پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:27:23 - یکشنبه 13 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس دانشکده هنر، معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد واحد کرمان:
مشکل معماری امروز کشور کمبود تفکری زاینده و پویاست
رئیس دانشکده هنر، معماری و شهرسازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ایجاد زمینه برای آموزش و ارتقای دامنه اطلاعات دانشجویان از طریق معرفی و اشتراک طرح‌های برتر را بسیار ضروری دانست.

به گزارش “دانشجوآزاد“دکتر مریم فدایی قطبی در حاشیه نخستین جشنواره طرح برتر مقطع ارشد معماری ویژه نیمسال اول ۹۷-۹۶ که با عنوان نخستین جشنواره طرح های برتر آکادمیک در واحد کرمان برگزار شد با اشاره به ضرورت نگاه جدید به معماری تصریح کرد: مشکل معماری امروز کشور کمبود تفکری زاینده و پویاست تا با اتکا به دانش زمانه، سنت گذشته را نو و به‌روز کند.

وی افزود: اکنون در معماری ایرانی با دو تفکر روبه‌رو هستیم، تفکری که درجا می زند و حافظ سنت است و دوست دارد آن را همه‌جا تکثیر کند و تفکری دیگر که وارداتی و مدرن است. اما متاسفانه جای تفکر سوم در معماری ایرانی خالی است. این تفکر باید از مبانی نظری معماری ایران استفاده کند و متناسب با نیاز ایران امروز در جهت معماری و شهرسازی حرکت کند.

عضو هیات علمی واحد کرمان معماری ایرانی را دارای ظرفیت‌های زیادی برای خلاقیت و نو به نو شدن دانسته و افزود:ما در دانشگاهها بایستی نسل جدیدی از معماران جوان و باهوش معماری تربیت کنیم؛ نسلی که سنت معماری ایرانی و اسلامی را بشناسد، عرف روز را بداند و به ابزار و فناوری روز دنیا مسلط باشد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi