پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:05:58 - سه شنبه 25 اسفند 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
اردوهای جهادی تجسم عملی آیات قرآن هستند/در دوران دانشجویی بارها به اردوهای جهادی رفتم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:در دوران دانشجویی بارها به اردوهای جهادی رفتم.

علی اکبر حق دوست در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با اهمیت اردوهای جهادی گفت: اردوهای جهادی یکی از مسیرهای بسیار خوبی است که برای سازندگی می توان از آن استفاده کرد البته فقط بحث سازندگی مناطق محروم نیست مناطق محروم قطعا رسیدگی می خواهند اما این اردوها بیشتر برای شرکت کنندگان منفعت دارد و آنها نیز در این راه ساخته می شوند و این یک سازندگی دو طرفه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به حمایتهای خود از اردوهای جهادی اظهار داشت: من از ابتدای مسئولیتم همه را تشویق و ترغیب کردم که به صورت خودجوش در این عمل پسندیده سهیم باشند؛ برای اینکه جنس کار خراب نشود باید اردوها از حالت رسمی و دولتی و دستوری و قانونی خارج شوند و حرکتی خودجوش باشد.

مدرس افتخاری دانشکده بهداشت و طب گرمسیری لندن افزود: بنده اگر انکان عززیمت به مناطق خیلی دور را نداشته باشم سعی می کنم در حاشیه شهر کرمان حضور پیدا کنم چون هدف نفس کار است زیرا کسانی که توانمندی لازم را دارند می توانند جهت کمک به مردم محروم استفاده کنند همچنین همنشینی با مستضعفین تاثیر منحصر به فردی بر روحیه افراد اعزام شده خواهد گذاشت.

استاد دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص حمایت مالی دانشگاه از اردوهای جهادی اظهار داشت: شرط ما برای حمایت مالی تشکلهای مختلف از انجمن، بسیج و دیگر گروههای جهادی این است که درصدی از دانشجویان اعزامی از بین دانشجویان استعدادهای درخشان و افرادی باشند که کمتر به صورت عادی با مناطق محروم مواجه می شوند.

وی با اشاره به کلام رهبری در رابطه با اردوهای جهادی خاطرنشان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند بچه های اردوهای جهادی مظهر آیه های مجسم قرآن هستند زیرا قرآن برای سازندگی است و آمده که جامعه بشری و انسانها را بسازد تک تک این آیه پیامی دارند که اگر این آیات را درک کنیم تعالی در زندگی اجتماعی ما خواهد گذاشت.

حق دوست ادامه داد: اگر از زاویه سازندگی به کلام وحی نگاه کنیم حرکت اردوهای جهادی نیز در جهت سازندگی است و تجسم عملی آیات قرآن در این اردوها می تواند بوجود آید اگر فردی برود در این اردوها منقلب شود و الطاف الهی را ببیند و خودش یدالله شود برای اینکه فرد نیازمندی را حمایت کند تجسمی از آیات عملی قرآن خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان عنوان کرد: بنده در دوران دانشجویی بارها به اردوهای جهادی رفتم و هربار چیز تازه‌ای می آموختم و حقیقتا برای من لذتبخش بود.

بر چسب ها: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi