پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:28:12 - یکشنبه 18 شهریور 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رییس اتاق بازرگانی کرمان عنوان کرد:
آمادگی استان کرمان برای همکاری در حوزه‌های IT و ICT با آفریقای جنوبی
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: آمادگی داریم در اتاق بازرگانی استان کرمان یک تیم برای زمینه سازی آغاز کار در افریقای جنوبی اعزام کنیم و متقابلا دوستان این کشور به کرمان بیایند و همکاری شکل بگیرد و ما تولیدات دانش بنیان در استان کرمان داریم که با توجه به اینکه افریقای جنوبی ید طولایی در کسب و کار دانش بنیان به ویژه در حوزه آی تی و آی سی تی دارد، زمینه همکاری در این حوزه نیز می تواند میان دو طرف شکل بگیرد.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از ایسنا منطقه کویر، “سیدمهدی طبیب زاده” امروز ۱۸ شهریورماه در نشست بررسی زمینه های همکاری مشترک افریقای جنوبی و استان کرمان اظهار کرد: افریقای جنوبی کشور بسیار مهم و بزرگ ترین اقتصاد را در بین کشورهای افریقایی دارد و این کشور را برای زمینه سازی گسترش روابط اقتصادی انتخاب کردیم.

وی با بیان اینکه استان کرمان نقطه اتصال راه آهن ایران به شمال غرب و شمال شرق و کشورهای CIS است افزود: افریقای جنوبی می تواند به عنوان دروازده ورود به افریقا باشد و می توانیم زمینه های گسترده همکاری با افریقا داشته باشیم و کرمان نیز در موقعیتی است که می تواند دروازه ورود افریقای جنوبی به کشورهای آسیای میانه باشد.

طبیب زاده تصریح کرد: با توجه به اعداد اعلام شد، حجم تجارت ایران و افریقای جنوبی خیلی رقم پایینی است و با توجه به ظرفیت های اقتصاد این دو کشور، مبادلات باید گسترش پیدا کند.

وی بیان کرد: ارزش کالاهای مبادله شده نیز از نظر ما مطلوب نیست و هر تن محصول صادراتی ایران به افریقای جنوبی یک دهم ارزش هر تن کالای ورودی از افریقای جنوبی را دارد و این مطلوب ما نیست.

رییس اتاق بازرگانی کرمان با بیان اینکه ایران و کرمان رشته های صنعتی خوبی داشته و کالاهای خوبی تولید کرده اند که امیدواریم در این زمینه به سطح تعادل برسیم، عنوان کرد: غیر از محصولات پتروشیمی، قیر و نفت که در کرمان تولید نمی شود، دیگر محصولاتی که از ایران صادر می شود، در کرمان با کیفیت خوب تولید می شود.

وی افزود: بحث معدن زمینه همکاری های خیلی مشابهی می توانیم داشته باشیم زیرا کرمان بزرگ ترین استان معدنی ایران است و معادن متنوعی دارد.

طبیب زاده با بیان اینکه تنوع اقلیمی افریقای جنوبی مانند اقلیم استان کرمان است، گفت: در صورتی که شرکت های مشترکی برای تامین محصولات کشاورزی در کشورهای هدف فعال شود، در طول سال می تواند فعالیت کند.

وی تصریح کرد: آمادگی داریم در اتاق بازرگانی استان کرمان یک تیم برای زمینه سازی آغاز کار در افریقای جنوبی اعزام کنیم و متقابلا دوستان این کشور به کرمان بیایند و همکاری شکل بگیرد و ما تولیدات دانش بنیان در استان کرمان داریم که با توجه به اینکه افریقای جنوبی ید طولایی در کسب و کار دانش بنیان به ویژه در حوزه آی تی و آی سی تی دارد، زمینه همکاری در این حوزه نیز می تواند میان دو طرف شکل بگیرد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi