پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:39:23 - یکشنبه 5 شهریور 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
معاون وزیر بهداشت:
فرد جدیدی بر کرسی ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان تکیه خواهد زد
معاون وزیر بهداشت و درمان با بیان این مطلب که اداره کردن معاونت وزارت خانه و دانشگاه همزمان امکان پذیر نیست، اعلام کرد: با کمک عقل جمعی در استان کرمان فرد شایسته ای برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان باید مشخص نمایند تا بهتر از گذشته دانشگاه علوم پزشکی را اداره کند.

به گزارش “دانشجوآزاددکتر “علی اکبر حقدوست” در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کویر، در خصوص برنامه های خود برای معاونت وزارت بهداشت، گفت: معاونت چندین فعالیت اصلی و اساسی دارد و در هر حوزه باید اقداماتی انجام گیرد.

وی ادامه داد: معاونت برنامه ریزی و هماهنگی، برنامه های متعددی در حوزه سلامت با تولیت وزارت بهداشت در داخل و خارج سازمان در حال انجام دارد که برنامه های بسیار موثری هستند، در عین حالی که موفقیت های زیادی داشتند، اما نارسایی ها و ایراداتی نیز وجود داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: آنچه که بسیار مهم است، هماهنگی بین برنامه ها و فعالیت ها به حداکثر ممکن برسد، تلاش زیادی برای افزایش هماهنگی بین ما و سایر واحدهای داخل و خارج وزارت بهداشت، خواهیم کرد.

وی با بیان این مطلب که هر یک از معاونت های وزارت بهداشت اقدامات بسیار خوبی انجام می دهند، اظهار کرد: اما گاهی اوقات این امکان وجود دارد که هماهنگی لازم بین معاونت ها وجود نداشته باشد، به طور مثال باید معاونت آموزشی برای برنامه های جدید خود از دو بعد به مساله نگاه کند و اگر رشته جدیدی تعریف می شود باید ارزیابی کند که این رشته جدید چه میزان به نیازهای جامعه جواب می دهد و آیا منطبق بر نیازهای جامعه است و جامعه به چه تعداد از آن تخصص نیازدارد، ضمن آنکه باید از لحاظ علمی سرآمدی کشور در سطح جهان کاملا مشهود باشد.

حقدوست از لزوم تقویت زبان گفتگوی مشترکی بین معاونت ها سخن به میان آورد و عنوان کرد: ایجاد زبان مشترک و حداکثر هماهنگی بین واحدها از مهمترین کارهایم در وزارت بهداشت و درمان است.

وی به برنامه های راهبردی و کلان اشاره کرد و افزود: با در نظر گرفتن همه محدودیت های که وجود دارد باید برای آینده برنامه های رو به جلو ما متناسب با همه محدودیت ها باشد، همچنین برنامه های راهبردی که بتواند همه حوزه ها را هماهنگ با اهداف سلامت سوق دهد، در دستور کار داشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: برای رسیدن به هماهنگی حداکثری و برنامه های جامع، همه جانبه و آینده گرایانه نیاز است که دانشگاه ها را تقویت و پروژه های جدیدی را در هییت امنا بوجود بیاوریم، همچنین مدیریت غیر متمرکز را در وزارتخانه به حداکثر برسانیم.

وی با بیان این مطلب که اداره کردن معاونت وزارت خانه و دانشگاه همزمان امکان پذیر نیست، اعلام کرد: با کمک عقل جمعی در استان کرمان فرد شایسته ای برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان باید مشخص نمایند تا بهتر از گذشته دانشگاه علوم پزشکی را اداره کند.

حقدوست ادامه داد: برای انتخاب فرد اصلح برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی کرمان زمان نیاز است و بنده معتقدم که عقل جمعی همواره بهتر تصمیم می گیرد، بنابراین اگر بخواهیم، براساس نظر نخبگان دانشگاه و هماهنگی حداکثری مدیریت های استان تصمیم گرفته شود، به زمان نیاز داریم و تا زمان انتخاب فرد اصلح بایستی کار ریاست دانشگاه علوم پزشکی و معاونت وزارتخانه را با هم انجام دهم.

وی عدالت در سلامت را یکی از اولویت های اصلی و اساسی وزارت بهداشت که به خوبی توانسته است در این زمینه نقش ایفا کند، دانست و اظهار کرد: عقب افتادگی های جنوب استان کرمان قابل توجه هستند، اما اگر به روند رو به رشد حوزه سلامت جنوب استان توجه کنیم، در می یابیم که سرعت ارتقای بهداشت و درمان جنوب استان کرمان در سال های اخیر بیشتر از سایر استان های دیگر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان رشد حوزه سلامت را متناسب با رشد سایر حوزه ها دانست و بیان کرد: اگر رشد سلامت و درمان را در مناطق بخواهیم داشته باشیم باید پزشک متخصص در مناطق جنوبی و محروم خدمت کند، حال حضور یک پزشک متخصص در مناطق محروم صرفا با دستور، فشار و زور امکان پذیر نیست، بنابراین اگر زیرساخت های اجتماعی به حداقل نرسیده باشد، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که پزشکان متخصص در آن مناطق مستقر شوند.

وی از همدلی و وفاق برای ایجاد رشد متوازن سخن گفت و افزود: سرعت رشد حوزه سلامت در جنوب استان کرمان از سایر مناطق قطعا جلوتر است.

حقدوست رسانه ها را ابزارهای خوبی برای خدمت رسانی بهتر دانست و ضمن تشکر از رسانه های، تصریح کرد: مشتاق شنیدن پیشنهادات و نظرات عملی که بتواند بنده را در این مسئولیت کمک کند، هستم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi