پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:36:23 - پنجشنبه 2 فروردین 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
گزارش؛
کربلایِ ایران مقصد برگزیدگان شهید ادیبی بود
حال و هوای سرم وصف شدنی نیست فقط می‌دانم نیروی محرکه‌ای پاهایم را پیش می‌برد؛ من برگزیده شده ام، شهید ادیبی مرا راهی این سفر کرده است؛ اکنون با او حرف‌ها دارم.

به گزارش “دانشجوآزاد” همیشه عده‌ای برایشان سوال است که دیدن مشتی خاک و تل و تپه چه اشتیاقی دارد؟ چرا تعداد زیادی از دانشجویان تحصیل کرده همه ساله در آخرین ماه سال عازم سفر به مناطق جنگی می‌شوند؟
در روز‌هایی که همگان درگیر خانه تکانی، خرید شب عید و تدارک سفر به مناطق خوش آب و هوا و دیدن زیبایی‌های طبیعت هستند؛ گروهی برای اعزام به مناطق جنوب ثبت نام کرده و دست به دعا برداشته تا در قرعه کشی انتخاب شوند و به جمع راهیان بپیوندند.
قسمت نمی‌شد به راهیان نور بروم/ می‌خواهم به کربلای ایران بروم
برای یافتن جواب برخی سوالات و ابهامات راهی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شدم، در کنار مزار شهید ادیبی عده‌ای دانشجوی دختر بار سفر بسته بودند و منتظر راهی شدن بودند.
مداحی ملایمی که روایتگر روز‌های دفاع بود پخش میشد و چند نفری بر سر مزار شهید نشسته بوده و قرآن میخواندند؛ دانشجویی کنار مزار شهید ایستاده بود و آهسته زمزمه میکرد؛ به سراغش رفتم، خلوتش را شکسته و پرسیدم دیدن مشتی خاک و تل وتپه چه هیجانی دارد؟ یکه خورد انگار رشته افکارش را پاره کرده باشم بعد از چند ثانیه زل زدن به من، چشمانش‌تر شد و گفت: شور این سفر مدتهاست که در سر من است و دیشب از اشتیاق چشم بر هم نگذاشتم؛ حال و هوای سرم وصف شدنی نیست فقط می‌دانم نیروی محرکه‌ای پاهایم را پیش می‌برد؛ من برگزیده شده ام، شهید ادیبی مرا راهی این سفر کرده است؛ اکنون با او حرف‌ها دارم.
قسمت نمی‌شد به راهیان نور بروم/ می‌خواهم به کربلای ایران بروم
به سراغ دانشجوی دیگری رفتم سوالم را تکرار کرده و پرسیدم چرا روز‌های پایان سال را به جای استراحت به این سفر سخت می‌روی؟ گفت: همه در حال خانه تکانی هستند و ما میخواهیم با رفتن به این سفر خانه تکانی دل کنیم تا دلمان را از هرچه پلیدی و زشتی و ناپاکی هست پاک کنیم و اینکه کسانی بودند که در آن سال‌ها زمان عید موقع سال تحویل به خاطر آرامش ما رفتند و جنگیدند و شهید شدند.
الهه شفیعی ادامه داد: سفر اولی هستم همیشه دوست داشتم به این سفر بروم، ولی قسمت نمیشد تا اینکه امسال یکسری اتفاقات افتاد و دست به دست هم داد تا برای اولین بار به آرزویم برسم؛ من قبلا کربلا رفتم، ولی دوست دارم به این سفر بروم که می‌گویند کربلای ایران است، برای همین نمی‌گویم که به مناطق جنگی می‌روم میخواهم به کربلای ایران بروم.
قسمت نمی‌شد به راهیان نور بروم/ می‌خواهم به کربلای ایران بروم
در پایان به سراغ یکی از مسئولین اردو‌های راهیان نور رفتم سجاد جعفری اظهار داشت: اولین اعزام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان مربوط به دانشجویان پسر در تاریخ ۱۷ اسفند بود و امروز ۵ دستگاه اتوبوس از دختران دانشجو به اردو‌های راهیان نور اعزام می‌شوند.
وی در خصوص برنامه‌های مخصوص دانشجویان علوم پزشکی توضیح داد: ابتدا به اردوگاه کلهر سپس قرارگاه ثارالله می‌روند، همچنین برنامه وداع با شهدای گمنام در معراج شهدا و بازدید از بیمارستان امام حسین (ع) که بزرگترین بیمارستان صحرایی در دوران دفاع مقدس است از برنامه‌های ماست.
در انتها روزی بعضی انسان‌ها سفر به سرزمین‌های نور، سرزمین‌هایی که می‌شود رد و پای شهدا را دید، قسمت آن‌ها می‌شود؛ بارالها، این جوانان را از سرداران سپاه مهدیت قرار ده.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi