بسیج چرا؟
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: جدیدا به این مشکل برخوردیم که یک سرى از اساتید و مسئولین دانشگاه وقتى بسیج وارد قسمت‌هاى علمى-پژوهشى مى‌شود

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از خبرگزاری دانشجو:واعظى، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در خصوص فعالیت‌های بسیج این دانشگاه در حوزه علمی گفت: بسیج دانشجویى ما در مباحث علمى بسیار ورود مى‌کند و پژوهشکده‌هاى مختلف دارد اما جدیداً به این مشکل برخوردیم که یک سرى از اساتید و مسئولین دانشگاه وقتى بسیج وارد قسمت‌هاى علمى-پژوهشى مى‌شود ایراد می‌گیرند براى مثال هفته گذشته کلاس‌هاى علمى ما با اعتراض یکى از اساتید متوقف شد، چرا که معتقدند وقتى انجمن‌هاى علمى هستند، بسیج چرا؟

 

 

وى افزود: وقتى در رابطه با مباحث علمى که صرف گروه خاصى نیست چنین رفتار‌هایی با ما مى‌شود باطبع در حیطه‌هاى دیگر من جمله هنر، ادبیات، تئاتر و… که از راه‌هاى پیشنهادى حضرت آقا براى افزایش قدرت جاذبه ى تشکل‌ها بود با موضع گیرى شدید تر دانشگاه و کسانى که معتقد هستند نباید در چنین فعالیت‌هایى دخالت کنیم ، مواجه خواهیم شد.

 

 

واعظى در ارتباط با اردو‌هاى مختلط نیز اظهار داشت: تا قبل از ابلاغ مستقیم رهبرى در دانشگاه ما چنین اردو‌هایى به بهانه ى افسردگى دانشجویان، برگزار مى‌شد با اینکه ایشان بار‌ها توصیه وار در این رابطه تذکر داده بودند اما هیچ کدام از مسئولین توجه جدى نداشتند. حال باید شاهد باشیم در آینده چه خواهد شد آیا مثل سایر خط قرمز‌هایى است که به راحتى از آنها گذر شد؟ یا خیر.

 

 

وى در ادامه تصریح کرد: فى الحال غیر از توقف این برنامه‌ها، اقدام خاصى از طرف مسئولان دانشگاه یا وزارت خانه شاهد نبودیم اما اخیرا از راهکار‌هاى قانونى که امکان تخلف را به حداقل برساند، صحبت به میان است. چرا که قبلاً راه‌هاى توجیهى براى این اردو‌ها وجود داشت مثلا اردو‌هاى پژوهشى یعنى اگر با درخواست و حضور اساتید هیأت علمى مى بود، منعى نداشت سال گذشته به کرات شاهد این شکل اردوهاى به ظاهر علمى در دانشگاه بودیم مثل اردوى علمى باغگردى براى رشته مکانیک!

 

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیر همچنین بیان کرد: در رابطه با مباحث سیاسى هم با این  کم لطفی‌ها مواجهیم مسئولین فرهنگى تشکل‌ها را تا این حد تقلیل مى‌دهند که این‌ها سیاسى بازى است یک سرى تشکل‌ها اصولگرا و یک سرى اصلاح طلب هستند و باید به هر دو فرصت برابر داد که این دقیقاً خلاف صحبت حضرت آقا است که فرمودند: دانشجو سیاسى است اما سیاست پذیر نیست.

 

 

واعظی در پایان تصریح کرد: مسئولین باید بدانند که دانشجو زمین بازى احزاب نیست و متأسفانه سیاست کوچک سازى تشکل‌هاى انقلابى اگر چه در حرف به صراحت دیده نمی‌شود اما در عمل کاملا مشهود است.

 

انتهای پیام

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi