پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:45:38 - شنبه 31 فروردین 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
مراقبت های اولیه بهداشتی یکی از مهمترین نیازهای مردم است
حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: مراقبت های اولیه بهداشتی سنگ بنای پوشش همگانی سلامت است و این مراقبت ها نه تنها برای سلامت افراد بلکه برای سلامت جامعه که منجر به توسعه پایدار می شود مفید است.  

به گزارش “دانشجوآزاد” حمیدرضا رشیدی نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان طی نشست خبری ضمن فرا رسیدن هفته سلامت از اول تا هفتم اردیبهشت ماه را به فعالان عرصه سلامت تبریک عرض نمود و اظهار داشت:    سازمان جهانی بهداشت برای امسال شعار ” مراقبت های اولیه بهداشت راهی به سوی پوشش همگانی سلامت ” را در نظر گرفته است.

وی گفت: این شعار مسئولیت سنگین فعالان حوزه سلامت را گوشزد می کند چرا که یکی از مهمترین نیازهای مردم مراقبت های اولیه بهداشتی است و هر فرد باید بتواند بدون فشار مالی مراقبت های اولیه سلامت را در نزدیکترین مکان دریافت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان افزود:   سعی متولیان سلامت نیز دسترسی عادلانه مردم به خدمات سلامت است و تا حد قابل توجهی در این زمینه فعالیت هایی صورت گرفته و نیاز است که بیشتر به این امر توجه شود.

رشیدی نژاد ادامه داد: در واقع مراقبت های اولیه بهداشتی سنگ بنای پوشش همگانی سلامت است و این مراقبت ها نه تنها برای سلامت افراد بلکه برای سلامت جامعه که منجر به توسعه پایدار می شود مفید است.

وی تصریح کرد: برای رسیدن به اهدافی که برای نظام سلامت تعیین شده نیاز به مشارکت داریم و این مشارکت باید همگانی باشد، هم مردم و هم نهادها و و دستگاه های مختلف برای پوشش همگانی سلامت باید تلاش کنند.

رشیدی نژاد سپس به وضعیت بیمارستان های در حال احداث کرمان اشاره کرد و اذعان داشت: ساختمان بیمارستان باهنر در مهرماه ۱۳۹۶ حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که در یکسال و نیم اخیر به ۱۰۰ درصد رسیده و حدود ۹۴ درصد تجهیزات مورد نیاز آن خریداری شده است.

وی عنوان کرد: این بیمارستان در حال حاضر در حال جابجایی است و تا سه ماه آینده کامل خواهدشد.

رشیدی نژاد در رابطه با بیمارستان شفا نیز بیان داشت: قرار بود ساختمان جدید در مسیر اتوبان هاشمی رفسنجانی نزدیک پارک مسافر ساخته شود که کلنگ زنی نیز شد ولی بعدها به علت کارشناسی هایی که انجام شد ساخت آن منتفی و قرار شد که در خود بیمارستان شفا ساختمان جدیدی ساخته شود.

وی گفت : هم اکنون به دنبال یک سرمایه گذار هستیم تا یک بیمارستان حدود ۸۰۰ تختخوابی را احداث نماییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تعداد داروخانه های کرمان را ۱۲۴ مورد اعلام کرد و اذعان داشت: ۹ مورد داروخانه های این شهر شبانه روزی است و قرار است طی سال جاری ۱۰ داروخانه به شهر کرمان اضافه شود.

رشیدی نژاد افزود: اولویت علوم پزشکی تامین داروهای خاص است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۵۰ مورد تخلف جزئی در داروخانه‌های کرمان گزارش شده است.
رشیدی نژاد تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات در حوزه داروخانه ها از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۳۴۱۲۱۰۵۶۲۰ تخلف را گزارش کنند.

وی عنوان کرد: تعرفه ‌های پزشکی بخش خصوصی ۱۳ درصد و بخش دولتی کمتر از ۱۰ درصد اضافه شده و در هتلینگ‌ بخش خصوصی نیز حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi