پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:02:37 - شنبه 3 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس کل دادگستری استان کرمان عنوان کرد؛
گروههای تکفیری در استان کرمان قادر به انجام هیچگونه تحرکی نبودند/ ۶۸ درصد از زندانیان استان در ارتباط با مواد مخدر هستند
رئیس کل دادگستری استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه عنوان کرد: در استان کرمان گروهکهای تکفیری قادر به انجام هیچگونه تحرکی در سال گذشته و سال جاری تاکنون نبوده اند؛ انتظار داریم مردم تحرکات مشکوک خصوصا در رابطه با اتباع بیگانه را به مراکز امنیتی اطلاع دهند که کمک موثری در تقویت امنیت پایدار استان داشته باشد.

به گزارش “دانشجوآزاد” صبح امروز نشست خبری رییس کل دادگستری استان کرمان با موضوع گرامیداشت هفته قوه قضائیه برگزار گردید.

یدالله موحد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه عدالت خصوصا شهدای ۷ تیر ۱۳۶۰ گفت: شهید بهشتی یکی از نوادر روزگار خویش بود، یک عالم برجسته دینی، سیاستمدار و مدیری دور اندیش؛ امام راحل در خصوص این شهید بزرگوار فرمودند: بهشتی یک ملت بود برای ملت ایران.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: : شهید بهشتی در مدت کوتاه ۱۶ ماه در ریاست قوه قضائیه تحولات بنیادین در ساختار قضایی کشور از جهات مختلف بوجود اورد و سازمان جدید قضایی را متناسب با قانون اساسی و اصول انقلاب پایگذاری نمودند.

وی با اشاره به روند رشد پرونده ها با توجه به افزایش جمعیت اظهار داشت: از ۳۰ سال پیش تا کنون جمعیت کشور دو برابر شده لیکن ورودی پرونده ها به قوه قضائیه ۷ برابر و جمعیت کیفری زندانهای کشور ۶ برابر شده؛ البته به همین نسبت فضای اداری و کارکنان افزایش یافته اما نرخ رشد بالای پرونده ها، همه ظرفیتها را به خود مشغول ساخته است.

موحد با ارائه آماری از روند رسیدگی به پرونده ها در استان کرمان توضیح داد: در استان کرمان ۳۰ واحد قضایی فعال و ۳۰۰ قاضی یعنی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر یک قاضی به دعاوی رسیدگی میکند؛ همچنین در سال ۹۵ به ۶۴۰ هزار پرونده در شعب قضایی استان و شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است یعنی سرانه هر قاضی در سال ۲۱۰۰ پرونده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: با تلاش قضات در سال ۹۵ متوسط زمان رسیدگی به پرونده ها از ۸۹ روز به ۷۷ روز تقلیل پیدا کرده؛ امید است در سال جاری با جذب نیرو و برنامه های آموزشی در ارتقا کیفی دادرسی موفقتر باشیم.

وی تصریح کرد: از جمله موفقیتهای ما استفاده از فناوری های نوین ارتباطی بود که می توان از آن به عنوان یک تحول بزرگ در سیستم قضایی نام برد که به سرعت و سلامت انجام کار کمک میکند؛ در استان کرمان در سال گذشته در حوزه توسعه فناوری اطلاعات ایجاد زیرساخت لازم برای برقراری ارتباط ویدیو کنفرانس با تمامی مراکز قضایی و زندانها ایجاد شد که برنامه های آموزشی با کمترین هزینه برای قضات و همچنین بررسی مشکلات زندانیان به طور هفتگی صورت می گیرد؛ علاوه براین انجام محاکمه های الکترونیکی برای اولین بار در استان کرمان رخ داد که قضات دادگاه تجدیدنظر می توانند محاکماتشان را به صورت ویدیو کنفرانس انجام دهند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از موفقیتهای دادگستری کرمان کاهش ۷۳ درصدی پرونده های مسن بود که رسیدگی و منتهی به صدور رای شدند.

 

موحد خاطرنشان کرد: در مجموع ۳۳۱ شورای حل اختلاف شهری و روستایی در استان داریم؛  از کل پرونده ها در سال ۹۵؛ ۲۸ درصد و از پرونده های قابل صلح و سازش ۴۳ درصد در شوراهای حل اختلاف منجر به سازش شدند.

 

وی با تاکید بر وجود امنیت کامل در استان کرمان توضیح داد: در حوزه امنیت با همت مجموعه های اطلاعاتی و امنیتی و قضایی امنیت پایداری مستقر هست؛ گروههای شرارت در سال گذشته جمع شدند مورد خاصی در سطح استان نداریم، اما مسئله نگران کننده قتلهای انتقام جویانه قبیله ای و خانوادگی است که ریشه در مسائل اجتماعی و فرهنگی دارد به منظور بررسی علل و عوامل تا پایان سال یک همایش برگزار خواهد شد.

 

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: در استان کرمان گروهکهای تکفیری قادر به انجام هیچگونه تحرکی در سال گذشته و سال جاری تاکنون نبوده اند؛ انتظار داریم مردم تحرکات مشکوک خصوصا در رابطه با اتباع بیگانه را به مراکز امنیتی اطلاع دهند که کمک موثری در تقویت امنیت پایدار استان داشته باشد.

 

وی در رابطه با جمعیت کیفری زندانهای کرمان تشریح کرد: در کل کشور از هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۸۵ زندانی و در استان کرمان ۳۹۰ نفر است و دلیل آن هم پرونده های موادمخدر می باشد که جمعیت کیفری زندانهای ما را افزایش می دهد؛ ۶۸ درصد از زندانیان در ارتباط با مواد مخدر هستند.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi