پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

12:55:46 - دوشنبه 2 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گروه جهادی دانشگاه ولیعصر رفسنجان در راه روستای تک فرهاد شهرستان ریگان
روستای تک فرهاد شهرستان ریگان که مردمش در آرزوی آب سالم روزگار سپری می کنند هدف جهادگران کرمانی برای خدمت رسانی است.

به گزارش “دانشجوآزاد” امام خامنه ای (حفظه الله) درباره اهمیت اردوهای جهادی می فرمایند: یک روز نیازِ حرکت دفاعی در درون جامعه بود، یک روز نیازِ حرکت دفاعی در مرزهای کشور بود، یک روز نیازِ به علم و دانش است، یک روز نیازِ به تحکیم عقاید و ایمانهاست، یک روز نیازِ به خدمتگزاری است؛ در همه‌ی این شرائط، میوه‌های متناسب با فصل در اختیار مردم گذاشته میشود. این حرکتِ انقلاب است. – ۱۳۸۹/۰۶/۳۱

یکی از دانشجویان جهادی دانشگاه ولیعصر رفسنجان از تجربه رفتن به مناطق محروم اینگونه می گوید؛ زمانی که برای شناسایی مناطق محروم به شهرستان ریگان میرفتیم وقتی یکی از اهالی روستا تلفنی به ما می گفت ما روستایی داریم که مردم آب آشامیدنی ندارند‌، مردم حمام ندارند و تازه برخی شان سرویس بهداشتی ساخته اند باورم نمی شد، بلی باورم نمی شد در کشورم مردمانی باشند که حمام نداشته باشند .

زمانی که با نماینده مردم روستا به بازدید می رفتیم با ما درد دل می کرد دل پری داشت از وضعیت بد مردم می گفت از مردمی می گفت که شب ها گرسنه می خوابند ،از حرف های امام می گفت اوایل انقلاب و بی تفاوتی دولت نسبت به مردم آنجا از آب بد مزه ای که مردم از مسافت های طولانی برای آشامیدن می آوردند از مردمی که نه آب دارند نه برق و نه گاز.

دلش از دست بخشدار خیلی پر بود می گفت تا به حال به روستایشان نیامده حتی نمی داند چند نفر اینجا دارند زندگی میکنند از بخشداری میگفت که زمانی نماینده شان به آنجا رفته بود او را داخل اتاقش راه نداده بود و زمانی به زور داخل رفته بود او را بیرون انداخته بود .

از محمد هم روستاییشان به ما میگفت، کسی که از اعدامش خیلی نگذشته بود ظاهرا محمد از روستا برای کار به شهر آمده بود در شهر به دلیل فشار مالی به قاچاق روی آورده بود او میگفت بخشدار گفته بگویید مردم روستا به شهر بیایند این حرف ها را میزد و در حالی ناراحتی را در چهره اش میدیدم میگفت مردم اینجا توقع زیادی ندارند!

 

روستا تک فرهاد شهرستان ریگان

یکی از روستاهای هدف گروه جهادی آیه های ایثار بسیج دانشجویی دانشگاه ولی عصر رفسنجان

حسین دره کردی

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi