پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:30:22 - پنجشنبه 21 بهمن 1395
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نظرات فعالین دانشجویی استان کرمان در آستانه 22 بهمن ماه؛
آتش زدن پرچم آمریکا نشانه تبری از نوع نگاه استکباری است/ ملت آمریکا نیز با سیاستهای سردمدارانش مخالفند
در آستانه ۲۲ بهمن ماه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با فعالین دانشجویی استان نظر آنها را در رابطه با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل در راهپیمایی ۲۲ بهمن جویا شدیم.

به گزارش “دانشجوآزاد” در آستانه ۲۲ بهمن ماه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در گفتگو با فعالین دانشجویی استان نظر آنها را در رابطه با آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل در راهپیمایی ۲۲ بهمن جویا شدیم متن گفتکوها را در ادامه می خوانیم:

مصطفی آسایی دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان گفت:ما در روز ۲۲ بهمن پرچم آمریکا را به عنوان نماد استکبار آتش می زنیم.

وی ادامه داد: به نظر بنده پرچم هر کشوری نماد حاکمیت است نه ملت به عنوان مثال پرچم کشور ایران در زمان پهلوی نماد شیر و خورشید را داشت و بعد که حکومت عوض شده نماد آن تغییر کرد در حالیکه ملت همان ملت است اما حکومت عوض شده پس پرچم نماد حکومت کشور است وقتی ما در ۲۲ بهمن پرچم آمریکا را زیرپا می گذاریم به عنوان نماد استکبار و ظلم که مورد تایید امام و رهبری است این کار را انجام می دهیم.

آسایی خاطرنشان کرد: کشور آمریکا ظلمهای زیادی به کشورهای مختلف از جمله ایران روا داشته است و آتش زدن پرچم آمریکا نشانه تبری از نوع نگاه استکباری است؛ امروز به وضوح دیده می شود حتی مردم آمریکا هم موافق با سیاستهای روسای آن کشور نیستند پس زیرپا گذاشتن پرچم آمریکا نشان دهنده بی احترامی به ملت آمریکا نیست بلکه تبرا از حکومت استکباری  آمریکاست.

این فعال دانشجویی در خصوص اهمیت حضور مردم در راهپیمایی اظهار داشت: ۲۲ بهمن مقطع رهایی ملت ایران است یعنی با وجود گذشت ۳۸ سال از انقلاب مردم همچنان پای آرمانها خود ایستاده اند و برخلاف مواردی که رسانه های غربی به دنیا مخابره می کنند مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب دندان شکنی برای تبلیغات ضد اسلامی شبکه های غربی خواهند داشت

علی جهرمی دبیر جامعه اسلامی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با دلیل آتش زدن پرچم آمریکا تشریح کرد: آمریکا همیشه به عنوان یک استکبار شناخته شده و این آتش زدن پرچم به معنی بی احترامی به ملت امریکا نیست همانطور که رهبر انقلاب فرمودند ما با سیاستهای آمریکا و دولتمردان آمریکا مخالفیم و این حرکت ما اعتراض به سیاستهای استکباری و خصمانه آمریکاست نه بی احترامی به ملت آمریکا.

وی افزود: حضور ملت در راهپیمایی ۲۲ بهمن اهمیت زیادی دارد چون نشان می دهد ملت ایران همیشه متحد هستند پشت نظام و انقلاب خودشان ایستادند و کسی نمی تواند اتحاد آنها را بشکند و کشور را فلج کن و انشالله این اتحاد ما تا شکست کامل استکبار و قدرتهای جهانی ادامه پیدا خواهد کرد.

ایمان روح اللهی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور کرمان گفت: ما باید به پرچمی احترام بگذاریم که احترام پرچمهای دیگر را نگه دارد وقتی ما رفتارهای خصمانه آمریکا علیه ملتها را می بینیم کمترین کاری که می توانیم انجام دهیم آتش زدن پرچم است؛ یعنی اصل همان حاکمیت آمریکاست که می خواهند سلطه جهانی داشته باشند وگرنه خود ملت آمریکا هم با سیاستهای سردمدارانش مخالفند.

حسن بکتاشی دبیر جمعیت اسلامی دانشگاه آزاد کرمان عنوان کرد:  بحث احترام به مردم آمریکا نیست احترام به مردم وجود دارد و ما پرچم را به عنوان نماد حکومت قبول داریم و با همین نیت پرچم آمریکا را به آتش می کشیم.

امین ارسلانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمان : خود آمریکا نماد استکبار است و هیچوقت به ملتها احترامی نگذاشته است و داخل خود آمریکا هم پرچمشان به آتش کشیده می شود پس این موضوع سنخیتی ندارد با اینکه به ملت آمریکا توهین شود؛ منظورِ مردم ما دولت خبیث آمریکاست و در خصوص پرچم اسرائیل هم باید گفت که ما این دولت را اصلا به رسمیت نمی شناسیم که بخواهیم بابت پرچمشان به آنها احترام بگذاریم.

سید محمدعلی حسینی نژاد دبیر مجمع عدالتخواه دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این رابطه توضیح داد: طبق سخنان رهبر انقلاب ما هیچ مشکلی با مردم آمریکا نداریم مشکل ما با دولت آمریکا و استکبار بزرگ است نه فقط آمریکا با هرکس که در دنیا به دنبال  استکبار باشد چون ما حامی مظلومین و مستضعفین هستیم.

امیر فرقانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: به عقیده بنده پرچم نماد حاکمیت است و اهداف خصمانه حاکمیت آمریکا هم این روزها بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: عده ای علاقه دارند بگویند این پرچم نماد مردم آمریکاست نماد سرخ پوستان و بومیهای آمریکاست که انگلیسی ها هنگام ورود آنها را کشتند و غارت کردند اما چنین چیزی واقعیت ندارد.

فرقانی در پایان در خصوص دلیل به آتش کشیدن پرچم آمریکا خاطرنشان کرد: دلیل به آتش کشیدن پرچم واضح است نزدیک نیم قرن دولت آمریکا همه جور حملاتی نسبت به مردم ایران داشته است از غارت و کودتا و جنگ تا تحریمهای ظالمانه و در خصوص پرچم رژیم صهیونیستی هم تکلیفش مشخص است چون رژیمی منحوس و غیررسمی و جنایتکار است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi