پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:34:04 - یکشنبه 8 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در هشتاد و دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان عنوان شد؛
احداث شهرک صنعتی موجب اشتغال در صنایع پایین دستی فولاد می شود/هزینه کرد ۶ میلیارد تومانی جهاد نصر در راستای توسعه بخش«سیریز»
هشتاد و دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی در بخش سیریز زرند در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان با حضور مسئولین و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از شبکه اطلاع رسانی آرمان کرمان ؛صبح امروز هشتاد و دومین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصاد مقاومتی در بخش سیریز  زرند در محل سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان با حضور مسئولین و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

 

حبیب الله خنجری فرماندار زرند با بیان اینکه از ابتدا ۱۰۷ پروژه را شروع کرده ایم که ۵۰ درصد آنها کامل به نتیجه رسیده است،ابراز کرد: در سه مصوبه سال ۹۶ در خصوص اقتصاد مقاومتی جشنواره گردشگری،پسته در سیریز و همچنین جشنواره  زعفران در دشت خاک در دستور کار است.

 

فرماندار زرند با اشاره به اینکه سیریز یکی از روستاهای زرند می باشد که ظرفیت خوبی در زمینه معادن گردشگری دارد،تصریح کرد: این روستا  شمالی ترین نقطه کرمان به یزد است از این رو چند پیشنهاد در سیریز از جمله ایجاد شهرک صنعتی،مجتمع خدماتی و رفاهی،تالار،مجتمع دامداری،بومگردی ،برق خورشیدی و جشنواره در حال اجرا است.

 

امام جمعه زرند:احداث شهرک صنعتی موجب اشتغال در صنایع پایین دستی فولاد می شود

 

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین علی ابراهیمی امام جمعه زرند بیان داشت:مردم منطقه سیریز قانع،انقلابی و شهید پرورند از این رو شایسته خدمت هستند.
وی در خصوص نیازمندیهای این منطقه گفت:امیدواریم گازرسانی تا پایان زمستان صورت گیرد و روکش جاده ها اصلاح شود چرا که تردد در جاده این منطقه افزایش یافته است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی با اشاره تصویب ایجاد شهرک صنعتی در سیریز تشریح کرد:احداث شهرک صنعتی سبب اشتغال برای صنایع پایین دستی فولاد می شود.

 

امام جمعه زرند در ادامه افزود:ایجاد مجتمع دامپروری،درمانگاه شبانه روزی و بانک کشاورزی از جمله نیازهای سیریز است .

 

مدیر عامل شرکت جهاد نصر کرمان:هزینه کرد ۶ میلیارد تومانی جهاد نصر در راستای توسعه بخش«سیریز»

 

 

در ادامه عباس حسن زاده مدیر عامل شرکت جهاد نصر کرمان بیان داشت:جهاد نصر به منظور توسعه سیریز تاکنون شش میلیارد تومان هزینه کرده است.

 

وی ادامه داد:به دنبال این هستیم در کنار پسته یک اقتصاد مقاومتی هم وجود داشته باشد که از جمله آنها می توان به ناحیه صنعتی،دامپروری و مجتمع خود اشتغالی اشاره کرد.

 

بهرام پور در خصوص معادن سیریز بیان داشت:معدن سادات اوایل سال ۸۰ ثبت شد اما از اوایل سال ۹۲ مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

وی کرمان ادامه داد:از آنجا که سال ۹۳ بازار دچار چالش شده است خیلی از معادن تعطیل شدند از این رو از سال ۹۳ از معدن سادات ،سنگ به کارخانه کنستانتره زرند می دهیم.

 

ذخیره کنونی معدن سادات سریز ۱۲ میلیون تن است

 

 

بهرام پور با بیان این که ذخیره فعلی معدن سادات دوازده میلیون تن است،ابراز داشت:علی رغم مشکلات فراوان در حال برگزاری کنستانتره هستیم و بسیاری از ماشین آلات خریداری شده اما متاسفانه زیر ساختهای مربوط به کارخانه گنده سازی هنوز در دسترس نیست.

 

وی  با بیان این که به دنبال سرمایه گذاری جهت اشتغال هستیم،اظهار داشت:در این راستا از خط معدن به عنوان منطقه گردشگری استفاده شود همچنین می توان از باطله های کارخانه کنستانتره برای مصالح ساختمانی استفاده کرد.

 

نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی:ایجاد تحول در منطقه سیریز با اختصاص درصدی از درآمد پسته

 

امیری خامکانی نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی گفت:اگر درصدی از درآمدهای پسته در منطقه رسوخ پیدا کند به همراه معدن غیر فعال آهن می تواند منطقه را متحول نماید.

وی افزود:اجرای جاده سیریز به سمت نوق یک پروژه ملی است که در برنامه بودجه کشور به این مهم توجه شده است از این رو تا زمان تکمیل این جاده باید سعی شود جاده روستایی را نیز تکمیل کنیم.

امیری ادامه داد:بیست و پنج کیلومتر از اتمام جاده سیریز به کوهبنان مانده که اگر به پایان برسد در واقع به یک چهار راه تبدیل خواهد شد و در کنار آن برای مردم کوهبنان نیز مفید خواهد بود.

نماینده مردم زرند در مجلس افزود: یکی از پیشنهادات بنده این است که واحدی را در زرند یا سیریز طراحی کرد به عنوان تولید لاستیکهای ماشینهای معدنی که در این‌منطقه بسیار پرمصرف است و جز صنایع متوسط محسوب می شود که به بحث اشتغالزایی کمک شایانی خواهد کرد.

 

 

استاندار کرمان:با همت برادران جهادی می توان منطقه سیریز را آبادتر کرد/بروکراسی اداری درد اصلی توسعه کشور است

 

 

سپس علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان اظهار داشت: توسعه سبب می شود افراد در کنار هم جمع شوند و با همت برادران جهادی می توان منطقه سیریز را آبادتر کرد و تبدیل به الگویی برای بقبه مناطق شویم و امرور حرکت توسعه گرایی که برای شرکت های معین اقتصادی بوجود آمده بسیار ارزشمند و خداپسندانه است.

 

وی خاطرنشان کرد: چنانچه  حسن زاده توانایی داشته باشند بخش یزدان آباد را نیز به جهاد نصر واگذار خواهیم کرد؛ زیرا چنین کارهایی تحمیلی نیست بلکه اقتصاد مقاومتی مردمی است نه دستوری.

 

رزم حسینی افزود:اما همه واقفیم مشکلاتی بر سر راه وجود دارد از جمله بروکراسی اداری که درد اصلی توسعه کشور است و ما در حال مبارزه با این مشکلات هستیم.

 

استاندار کرمان با تاکید بر اشتغال روستایی و خوداشتغالی گفت: مردم روستایی باید کار داشته و در روستا بمانند یکی از این کارها انرژی خورشیدی است که به معنای اقتصاد در خانه با سود بسیار بالاست.

 

رزم حسینی ادامه داد: میتکو نیز پشتیبان بسیار قوی برای منطقه سیریز خواهد بود همچنین با توجه به کم آبی در استان گلخانه نیز در سیریز خوب جواب می دهد؛ علاوه بر اینها ایجاد دامپروری و اینترنت پرسرعت نیز از جمله اهدافی است که جهت اشتغالزایی به دنبال آن هستیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi