پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

21:55:07 - سه شنبه 14 خرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال امام خمینی (ره):
قدرت آمریکا ضعیف تر شده است/ کلمه مشترک ملت ها مقاومت است
حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم ارتحال امام خمینی (ره)بیان کردند: در سی سال از آن روز وداع تاریخی و بدرقه با شکوه و بی نظیر مردم با امام بی نظیرشان انجام دادند، گذشت. در این سی سال تلاش‌هایی انجام شده تا یاد و نام امام کمرنگ شود.

به گزارش “دانشجو آزاد” حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، در اخرین روز از ماه مبارک رمضان با حضور در مراسم سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی رضوان‌الله‌تعالی‌علیه به سخنرانی در اجتماع عظیم مردم انقلابی ایران در حرم مطهر امام راحل پرداختند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه در این سی سال، تلاشها و شیطنتهای زیادی برای کمرنگ شدن  یاد و نام امام صورت گرفته است بیان کردند: نه تنها اصول ، فکر  و راه امام در اداره کلان جمهوری اسلامی ایران نادیده گرفته نشده است بلکه  واقعیت این است که جاذبه امام  امتداد بیشتری پیدا کرده است و یکی از  نشانه آن، همین اجتماع عظیم امروز در این عصر ماه رمضان است.

 

رهبر انقلاب اسلامی افزودند:عامل نفوذ امام بزرگوار ما باعث میشود که امسال درحالیکه خبر خباثت آمریکا و خیانت بعضی سران عرب را میشنوید، مسئله قدس در بیش از ۱۰۰کشور مطرح بشود. این نشانه جاذبه امام است که بعد از ۳۰سال همچنان وجود دارد. هیچ جاذبه ای نمی تواند با آن برابری کند.من همینجا از مردم عزیزمان از اعماق دل تشکر میکنم بخاطر آن حضور پرشکوه در سراسر کشور.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه  مختصات شخصیتی و موهبتهایی که در وجود امام راحل بود در کمتر کسی در این حد جمع میشودعنوان کردند: امام، انسانی بود شجاع، باحکمت و باتدبیر، پارسا و پرهیزکار، دلبسته به خدای بزرگ و ذکر الهی، ظلم ستیز، طرفدار و حامی مظلوم، استکبار‌ستیز، عدالتخواه، صادق با مردم و اهل مجاهدت دائم در راه خدا. هر کسی با این خصوصیات باشد، دلها به سمت او جذب میشود.

ایشان با اشاره به اینکه  مهمترین خصوصیات امام راحل  مقاومت و ایستادگی بود تصریح کردند: آنچه امام را در هیئت یک مکتب و اندیشه و راه مطرح کرد، مقاومت است. امام در دروان مبارزه، محکم و بدون ذره ای عقب نشینی ایستاد. بعد از پیروزی انقلاب هم، امام باز اصل مقاومت و ایستادگی را از دست نداد. تهدید و تطمیع و فریب، مطلقاً در امام اثر نمیگذاشت. دشمن نمیتوانست دستگاه محاسباتی امام بزرگوار را که متکی بود به بینات دین مبین اسلام، دچار اختلال بکند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مقاومت یعنی انسان یک راهی را که حق میداند، انتخاب کند و در آن حرکت کند و موانع نتواند او را متوقف کند. امام اینگونه بود حاکمیت دین خدا و مکتب الهی بر جامعه مسلمین و بر زندگی عموم مردم است و این حرف امام از متن دین و قرآن گرفته شده است بدیهی است این حرف، دشمنان گردن کلفتی در عالم دارد، لذا دشمنی ها با امام از روز اول شروع شده بود .

ایشان خاطر نشان کردند: هرگاه ملت ایران مقاومت کرد و به موفقیت دست یافت و دیگر ملت ها هم به مقاومت تشویق شدند . یک تحلیلگر بین المللی آمریکایی میگوید یکی از مهمترین علل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی این است که جمهوری اسلامی مسیر مقاومت را در پیش گرفت و موفق شد ه است و توانست بر موانع فائق بیاید آنها میخواهند ما منصرف بشویم و دستهایمان را بعنوان تسلیم بالا ببریم؛ چون این کار را نمیکنیم دشمنی میکنند.

رهبر انقلاب پشتوانه انتخاب مقاومت از سوی امام بزرگوار را منطقی، عقلانی، علمی ودینی دانستند و افزودند: مقاومت، واکنش طبیعی هر ملت آزاده و باشرف در مقابل تهدید و زورگویی است.  مقاومت، برخلاف تسلیم، موجب عقب نشینی دشمن میشود. البته مقاومت  هزینه هایی را دارد اما هزینه تسلیم در برابر دشمن بیشتر است.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه ترفند دشمن، انواع و اقسامی داردعنوان کردند: دشمن گاهی تهدید و تطمیع میکندبه عنوان مثال «مرد رندی» اخیر رئیس جمهور آمریکا که گفته ایران با همین رهبران کنونی هم میتواند به پیشرفتهای بزرگی برسد البته این حرف، درست است. اگر رهبران کنونی ایران، مجاهدت و همدلی کنند، قطعاً پیشرفتهای بیشتری نصیب خواهد شد؛ اما شرطش این است که آمریکاییها نزدیک نیایند. هرجا آمریکا پا گذاشت، یا جنگ شد، یا برادرکشی شد، یا فتنه.

ایشان هدف مقاومت را رسیدن به نقطه بازدارندگی در اقتصاد و مسائل سیاسی، اجتماعی و نظامی دانستند و افزودند:امروز مسئله اصلی کشور، اقتصاد است که بر مسائل فرهنگی و امنیتی هم اثر میگذارد در بحث اقتصاد، چند مسئله اصلی وجود دارد رونق تولید، ارزش پول ملی، بهبود فضای کسب و کار، جدا کردن اقتصاد کشور از فروش نفت خام، تبدیل دخالت دولت در اقتصاد به هدایت دولت و نظارت دولت، بریدن دست مفسد اقتصادی یعنی اختلاسگر، دزد، تروریست اقتصادی و قاچاقچی بیرحم است .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi