پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:50:44 - شنبه 31 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛
لزوم ورود مجلس در صورت کم کاری وزارت ارتباطات در نظارت بر فضای مجازی
نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: شورای عالی فضای مجازی شرح وظایف را برای هر نهادی تعریف می کند که براساس آن باید اقدام شود؛ همچنین در خصوص سایتها و کانالهایی که بایستی فیلتر شوند ولی تا کنون اقدامی صورت نگرفته است قطعا هر اقدامی که خلاف قانون و مقرارت باشد مجلس ورود پیدا کرده و نظارت می کند.

اصغر مسعودی در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با سخنان اخیر دادستان کل کشور در خصوص لزوم کنترل بر فضای مجازی گفت: اهمیت فضای مجازی بر کسی پوشیده نیست و همه مسئولین نظام که دغدغه پیشرفت کشور و از طرفی هم دغدغه جوانان و خانواده ها را دارند معتقدند باید فضای مجازی کنترل شود.

نائب رئیس اول کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در واقع در ترویج هنجارها، ارزشها، ضدارزشها، سبک زندگی و آسیبهایی که به خانواده و جامعه وارد می شود فضای مجازی موثر است و نقش فضای مجازی را نمی شود نادیده گرفت.

وی در خصوص وظیفه وزارت ارتباطات جهت کنترل فضای مجازی توضیح داد:بایستی یک وزارتخانه، نهاد و سازمانی وظیفه نظارت بر فضای مجازی را برعهده بگیرد پس اصل بحث واضح است که بایستی ناظر وجود داشته باشد اما اینکه چه نهادی نظارت داشته باشد قطعا این وظیفه بیشتر متوجه وزارت ارتباطات است و در کنار آن صدا وسیما به عنوان رسانه ملی بایستی نقش پررنگی در آگاه سازی جامعه ایفا کند.

مسعودی افزود: شورای عالی فضای مجازی شرح وظایف را برای هر نهادی تعریف می کند که براساس آن باید اقدام شود؛ همچنین در خصوص سایتها و کانالهایی که بایستی فیلتر شوند ولی تا کنون اقدامی صورت نگرفته است قطعا هر اقدامی که خلاف قانون و مقرارت باشد مجلس ورود پیدا کرده و نظارت می کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس دهم خاطرنشان کرد: در بحث نظارت بر فضای مجازی تا کنون به صورت رسمی در کمیسیون فرهنگی موردی مطرح نشده است و بیشتر شورای عالی فضای مجازی در این زمینه ورود کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در اصل کنترل و نظارت بر فضای مجازی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز می باشد بایستی با هماهنگی بین نهادهای مربوطه ابزار لازم شناسایی و استفاده شود تا در بحث کیفیت نظارت و برخورد با تخلفات بهترین شیوه ها به کارگیری شود.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi