پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:53:09 - سه شنبه 31 شهریور 1394
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آمادگی جوانان برای مقابله با جنگ نرم مهم‌ترین ماموریت بسیج است/ برگزاری همایش دفاع مقدس در دانشگاه آزاد
آمادگی جوانان برای مقابله با جنگ نرم مهم‌ترین ماموریت بسیج است/ برگزاری همایش دفاع مقدس در دانشگاه آزاد

به گزارش “دانشجو آزاد” به نقل از خبرگزاری فارس، حسین نصیرزاده فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور، برنامه‌های بزرگداشت سی و پنجمین سالگرد هفته دفاع مقدس بسیج کارکنان در دانشگاه‌ها را تشریح کرد و گفت: بیش از بیست و هفت سال از پایان دوره دفاع مقدس می‌گذرد و تبیین حماسه‌های عظیم و ارزشمندی که مردم و رزمندگان این سرزمین آفریده‌اند ضرورت بیشتری پیدا کرده است، نسل‌های جدید انقلاب بیش از پیش تشنه معارف ناب دفاع مقدس است، وظیفه ما رجوع به گنجینه دفاع مقدس و سوق دادن جوان‌های مومن و انقلابی و عموم مردم مسلمان ایران به این گنجینه گرانبها است.

وی گفت: امروز خطر اصلی کشور تلاش برخی دشمنان برای ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی است که از راه‌های نفوذ مختلفی بهره می‌برد و در اینجاست که بایستی حضور بسیج در عرصه‌های مختلف و اشرافیت اطلاعاتی آن پر رنگ‌تر از گذشته باشد، چرا که به تعبیر فرمایشات مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) ماموریت اصلی بسیج و سپاه حفظ، توسعه و تعمیق انقلاب اسلامی است.

نصیرزاده افزود: یکی دیگر از مهمترین وظایف ما پس از جنگ سخت و دفاع مقدس جانانه، انتقال صحیح فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های جوان‌تر، سازماندهی و ایجاد آمادگی در آنها به منظور مقابله جدی با جنگ نرم دشمن است .

در ادامه فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به شرح برنامه‌های مجموعه بسیج کارکنان در دانشگاه‌ها پرداخت و از برگزاری یادواره شهدا، نمایشگاه عکس، کتاب و ساخت ماکت‌های عملیاتی به مناسبت هقته دفاع مقدس در بیشتر دانشگاه‌ها خبر داد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مرکزی بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مجموعه بسیج کارکنان و تدوین برنامه‌های اجرایی اعلام کرد: این ستاد متشکل از معاونان تخصصی بسیج کارکنان است که پس از تدوین برنامه‌ها و ابلاغ آن به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وظیفه نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها را نیز بر عهده دارد.

نصیر زاده گفت: دستور العمل اجرایی هفته دفاع مقدس طی یک ماهه گذشته به تمام حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج کارکنان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شده است .

وی افزود: از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس می‌توان به برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی دیدار از خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و هسته‌ای و جانبازان و ایثارگران، غبارروبی و عطر افشانی قبور مطهر شهدا و مستندسازی در زمینه تببین و تدوین نقش تبلیغات و عملیات روانی در دفاع مقدس و مصاحبه با فرماندهان و رزمندگان اشاره کرد.

نصیرزاده اعلام کرد: برابر تدبیر و ابلاغ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده سازمان بسیج مستضعفین، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های دفاع مقدس امسال بایستی پر محتواتر و با شکوه تر از سال‌های قبل برگزار شود.

وی ادامه داد: طبق ابلاغ در تمام دانشگاه‌ها ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس توسط فرمانده بسیج کارکنان تشکیل و با هماهنگی و همکاری بخش‌های مختلف دانشگاه نسبت به اجرایی کردن بندهای دستور العمل اقدامات لازم صورت گرفته است.

فرمانده بسیج کارکنان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در پایان تصریح کرد: علاوه بر برنامه‌های ذکر شده در سطح دانشگاه‌ها، قرار است همایشی بزرگ به منظور گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی به همت ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi