پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:38:14 - پنجشنبه 12 بهمن 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاههای سیرجان در پی سفر ریاست جمهوری؛
رای بیش از ۶۵ درصدی مردم سیرجان به روحانی به امید تدبیر امور و حل مشکلات بود
همزمان باسفر ریاست محترم جمهور به استان کرمان شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیرجان با صدور بیانیه ای به بیان برخی از مشکلات این شهرستان پرداخت.

به گزارش “دانشجوآزاد” همزمان باسفر ریاست محترم جمهور به استان کرمان شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی سیرجان با صدور بیانیه ای به بیان برخی از مشکلات این شهرستان پرداخت؛ متن بیانیه به شرح ذیل می باشد:

امام باقر(ع) به عمر بن عبد العزیز فرمود: در را به روی مردم باز کن و دسترسی مردم را به خودت آسان گردان و ستمدیده را یاری کن و حق ستمدیدگان را به آنان برگردان. «بحار الأنوار، ج۴۶، ص۳۴۶»

حضور ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر حسن روحانی در شهرستان سیرجان از باب حدیث فوق اقدامی است نیکو که از جمله صفات پسندیده دولتمردان دولت اسلامی است که از جمله آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌باشد.

اما ای کاش این سفرها به جای آنکه ابزاری شود برای دوباره شنیدن سخنان ریاست محترم جمهور توسط مردم که بارها و بارها از تلویزیون و رادیو و نشریات شنیده و خوانده شده است و شنیدن صحبت مسئولان توسط رئیس جمهور که گاها با آمارهای آغشته به غلو به دنبال زبده و کارآمد نشان دادن خود هستند، بستری می‌شد برای شنیدن دردها و رنج‌های مردمی که دل بسته‌اند به حضور فردی که بیش از ۹۷۰۰۰ رای از میان ۱۴۹۰۰۰ رای صندوق‌های انتخاباتی شهرستان سیرجان به امید تدبیر امور مملکت و حل مشکلات به نام او درآمده است.

با همه‌ی وجود حال که مجالی برای صحبت عامه مردم نیست، بسیج دانشجویی به عنوان برادری در کنار مردم که وظیفه دارد پرچمدار و مطالبه‌گر خواسته‌ها و نیازهای به حق ملت باشد به پشتوانه سال‌ها حضور بی‌پرده و مستمر در میان اقشار و طبقات مختلف جامعه، به ویژه اقشار آسیب پذیر و مستضعف که صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، نکات ذیل را در کنار موارد عمده‌ای همچون بیکاری، فقر، عدم تحویل مساکن مهر و مشکلات عدم اجرایی شدن حداکثری اقتصاد مقاومتی که همه‌ی کشور از آن رنج می‌برد، به عنوان مطالبات اصلی مردم بیان می‌دارد و امید است که با توجه ویژه ریاست محترم جمهور بیش از پیش شاهد خدمت رسانی به مردم باشیم:

۱) یکی از بزرگترین مشکلات شهرستان سیرجان عدم توجه و رسیدگی عادلانه به بخش‌های مختلف به ویژه مناطق جنوبی شهرستان است. متاسفانه سال‌ها در اردوهای جهادی شاهد مشقت مردمی بوده‌ایم که حتی از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی هم برخوردار نیستند و با درآمدهای بسیار اندک و گاها تنها با یارانه واریزی از سوی دولت گذران عمر می‌کنند و بسیاری نیز در پی خشک سالی‌های اخیر که بخش بزرگی از آن نشات گرفته از عدم برنامه‌ریزی صحیح در عرصه محیط زیست و مسئله آب است اشتغال اصلی خود یعنی کشاورزی را از دست داده‌اند و این امر مزید علتی گردیده بر سختی‌ها و رنج‌هایشان.

۲) یکی دیگر از مواردی که مردم روزانه شاهد مصادیق بسیار آن هستند، حاکمیت رابطه به جای ضابطه در دستگاه‌ها و ادارات است. متاسفانه به جای حاکمیت نخبه گرایی در دستگاه‌ها، فامیل‌گرایی و آقازادگی حاکم شده است و این عاملی گردیده برای ریزش سرمایه‌های اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و اعتماد عمومی مردم به نظام اسلامی.

۳) مشکل دیگر عدم استفاده از ظرفیت جوانان و زنان در ادارات، صنایع و نهادهای شهرستان است که البته این نه مشکلی در سطح شهرستان سیرجان بلکه مشکلی در سطح ملی است که انتخاب وزیری جوان نیز نتوانست آن را رفع و رجوع کند. به عنوان مثال می‌توان به معدن گل‌گهر اشاره کرد، متاسفانه مردم از سویی شاهد بیکاری جوانان خانواده و فامیل هستند و از سویی شاهد به کارگیری مجدد بازنشستگان در پست‌های گوناگون این معدن آن هم با حقوق‌های بالای بیست میلیون.

۴) یکی دیگر از ستم‌هایی که به مردم انقلابی سیرجان روا می‌شود فساد، به ویژه زمین خواری، در شهرستان و حومه است و جای بس تاسف دارد که به جای واگذاری این زمین‌ها به صاحبان اصلی انقلاب، عده‌ای مفسدِ منحرفِ دزد که انقلاب را از مسنضعفین ربوده‌اند و با هزاران لابی و فساد و همدستی باندهای قدرت، اشرافیت سیاسی و اقتصادی به راه انداخته‌اند، زمین‌ها را تصاحب کرده و هر روز همچون بختک خون ملتی را که با هزاران قسط وام و بدهی زندگی می‌گذرانند، می‌مکند.

۵) یکی دیگر از مشکلات عمده شهرستان سیرجان حضور افراد غیر بومی و حتی غیر ایرانی(به ویژه افغانی و پاکستانی) در شهرستان است. متاسفانه بسیاری از جایگاه‌هایی که می‌بایست از آن جوانان شهرستان باشد توسط غیر بومیان، چه از شهرستان‌های دیگر و چه از کشورهای دیگر، اشغال شده است و این امر موجب گردیده در صورت ایجاد فرصت‌های شغلی باز هم بخش عمده‌ای از آن به جوانان سرشار از فکر و انرژی سیرجان تعلق نگیرد.

 

۶) مشکل محیط زیست و آب که در موارد بالا نیز بدان اشاره گردید یکی دیگر از مشکلات برجسته شهرستان سیرجان می‌باشد و احتمال می‌رود در سالیان آینده موجب مشکلات اقتصادی، معیشتی، زیستی و فرهنگی گردد. لذا حال که ریاست محترم جمهور جهت افتتاح طرح‌هایی همچون خط هفت تولید کنسانتره شرکت گل‌گهر، طرح دوم واحدهای گازی نیروگاه سیکل ترکیبی شرکت «گهر انرژی» گل‌گهر، کارخانه ومگا مدول آهن اسفنجی شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر می‌باشند قطع یقین انتظار می‌رود بیش از هر چیز جهت تامین منابع آب تدبیر کرد وگرنه همین کارخانه‌ها بستر حوادث ناگوار آینده خواهند شد.

۷) مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی نیز عرصه‌ای است که به واقع نیازمند توجه فوری مسئولان کشوری و منطقه‌ای است. متاسفانه در این عرصه نه تنها شاهد ولنگاری هستیم بلکه شاهد عدم تخصص مسئولین امر نیز می‌باشیم که باعث گردید بیش از آنکه مشکلات حل گردد با هدر رفت منابع بر مشکلات افزون شود. زیر پوست شهر اتفاقاتی در جریان است که خواب را از چشم هر انسان دغدغه‌مندی می‌رباید.

۸) عدم وجود امکانات مناسب رفاهی، آزمایشگاهی، پژوهشی و خوابگاهی برای دانشجویان نیز از جمله مشکلاتی است که موجب ایجاد موانع در راه تولید و توسعه علم در شهرستان گردیده است. این امری کاملا محسوس و ملموس است که نیازمند بررسی تخصصی هم نیست، گذری از کنار ساختمان‌های خوابگاهی در حال ریزش دانشجویان گواهی بر این حرف است.

آنچه که سعی شد در این خطوط آورده شود فوریت‌ها و اولویت‌های زندگی اکثریت مردم است و قطعا اگر بخواهیم به همه‌‎ی خواسته‌ها و نیازهای طبقات مختلف مردم بپردازیم نیازمند جلسات حضوری و فرصتی فراتر از بیانیه است.

در انتها امیدواریم سفر ریاست محترم جمهور به شهرستان سیرجان تنها در حرف‌ها و شعارها و ارائه آمارها خلاصه نگردد و خیرات و برکاتی ملموس برای فوریت‌ها و اولویت‌های زندگی مردم داشته باشد که موجب خدمت رسانی بیش از پیش به آن‌ها گردد.

بسیج دانشجویی نیز اعلام می‌دارد در راستای حل همه‌ی موارد ذکر شده و ذکر نشده آمادگی دارد با تمام قدرت کمر همت بسته و به کمک دولت بشتابد هرچند که قطعا فرزندانِ بسیجیِ خمینی(ره) منتظر نمانده و به دستور امام خامنه‌ای(حفظه الله) آتش به اختیار با خط شکنی و استفاده از ابزارهای خود من جمله اردوهای جهادی و فعالیت‌های فرهنگی به دنبال حل مشکلات مردم و تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب بوده و خواهد بود.

 

والسلام علیکم

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه ها ومراکز آموزش عالی شهرستان سیرجان

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi