پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

13:15:28 - شنبه 11 خرداد 1398
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو هیات علمی دانشگاه باهنر عنوان کرد؛
فضای فرهنگی دانشگاه ها مناسب نیست / کشور به یک جهش علمی نیاز دارد
بابایی با اشاره به اینکه فضای دانشگاه ها فضای انسان سازی است بیان کرد:اساتید در دانشگاه ها نباید فقط به موضوعات علمی اکتفا کنند زیرا باید روی جوانان دانشجو که آینده کشور در دست آن ها است کار شود واخلاق و رفتار زندگی دانشجو به استاد ربط پیدا می کندو باید وقت گذاشته شود .

دکتر بابایی عضو هیات علمی دانشگاه باهنر در گفتگو با “دانشجو آزاد” در خصوص دیدار مقام معظم رهبری با جمع دانشگاهیان عنوان کرد: در فضای علمی کشور حرکات علمی خوبی  صورت گرفته است اما  مخالفین و دشمنان جمهوری اسلامی ایران به عنوان جریان معکوس نشان داده می شود اساتید نسبت به این موضوع نباید بی تفاوت باشند و با روحیه امید آفرین وقایع و پیشرفت های علمی را می بینند و عکس العمل نشان دهند .

بابایی با اشاره به سند ۲۰۴۰ دانشگاه استنفرد بیان کرد : دشمن در تلاش است تا با زیر سوال بردن  کار های علمی کشور نشان دهد که کشور از لحاظ علمی پیشرفت نکرده است و روحیه دانشجویان و دانشگاهیان و جامعه را تحت تاثیر قرار دهد. اساتید با توجه به شناخت و نزدیکی که به جامعه علمی کشور دارند نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند و مسائل را ریز ببینند و فعال باشند .

عضو هیات علمی دانشگاه باهنر در ضمینه امید آفرینی افزود: تاثیری که اساتید دانشگاه در ضمینه امید آفرینی نسبت به دانشجویان دارند بسیار بالا تر و تاثیر گذار تر در سطح جامعه خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه در دوره ی قاجار و پهلوی کشور دچار عقب ماندگی بود تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور پس از انقلاب اسلامی پیشرفت های قابل توجهی در ضمینه های علمی داشته است اما هنوز با جهان فاصله داریم اگر بخواهیم  این حرکت علمی عظیم کشور را پیش ببریم و به جایگاه مطلوبی برسیم به پیشرفت فقط نمی توانیم اکتفا کنیم و به یک جهش علمی نیاز داریم .

بابایی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در بحث ارتباط گیری با جامعه عنوان کرد: اساتید نسبت به جامعه نباید بی تفاوت باشند با آسیب ها، نیازها و خدمات اجتماعی باید ارتباط برقرار کنندو به عنوان گره ها یی به آن ها نگاه کنند و برای آن ها راه کار پیدا کنند .

وی با بیان اینکه اساتید انقلابی خیلی زیادی در دانشگاه ها وجود دارد اما فضای فرهنگی دانشگاه ها رضایت بخش نیست اظهار داشت: گفتمان دانشگاه ها گفتمان انقلاب اسلامی نیست اساتید شاید اساتید  به صورت فردی فعالیت هایی را در این ضمینه ها داشته اند اما به صورت جمعی فعالیت ندارند که بتوانند آن را در جامعه  دانشگاهی عمق ببخشند وتاثیر گذاری بالایی داشته باشند.

بابایی با اشاره به اینکه فضای دانشگاه ها فضای انسان سازی  است بیان کرد:اساتید در دانشگاه ها نباید فقط به موضوعات علمی اکتفا کنند زیرا باید روی جوانان دانشجو که آینده کشور در دست آن ها است کار شود واخلاق و رفتار زندگی دانشجو به استاد ربط پیدا می کندو باید وقت گذاشته شود .

عضو هیات علمی دانشگاه باهنر با بیان اینکه مقام معظم  رهبری نگاه مبنایی بسیار عمیقی نسبت به  مسائل جامعه دارند افزود: توجه مقام معظم  رهبری به دانشگاه است و میزان تاثیر گذاری که دانشگاه در جامعه دارد و تربیت نسل جوان دانشجو وظیفه سنگینی بر دوش اعضای هیات علمی دانشگاه ها است .

وی در پایان عنوان کرد :وقت گذاشتن رهبر و شنیدن  صحبت افراد مختلف درضمینه های مختلف و فعالیت هایی که صورت می گیرد و در مقابل هم فکری کردن و راه کار دادن مهم ترین آورده ای که می تواند داشته باشد که رهبری چه قدر نسبت به مسائل دانشگاه عمیق هستند اگر  دانشگاه در جایگاه اصلی خود در جامعه قرار بگیرد قطعا می تواند در تاثیر گذار باشد این نگاهی است که رهبری دارند و با مطرح کردن آن در سال های متعدد می خواهند دیگر مسئولین هم به این درک و فهم برسند که دانشگاه جایگاه مهمی دارد.

انتهای پیام /

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi