پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:31:54 - سه شنبه 10 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان عنوان کرد؛
اعزام ۴ هزار دانشجوی کرمانی جهت خدمت رسانی به مناطق محروم تا پایان تابستان/ فعالیتهای جهادی با همکاری آستان قدس رضوی در رودبار جنوب به مناسبت دهه کرامت
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان از اعزام قریب به ۴ هزار دانشجو جهت خدمات رسانی به مناطق محروم در قالباردوهای جهادی تا پایان تابستان سال جاری خبر داد.


ناصر بهروز در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با اردوهای جهادی گفت: به لطف خداوند اردوهای جهادی در این سالها از رشد کیفی و کمی خوبی برخوردار بوده اند اما هنوز تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله بسیار داریم تا این اردوها پخته تر و تخصصی تر شوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان اظهار داشت: گروه های جهادی باید خروجی اثر گذاری داشته باشند و اثرات و برکات کارشان به خوبی احساس شود و این اثرات برای مردم ملموس باشد کما اینکه هدف ما همین است اما هنوز نیاز به ترقی بیشتری داریم.

وی با اشاره به سابقه برگزاری اردوهای جهادی توضیح داد: ۱۶ سال است که اردوهای جهادی برگزار می شوند و در این مسیر گروههای جهادی به ثبات قابل قبولی رسیده اند و خرسندیم که فرهنگ جهادی در دانشگاهها ایجاد شده و به جرات می توان گفت امروز در همه دانشگاههای استان کرمان گروه جهادی داریم که به سمت تخحصصی شدن می روند.

بهروز با تاکید بر رویکرد فرهنگی-اجتماعی گروههای جهادی در سال جاری گفت: امسال خدمات اجتماعی و فرهنگی و رفع آسیب های اجتماعی در اولویت کاری ما قرار دارد؛ همچنین خدمات شهری و رسیدگی به مناطق حاشیه نشین در دستورکار قرار دارد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان خاطرنشان کرد: در حال حاضر قریب به چهل گروه  جهادی در مناطق  محروم استان حضور دارند و در تلاشیم که این تعداد را تا پایان تابستان به ۸۰ گروه برسانیم که حدود ۴ هزار دانشجو در این دوره ها به مناطق محروم استان اعزام می شوند.

وی در خصوص خدمات ارائه شده در مناطق محروم تشریح کرد:  گروه های پزشکی، دندان پزشکی، مامایی و پرستاری از دانشگاههای علوم پزشکی استان در بحث درمان، پیشگیری و غربالگری در حال انجام ماموریت خود در مناطق محروم هستند.

ناصر بهروز افزود: در حوزه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی برنامه های خاصی داریم به عنوان مثال در بحث آموزشی کشف استعدادهای دانش آموزان مناطق محروم در دستور کار جدی ماست تا کنون حدود ۸۰ استعداد برتر کشف شده و این رویه ادامه خواهد داشت تا این استعدادها پرورش یابند و در مناطق محروم به فراموشی سپرده نشوند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان با اشاره به دیگر فعالیتهای گروههای جهادی خاطرنشان کرد: بحث  توانمند سازی در حوزه زنان و خانواده در حال انجام می باشد و برنامه ریزی شده در این حیطه  بتوانیم در حوزه اقتصاد مقاومتی و مشاغل خانگی گامهای موثری برداریم.

وی در ادامه گفت: پروژه های عمرانی همواره از فعالیتهای ثابت گروههای جهادی بوده که شامل طرح های آبرسانی، ساخت و ترمیم مساجد، حسینیه ها، مدارس و سرویس بهداشتی است که با همکاری بنیاد برکت صورت می پذیرد.

بهروز تصریح کرد: با توجه به اینکه در دهه کرامت قرار داریم بنا شده با همکاری آستان قدس رضوی در مناطق محروم رودبار جنوب اردوهای جهادی برپا شود تا طعم شیرین دهه کرامت به مردم مناطق محروم چشانده شود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان در پایان اظهار داشت: دانشجویان در آینده سکان دار سیستم های اداری و خدمات رسانی کشور خواهند بود و اردوهای جهادی به آنها میدانی جهت آشنایی با مشکلات و برنامه ریزی برای رفع مشکلات می دهد.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi