پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:52:10 - سه شنبه 1 خرداد 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در جلسه هم اندیشی دانشجویان بسیجی با حجت الاسلام علیدادی مطرح شد:
آموزش و پرورش کرمان به باشگاه احزاب تبدیل شده است/ بودجه های میلیاردی معاونت فرهنگی دانشگاهها صرف چه می شود؟
مسئولین بسیج دانشجویی دانشگاههای کرمان در جلسه هم اندیشی با حجت الاسلام علیدادی به بررسی معضلات فرهنگی- اجتماعی استان پرداختند.

به گزارش “دانشجوآزاد” صبح امروز دانشجویان بسیجی دانشگاههای کرمان در جلسه هم اندیشی با حجت الاسلام علیدادی نماینده ولی فقیه در استان حضور یافتند؛ در این جلسه ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای بسیج دانشجویی در دانشگاهها گفت: ما در مجموعه دانشگاههای استان بیش از ۱۶۰ رده بسیج دانشجویی در ۱۱۲ مرکز آموزش عالی داریم که اهدافی چون جذب، حفظ و انسجام در حوزه بصیرتی و تربیتی و مهارتی را در دستور کار داشته که ماحصل اینها تربیت کادر طراز انقلاب خواهد بود.

 

وی افزود: تشکیل کانونهای تخصصی و هسته های مطالبه گری در سطح استان در حوزه های مختلف، همچنین در قالب برنامه نقش آفرینی تولید محتوا، برگزاری کرسیهای آزاد اندیشی، همایشها، تریبون آزاد،حضور به موقع و موضع گیریهای لازم در قالب بیانیه ها، راهپیمایی و تجمع و …صورت می گیرد.

 

بهروز خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم مجموعه بسیج دانشجویی ماموریت خدمت رسانی در مناطق محروم تحت عنوان اردوهای جهادی است

که در سال ۹۶ قریب به ۴۵۰۰ نفر دانشجو به این اردوها اعزام شدند که مناطق هدف شهرستانهای محروم جنوب استان همچنین حاشیه شهر کرمان بوده است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان در پایان اظهار داشت: بسیج در فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی نیز در دانشگاهها پیشگام بوده و در همین راستا سه پژوهشکده فعال در دانشگاه ولیعصر رفسنجان، دانشگاه شهید باهنر کرمان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان در زمینه فناوری های نوین فعالیت دارند.

 

اصطکاک بین نیروهای انقلابی تا سطح نهاد رهبری در دانشگاهها

 

در ادامه محمدی کیا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به برخی معضلات استان کرمان توضیح داد: در استان کرمان فقدان یک شخصیت انقلابی که فعالیتهای نیروی حزب الله حول محور ایشان باشد حس میشود؛ درخواست ما از امام جمعه کرمان این است که به عنوان یک شخصیت انقلابی خط دهی به مردم و جبهه انقلاب را در دست بگیرند؛ همچنین مشکل دیگری که در سطح دانشگاهها وجود دارد اصطکاک نیروهای انقلابی با یکدیگر است به طوریکه این ناهماهنگی ها تا سطح نهاد نمایندگی رهبری رسوخ کرده و بعضا هم افزایی لازم بین تشکلهای انقلابی دانشگاه نهاد رهبری صورت نمی گیرد.

 

 

سپس رحیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد ضمن طرح چند پرسش در خصوص معضلات استان گفت: برنامه جنابعالی برای حل معضلات موضوع حاشیه شهر کرمان چیست؟ همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی با وجود ظرفیتهای فراوان استان و اینکه پایلوت اقتصادمقاومتی در کشور بودیم چقدر به اشتغال جوانان ما ختم شد؟ چقدر در وضعیت مردم جنوب کرمان تاثیرگذار بوده است.

 

وی افزود: در استان ما مسئولین دغدغه حل مشکلات مردم را ندارند این همه پول و درآمد استان در کجا خرج می شود؟ استانی که بیشترین معادن و بیشترین ظرفیت کشاورزی را دارد شایسته چنین محرومیتی برای مردم نیست.

 

آموزش و پرورش کرمان به باشگاه احزاب تبدیل شده است

 

در ادامه سلیمانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار داشت: استان ما سیاسی ترین استان کشور است که این مساله به آموزش و پرروش هم نفوذ کرده و این نهاد به باشگاه احزاب تبدیل شده است، تقاضای ما از جنابعالی این است که به این موضوع ورود کنید و حتی الامکان نگاه جناحی در این حوزه از بین رود تا به نیروهای انقلابی جهت فعالیت میدان داده شود.

 

 

سپس عسکری از فعالین دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان صحبتهای خود را با درخواستی از امام جمعه آغاز کرد و گفت: مطالبه ما از جنابعالی حضور فعالتر در عرصه هایی است که اثرگذاری دارد تا شائبه امام جمعه شخصیت تشریفاتی است از بین برود.

وی ادامه داد: عدم وجود یک اتاق فکر و نقشه فرهنگی برای شهر کرمان از معضلات ماست مجموعه های فرهنگی شهر ما با کدام معضل مبارزه می کنند؟ ما شاهد هدر رفتن توان جریان انقلابی هستیم یعنی مجموعه هایی دارند کار میکنند اما چون هدفگذاری نیست هم افزایی وجود ندارد؛ همچنین عدم پاسخگویی مسئولین در سطح استان که در بخشهای کوچکتر بیداد میکند در واقع مسئولین خود را از پاسخگویی مصون میدانند و مطالبه جدی ما از شما این است که این مساله را از طریق تریبون نماز جمعه فرهنگسازی کنید.

 

 

بودجه های میلیاردی متولیان فرهنگ دانشگاه چطور هزینه می شود؟

در نهایت عسکرزاده از فعالین دانشجویی ضمن جمع بندی موضوعات مطرح شده خاطرنشان کرد: عمده ترین اسیب در دانشگاهها و به خصوص خوابگاهها بحث اسیبهای اجتماعی است که هیچ راه حلی برای آن ارائه نشده است بطوریکه متولیان فرهنگی دانشگاهها با وجود تخصیص بودجه های گزاف قدمی در این زمینه برنمیدارند از جنابعالی درخواست داریم مجموعه ای با محوریت شما و با حضور مسئولین فرهنگی و نهاد رهبری دانشگاهها تشکیل جلسه دهد تا مشخص شود بودجه های فرهنگی در چه راهی و با چه هدفی در دانشگاهها هزینه می شوند.

 

وی با اشاره به معضلات حاشیه نشینی گفت:حاشیه شهر کرمان حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که انواع ناهنجاریهای اجتماعی به خاطر یک وعده غذا در این مناطق رخ می دهد بایستی همه مجموعه های خدمات رسانی شهر کرمان تحت عنوان قرارگاه اجتماعی گرد هم آیند تا چشم اندازی جهت حل این معضلات اجتماعی ترسیم شود؛ بسیج دانشجویی هم تمام توان خود را در این مسیر به میدان خواهد آورد.

 

نگاه خدا محوری و شایسته سالاری بسیج باید به جامعه تسری پیدا کند

در پایان حجت الاسلام علیدادی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان گفت: نکته اول در خصوص بسیج که تشکلی است پویا و انقلابی حفاظت از ارزشها و گسترش آنهاست پس در دانشگاهها نیز با وجود موانع فراوان نیاز به حرکت جهادی برای حفظ ارزشهاست.

 

نماینده ولی فقیه در استان افزود: حرکت بسیج بایستی دفعی و رفعی باشد یعنی هم در جهت پیشگیری از اتفاقات دفاعی کار کند و هم در صورت رخداد در جهت رفع و جمع کردن قضیه گام بردارد.

وی تشریح کرد: نکته دوم این است که بسیج دانشجویی فقط قصد دارد مجموعه خود را حفظ کند یا دیگران را هم به مسیر انقلاب بیاورد؟ قطعا گسترش تفکر انقلاب از وظایف این نهاد است.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: سه ضلع مثلث در بسیج وجود دارد: اول،  تعریف ساختار درست که در بسیج در ساختار بسیار قابل دفاع و قوی هستیم

 

دوم  تعریف برنامه برای ساختار که محتوا را در قالب ساختار ارائه دهد؛ انچه که می بینیم بسیج در محتوا هم خوب عمل کرده است، ضلع سوم اجراست که چطور حداکثر منفعت را داشته باشیم؛ در این بخش بسیج باید بیشتر کار کند تا اثرگذاری بیشتری در سطح جامعه داشته باشد.

 

حجت الاسلام علیدادی در پایان خاطرنشان کرد: آسیبهای نظام اسلامی در دو سطح است یکی دشمن خارجی که به هیچ وجه با ما کنار نمی آید و بی رحمانه به ما میتازد دوم نگاههای جناحی داخل نظام است که شایسته سالاری را در نظر نمی گیرند که بسیج می تواند نگاه خدامحوری خود را به جامعه تسری دهد تا جای خط محوری را بگیرد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi