پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

16:11:45 - شنبه 9 تیر 1403
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
آخرین خبر‌ها از تاسیس دانشگاه شهید سلیمانی در شهرستان بم
رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت: کمیسیون دائمی هیئت‌امناء دانشگاه شهید باهنر با مجوز ارتقاء “مجتمع آموزش عالی بم” و تاسیس “دانشگاه شهید سلیمانی بم” موافقت کرد.

به گزارش دانشجو آزاد:  حسین اکبری فرد رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان در گفتگو با گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو گفت: جلسه کمیسیون دائمی هیئت‌امنای این دانشگاه با حضور شهاب کسکه معاون مرکز هیئت‌های امناء و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سالن کنفرانس سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.

وی افزود: محمدهادی زاهدی مدیرکل اداره آمار، فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت عتف و رئیس کمیسیون دائمی هیئت‌امناء این دانشگاه نیز به‌صورت مجازی در جلسه حضور داشت.

دبیر کمیسیون دائمی هیئت‌امناء دانشگاه شهید باهنر اظهار کرد: کمیسیون دائمی هیئت‌امناء این دانشگاه با مجوز ارتقاء “مجتمع آموزش عالی بم” و تاسیس “دانشگاه شهید سلیمانی بم” موافقت کرد.

رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان افزود: مصوبات کمیسیون دائمی هیئت‌امناء دانشگاه مقدمه‌ای بر مطرح شدن این موضوعات در جلسه هیات امنا است؛ نشست هیات امنا دانشگاه ١١ تیرماه به ریاست وزیر علوم که ریاست هیات امنای دانشگاه شهید باهنر کرمان را نیز بر عهده دارد در محل وزارت علوم برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: ارتقاء “مجتمع آموزش عالی بم” و تاسیس “دانشگاه شهید سلیمانی بم” نیز در این نشست مطرح و درباره آینده آن تصمیم گیری خواهد شد.

او افزود: در صورت تصویب این موضوع در نشست هیات امنا دانشگاه، تداوم مسیر اداری تاسیس دانشگاه شهید سلیمانی بم و چارت آن از طریق شورای گسترش وزارت علوم و سایر مراجع در آینده پیگیری خواهد شد.

وی گفت: شهرستان بم و سایر شهرستان‌های شرقی استان کرمان به دلیل ظرفیت‌های متعدد و قابل توجه کشاورزی و صنعتی (خصوصا خودروسازی) پتانسیل‌های خوبی برای تاسیس دانشگاه مستقل را دارد و نماینده مردم بم در مجلس نیز در این خصوص پیگیر می‌باشد.

اکبری فرد با بیان اینکه “مجتمع آموزش عالی بم” هم اکنون به عنوان زیر مجموعه دانشگاه شهید باهنر مشغول فعالیت است اعلام کرد: این مجتمع هم اکنون دارای ٣ دانشکده است و شرایط لازم برای تبدیل به دانشگاه را در آینده دارا است.


رییس دانشگاه شهید باهنر کرمان در ادامه گفت: در جلسه کمیسیون دائمی هیئت‌امناء این دانشگاه همچنین موضوعات زیر مطرح و مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت:

-بررسی و تصویب برنامه راهبردی دانشگاه شهید باهنر کرمان

-بررسی و تصویب اصلاحیه بودجه تفصیلی سال ۱۴۰۲ مؤسسات عضو هیئت‌امناء

-بررسی و تصویب بودجه تفصیلی سال ۱۴۰۳ مؤسسات عضو هیئت‌امناء

-تصویب اساسنامه پژوهشگاه افضلی‌پور، وابسته به دانشگاه شهید باهنر کرمان

-درخواست دانشگاه شهید باهنر کرمان برای راه‌اندازی پردیس علم و فناوری

-تعیین امتیازات لازم برای تبدیل وضعیت اعضای هیئت‌علمی مؤسسات عضو هیئت‌امناء

-تغییر عنوان مرکز فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی به “مرکز توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و هوشمندسازی” در تشکیلات تفصیلی دانشگاه شهید باهنر کرمان

-تعیین شهریه دانشجویان مشمول رأی کمیسیون موارد خاص مؤسسات عضو هیئت‌امناء

-افزایش تعرفه ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان و متقاضیان مؤسسات عضو هیئت‌امناء

-اصلاح آیین‌نامه استخدامی اعضای هیئت‌علمی مؤسسات عضو هیئت‌امناء

-اصلاح آیین‌نامه استخدامی اعضای غیر هیئت‌علمی مؤسسات عضو هیئت‌امناء

-شیوه‌نامه اجرایی اعطای پژوهانه علمی، آموزشی، نوآوری، هنری، ورزشی و فرهنگی به اعضای هیئت‌علمی مؤسسات عضو هیئت‌امناء و شیوه‌نامه تعاملات علمی، ملی و بین‌المللی

شایان ذکر است استان کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور هم اکنون دارای ٢۵ شهرستان است و ۵ شهرستان بم، ریگان، نرماشیر، فهرج و گنبکی در شرق استان قرار گرفته اند.

طبق نظر کارشناسان تاسیس دانشگاه شهید سلیمانی بم می‌تواند تاثیرات مهم و بسزایی را در توسعه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی این منطقه داشته باشد و در جهت تحقق عدالت آموزشی و توسعه متوازن منطقه‌ای اثربخش باشد.

لازم به توضیح است، شهرستان بم دارای منظر فرهنگی فاخر و آثار تاریخی متعدد از جمله ارگ تاریخی بم است که به عنوان یکی از آثار تمدن بشری به ثبت جهانی رسیده است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi