پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

8:46:04 - دوشنبه 21 فروردین 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان:
اردوی جهادی مقدمه ای بر درک حقیقی مستضعفین است / اعزام ۳۵ گروه جهادی به مناطق محروم استان کرمان
مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان: ۳۵ پروژه خرد عمرانی توسط جهادگران بسیج در مناطق محروم استان اجرا شد.

به گزارش “دانشجوآزاد” ناصر بهروز در رابطه با برگزاری اردوهای جهادی گفت: سعی در بسط و گسترش فرهنگ جهادی می تواند یکی از مهمترین ابعاد اردوهای جهادی باشد چراکه روحیه جهادی روحیه ای بر آمده از متن دین است و تلاش بر این است که هر کس در هر جا با هر امکاناتی سعی کند اهداف مقدسی را پیگیری کند.

اردوی جهادی مقدمه ای بر درک حقیقی مستضعفین

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان، با اشاره به پیام امام خمینی (رحمه الله) در قطعنامه که می فرمایند:”تنها کسانی با ما تا آخر خط می مانند که درد فقر و محرومیت را چشیده باشند.” افزود:  بر همین مبنا است که اردوی جهادی می تواند مقدمه ای بر درک حقیقی مستضعفین و آماده شدن برای ظلم ستیزی باشد.

وی اظهار داشت: این دو مسئله دو روی یک سکه اند لیکن لازم و ملزوم هم هستند یعنی اگر کسی بخواهد مبارز خوبی برای آرمانهای انقلاب باشد بایستی حتما ارتباط نزدیکی با محرومین داشته و خدمتگذار و یاور آنها نیز داشته باشد، آنگونه که این مسئله در سراسر زندگی ائمه معصومین علیهم السلام نیز دیده می شود.

اعزام ۳۵ گروه جهادی در ایام نوروز ۹۶ به مناطق محروم استان

بهروز در رابطه با برگزاری اردوهای جهادی در نوروز ۹۶ گفت: در ایام نوروز ۹۶ تعداد ۱۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاههای  استان در قالب ۳۵ گروه جهادی به مناطق محروم استان اعزام شدند.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان اظهار داشت: اردوهای جهادی دانشجویی نوروز امسال در استان کرمان از اواخر اسفند ۹۵ آغاز و تا ۱۴ فروردین سال ۹۶ ادامه داشت.

وی با اشاره به عرصه های مختلف فعالیتهای جهادی عنوان کرد: دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی در عرصه های عمرانی، حوزه بهداشت و درمان، دامپزشکی، حوزه­های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، کمک به استعدادهای تحصیلی در مناطق محروم، حوزه اقتصاد مقاومتی و… فعالیت داشتند.

بهروز در ادامه افزود: اجرای برنامه­های قرآنی، کلاس­های احکام، مشاوره، آموزش نماز، توزیع احادیث و وصیت نامه شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی، حلقه معرفت با محوریت روحیه جهادی و حفظ آن، مراسم مناجات­خوانی، مراسم تحویل سال با حضور اهالی روستا، خیاطی، گل­دوزی و… از  فعالیت­های دانشجویان جهادگر بسیجی در مناطق محروم  است.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان خاطر نشان کرد: شروع بکار ۳۵ پروژه خرد عمرانی  از قبیل ساخت مسجد، حسینیه، احداث خانه عالم، ساخت و تعمیر مدرسه، آبرسانی به مناطق روستایی و محروم و … از فعالیت های عمرانی این دانشجویان است که طی این مدت تعدادی از آنها به بهره­برداری رسید و مابقی تا حد چشمگیری پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه در اردوهای جهادی نوروز ۹۶، تیم­های جهادی پزشکی متشکل از پزشک عمومی، متخصص،دندانپزشک به مناطق محروم اعزام شدند افزود: قریب ۲۳۰۰ نفر در حوزه بهداشت و درمان خدمات درمانی دریافت کردند و داروخانه سیار نیز در این روستاها استقرار یافت.

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمان گفت: دانشجویان جهادگر اعزامی به مناطق محروم در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز  گام­های خوبی برداشتند که می توان به برگزاری کلاس­ها و کارگاه­های  توانمندسازی در حوزه اشتغال و استفاده از ظرفیت­های بالفعل اشتغال در مناطق روستایی و فرهنگ سازی در مورد اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.
انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi