پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

9:26:00 - پنجشنبه 22 شهریور 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان مطرح شد؛
خروجی دانشگاهها به درد جامعه نمی خورد/دوره های پودمانی به دنبال تقویت مهارت دانشگاههای نظری است
مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان برگزار شد در این مراسم از زحمات عنایت اله معافی تقدیر و محسن هاشمی به عنوان رئیس جدید دانشگاه معرفی گردید.

به گزارش “دانشجوآزاد” آیین تکریم و معرفه رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان با حضور جمعی از اساتید روسای دانشگاهها و مسئولین استان برگزار گردید.


۴۰ درصد از اشتغال استان کشاورزی است

دکترعلیرضا شکیبایی سرپرست معاونت اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه شهید باهنر کرمان با تاکید بر لزوم آموزشهای کاربردی در جامعه گفت: در استان کرمان بیش از ۷۰ هزار دانشجو داریم و قطعا چیزی که توسعه و پیشرفت را تضمین میکند سرمایه انسانی است که در آموزشهای کاربردی محقق میشود
وی افزود: دانشگاههای کاربردی افراد را برای اشتغال آموزش میدهند؛ اگر آمایش آموزش عالی به درستی محقق شود دانشگاهها ماموریت خود را به خوبی انجام می دهند پس بدون تناسب نباید بی رویه مراکز آموزش عالی را گسترش داد.

شکیبایی در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰ درصد از اشتغال استان کرمان کشاورزی است پس رئیس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی با تخصص کشاورزی انشاالله بهترین بهره را از این ظرفیت خواهد برد.

خروجی دانشگاهها به درد جامعه نمی خورد/ ارتباط صنعت با دانشگاه ضعیف است

سپس دکتر عنایت اله معافی رییس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی کرمان با عرض تسلیت به مناسبت ایام محرم گفت: تمام نقاط قوت این دانشگاه را مدیون کارکنان و روسای مراکز و مسوولین واحد استانی بوده و تنها کاری که بنده انجام دادم این بود که میدان را باز کردم تا تواناییهایشان را بروز دهند.

وی افزود: ما در منطقه ای بحرانی قرار گرفتیم اما نمره امنیت بالایی در کشور داریم پس باید قدردان این امنیت بود و به نیازهای اصلی دانشگاه و فارغ التحصیلان توجه کرد.

معافی با اشاره به تعداد بالای دانشگاهها در کشور اظهار داشت: دانشگاههای دولتی و خصوصی زیادی داریم اما خروجی انها به درد جامعه نخورده چون ارتباط صنعت با دانشگاه پایین است و این ایراد به هر دو طرف ماجرا وارد است.
رئیس سابق دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: کم توانی در رشته های مهارتی مشکل اشتغال امروز است دانشگاه علمی کاربردی آمده است که علمی کاربردی آموزش دهد یعنی علم اضافه را حذف کرده و کاربردش را افزوده که قطعا این کشور را نجات میدهد
در ادامه دکتر محسن هاشمی رییس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی ضمن عرض خیرمقدم به میهمانان گفت: قبول مسوولیت دانشگاه جامع علمی کاربردی برای من افتخاریست

وی در خصوص اهداف این دانشگاه اظهار داشت: تامین نیروی انسانی مورد نیاز جامعه با خلق فناوری به سمت دانشگاه کارافرین میرود که کارهای جدیدی را ایجاد کنند و یادگیری در محیط کار باشد یعنی محیطهای صنعتی و کشاورزی و..‌.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: ما صادرات نیروهای علمی به خارج از کشور داریم حداقل ۱۰ هزار نفر سالانه صادرات نیروی انسانی داریم یعنی توانایی علمی دارند اما ظرفیت پذیرش در داخل وجود ندارد که میروند؛ در واقع  پبش بینی شده دانشگاه علمی کاربردی این خلا را پر کند.

رییس جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی تشریح کرد: بایستی مزیتهای نسبی مناطق شناسایی و تربیت براساس ظرفیتهای بومی منطقه باشد.

وی در پایان اظهار داشت: بخش خصوصی باید برای جذب سرمایه گذاری زمینه سازی کند تا به سمت کیفیتهای استاندارد پیش برویم.

دوره های پودمانی به دنبال تقویت مهارت دانشگاههای نظری است

سخنران پایانی مراسم دکتر بدری معاون اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور بود.

 

وی با اشاره به ظرفیتهای ویژه استان کرمان تشریح کرد: استان کرمان میعادگاه شهیدان و جانبازان بسیاری در دوران دفاع مقدس بوده و هم اکنون مدافعین حرم بسیاری را برای دفاع از امنیت ایران اسلامی تربیت کرده است.

 

بدری ادامه داد: علاوه بر ظرفیتهای انسانی ویژه در این استان میتوان به پتانسیل بالا در زمینه صنعت، کشاورزی و گردشگری اشاره کرد که بهترین زمینه برای پرورش مهارتی دانشجویان است.

 

معاون اداری مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور خاطرنشان کرد: در دانشگاههای نظری دانشجویان تئوری و دانش بالایی دارند اما مهارت استفاده ندارند؛ با استفاده از دوره های پودمانی فارغ التحصیلان دانشگاههای نظری میتوانندمهارتهای لازم را در دانشگاه علمی کاربردی کسب کنند.

وی تصریح کرد: کیفیت گرایی تمام هم و غم مدیران دانشگاههای علمی کاربردیست اخیرا شیطنتهای رسانه ای را جهت تخریب دانشگاه علمی کاربردی دیدیم توصیه من به این افراد این است که به دنبال رقابت سالم برای جذب دانشجو باشند نه تخریب رقیب.

 

در پایان مراسم حکم ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی به دکتر هاشمی داده شد و از زحمات دکتر عنایت اله معافی تقدیر شد.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi