پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:08:37 - چهارشنبه 29 آذر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
دبیر هم‌اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان کرمان:
نظریه‌پردازی و تولید علم خواسته‌ رهبری از استادان دانشگاه است
دبیر هم اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان تاکید کرد: نظریه‌پردازی و تولید علم از خواسته‌های بسیار مهم رهبری از استادان دانشگاه است.

به گزارش “دانشجوآزاد” دکتر محسن زاینده رودی دبیر هم اندیشی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان در رابطه با اهمیت کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاهها گفت: جامعه ما لایق رسیدن به افق های سند چشم انداز توسعه بوده و راه رسیدن به این سند هم حضور دانشجویان در جلسات آزاداندیشی و مطالبه گری آنان است.

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها در مراسم مختلف پیام های روشنی را در مورد پیشرفت اقتصادی به مسئولین گوشزد می کنند و همه نظریه پردازان باید از این رهنمودها بهره ببرند.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به جلسه مقام معظم رهبری با استادان و ارائه رسالت اساسی نخبگان توسط ایشان خاطرنشان کرد: بحث روحیه نواندیشی، مشارکت در تصمیم سازی های مهم جامعه و نظریه پردازی و تولید علم از خواسته های بسیار مهم ایشان از استادان دانشگاه است.

زاینده رودی تصریح کرد: علی رغم تاکیدات مهم رهبری درباره اجرای دستور العمل های اقتصاد مقاومتی و تشکیل ستادهای فرماندهی در این حوزه اما متاسفانه تاکنون شاهد عملکرد مناسبی از مسئولان در این زمینه ها نبوده ایم.

وی گفت: دانشجویان اگر می خواهند در مقام مطالبه گری قرار گیرند باید در ابتدا به مطالعه و درس خود اهمیت بدهند و این موضوع مهمترین و اصلی ترین خواسته مقام معظم رهبری از جوانان و دانشجویان است.

دبیر هم اندیشی استادان دانشگاه آزاد اسلامی کرمان عنوان کرد: دانشگاه های کشور دقیقاً مانند مدارس مدیریت می شود و متاسفانه اساتید در خلاقیت و کارآفرین بودن دانشجویان تاثیر خاصی نداشته اند.

زاینده رودی خاطرنشان کرد: افراد و استادانی را در حوزه های مختلف نیاز داریم که دارای شور و اشتیاق انقلابی و ارزشی باشند و از طریق نظام آموزش عمومی به سمت نظریه پردازی پیرامون اقتصاد و بانکداری اسلامی سوق داده شوند.

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر این موضوع که در بحث نظریه پردازی اقتصادی ضعف اساسی داریم، افزود: ضعف جامعه ما در حوزه نظریه پردازی اقتصادی باعث به وجود آمدن مشکلات اساسی کشور شده است و در بحث فرهنگ، اجتماع و روابط بین الملل هم نقاط ضعف چشمگیری را شاهد هستیم.

وی گفت: هنگامی که تئوری های اقتصادی اساتید غرب و برندگان جایزه نوبل اقتصادی نگاه می کنیم شاهد استفاده آنان از قوانین اسلامی و رهنمودهای رهبری هستیم اما در داخل کشور بسته های سیاستی مدونی را در دسترس نداریم.

زاینده رودی با اشاره به هوشمندی رهبری در نامگذاری سال های اخیر تصریح کرد: این نامگذاری ها براساس مدل های هوشمندانه و مدبرانه انجام می شود اما هیچ گوش شنوایی در بین مسئولان و مردم برای عمل به آنها وجود ندارد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi