پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:20:46 - یکشنبه 3 آذر 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو سابق شورای شهر تهران:
مردم پایگاه انقلاب هستند/ توکل و امید را باید از شهداء آموخت
عضو سابق شورای شهر تهران گفت: بسیج دامنه اش وسیع است و در علم هم باید بسیجی باشیم ما باید به جایگاهی از علم دست یابیم تا افرادی که بخواهد عالم شوند مجبور شوند زبان فارسی را بیاموزند و در دانشگاه های ما درس یاد بگیرند.

به گزارش “دانشجو آزاد” مهدی چمران عضو سابق شورای شهر تهران شامگاه گذشته در مراسم سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلاب در دانشگاه فرهنگیان کرمان ضمن تبریک هفته بسیج گفت: در همه کشور ها برای آن که حکومتی تشکیل شود باید در دل مردم باشد.

چمران با اشاره به اینکه پایگاه انقلاب ها مردم هستند، تصریح کرد: در کشورهای زیادی حکومت های گوناگونی شکل گرفتند اما ماندگار نبودند؛ لذا انقلاب جمهوری اسلامی ایران با سایر انقلاب های کشور های دیگر قابل مقایسه نیست.

وی با بیان اینکه پایگاه های مردمی برای انقلاب خیلی ارزشمند است، عنوان کرد: نیروهای سازمان یافته مردمی می توانند حرکت های انقلاب را جلو ببرند و راه را هموار کنند و این پایگاه های مردمی سازمان یافته بسیج نام دارد.

چمران ادامه داد: بسیج نیروی مردمی سازمان یافته است که در دل مردم و همیشه در کنار مردم بوده است و در این سال ها دشمنان تلاش های زیادی کردند تا بسیج را از مردم جدا بکند اما موفق نشده اند.

وی با اشاره به اینکه بسیج در سال ۱۳۶۰ شکل گرفته است، خاطر نشان کرد: بسیح در حالی که در ابتدای جنگ تشکیل شد و بسیج آزمایش خود را در دفاع مقدس داده است؛ لذا مردم در صحنه آمدند، جنگیدند، ایستادگی کردن و پیروز شدیم.

عضو سابق شورای شهر تهران ایمان، بصیرت، آمادگی، حرکت جهشی، امید، شهادت طلبی و ولایت پذیری را مشخصات یک بسیجی دانست و افزود: اعتقادات و باور های دینی پایه اصلی بسیج است.

وی در ادامه گفت: بصیرت که یک بسیجی متدین داشته باشد ارزشمند است همچنین بسیجی باید از لحاظ جسمی، روح و روان و معنویات همیشه آماده باشد .

چمران با بیان اینکه در بسیج حرکت جهشی وجود دارد خاطر نشان کرد: در دفاع مقدس شاهد بودیم که جوانان کم تجربه با همت و تلاش در زمان کوتاه به فرماندهانی تبدیل شدند که افتخار آفرین بودند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه باید به آینده امیدوار بود، مطرح کرد: ما همیشه به آینده اسلام و کشور اسلامی خودمان امیدوار هستیم امید هست و از بین نمی رود.

چمران با بیان اینکه یک بسیجی هیچ وقت از آموزش و علم جدا نیست اظهار کرد: اگر می خواهیم مستقل و قدرت مند باشیم باید عالم باشیم و این علم از حوزه و دانشگاه بیرون می آید و باید دانشگاه را در یابیم حرکت علمی از دانشگاه شروع می شود.

وی در ادامه گفت: بسیج دامنه اش وسیع است و در علم هم باید بسیجی باشیم ما باید به جایگاهی از علم دست یابیم تا افرادی که بخواهد عالم شوند مجبور شوند زبان فارسی را بیاموزند و در دانشگاه های ما درس یاد بگیرند، ما این قابلیت را داریم و می توانیم در جایگاه های بالای علمی باشیم.

چمران با اشاره به تاکیدات حضرت امام خمینی (ره) که باید هسته های بسیج در همه کشور های اسلامی شکل بگیرد، خاطر نشان کرد: امروزه بسیج در خیلی از کشور های اسلامی شکل گرفته است و نمونه حرکت بسیجی جنگ عراق و سوریه بود که مسلمانان با اتحاد در مقابل داعش ایستادگی کردند.

وی ابراز کرد: دشمن همیشه در تلاش است که نا امنی ها را به وجود بیاورد و نباید صحبت از ضعف و ناتوانی داشته باشیم؛ ما با قدرت و امید جلو می رویم و اگر مقاومت می کنیم و ضعف نشان نمی دهیم بیانگر آن است که دستورات الهی در کشور اجرا می شود.

چمران در پایان خاطر نشان کرد: اگر توکل و ایمان بخدا داشته باشیم خداوند هم با رحمت خودش به مردم کمک می کند ما باید به قدرت خودمان و نیرو های انسانی تکیه کنیم.

انتهای پیام/ی

بر چسب ها:
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi