پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:28:48 - یکشنبه 8 مهر 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد مطرح کرد؛
در شرایط فعلی تصویب fatf یک نوع خودتحریمی است/ اصرار دولت برای تصویب لوایح چهارگانه به بیراهه رفتن است
یحیی کمالی پور عنوان کرد: fatf در شرایطی به ما کمک می کند که هیچ نوع تحریمی علیه ما وجود نداشته باشد و ما بتوانیم از امتیازاتی که وجود دارد در کنار نگرانی ها و تبعاتی که هست استفاده کنیم اما در شرایط فعلی تصویب fatf یک نوع خودتحریمی است.

به گزارش “دانشجوآزاد” به نقل از  “راه آرمان“یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در رابطه با  fatf گفت: ما در شرایطی قرار داریم که آمریکا ما را مورد تحریم قرار داده و از طرفی کشورهای دیگر دنیا هم به لحاظ منافعی که در گرو مبادلات ارزی با آمریکا دارند تحت تاثیر آن تحریمها خیلی از مبادلات اقتصادیشان را با ما قطع کردند.

وی افزود: fatf در شرایطی به ما کمک می کند که هیچ نوع تحریمی علیه ما وجود نداشته باشد و ما بتوانیم از امتیازاتی که وجود دارد در کنار نگرانی ها و تبعاتی که هست استفاده کنیم اما در شرایط فعلی تصویب fatf یک نوع خودتحریمی است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر مضرات تصویب fatf برای کشور اظهار داشت: در واقع با تصویب fatf ما با کشورهایی که تحریم را علیه ما تصویب کردند، همراهی می کنیم و خودمان هم در راستای تحریمها به آنها کمک می کنیم.

کمالی پور ادامه داد: به نظر من در شرایط فعلی و گستردگی تحریمها و اقداماتی که علیه ما انجام می شود تصویب fatf هیچ کمکی به ما نمی کند بلکه دست دشمن را برای فشار آوردن به ما بازتر خواهد کرد.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اصرار دولت بر تصویب fatf تصریح کرد: دولت تمام توان و تلاشش را به کار بسته تا لوایح چهارگانه مرتبط با fatf تصویب شود اما واقعیت این است که دولت باز هم به بیراهه می رود یعنی راه را اشتباه تشخیص داده است.

وی خاطرنشان کرد: ما با تصویب fatf به جایی نمی رسیم، چه کمکی به ما می شود؟ کسی که ما را تحریم کرده با این حرفها کوتاه نمی آید، مگر آمریکا از ما تصویب Fatf  می خواهد؟

کمالی پور در پایان تشریح کرد: در چارچوب مقررات بین المللی در حال حاضر کدام یک از قوانین برای کشور ما عملیاتی و اجرایی شده که ما ترس این را داشته باشیم با عدم تصویب fatf مزیتهایی را از دست می دهیم و در این شرایط تحریم دولت باز هم راه را اشتباه می رود.

بر چسب ها: ,
پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi