پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:57:03 - شنبه 10 تیر 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛
حذف رشته های دانشگاه آزاد اگر سیاسی کاری نباشد برخورد کارشناسی ناصوابی است
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: ورشکسته شدن دانشگاه آزاد به نفع کشور نیست بلکه بایستی دقیقا کارشناسی شود و در نقشه جامع علمی کشور جایگاه دانشگاه آزاد مشخص شود و با آن برخورد کارشناسی ناصواب نشود.

محمد قمی در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با تصمیم وزارت علوم مبنی بر حذف برخی رشته های مجاز دانشگاه آزاد گفت: در قانون اساسی اصلی داریم به عنوان اصل ۴۴ یعنی واگذاری کارهای دولت به بخش خصوصی، در مورد آموزش عالی هم دانشگاه آزاد در کنار دانشگاههای دولتی پدید آمده و مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی و تمام دستگاههای مربوطه هم دانشگاه آزاد را تایید کردند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با یادآوری نحوه تاسیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: در دوره ای که داوطلب کنکور زیاد بود ولی صندلی لازم برای دانشجویان بسیار کم بود با ابتکار مرحوم هاشمی رفسنجانی دانشگاه آزاد تاسیس شد که نیاز جوانان را پاسخ دهد و کار خوبی هم بود پس از خود دانشجویان هزینه می گرفت و برای دانشگاه هزینه می کرد و کمک زیادی هم به کشور می کرد.

وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد از جهت منافع رسمی کشور مورد توجه است و خدمات شایانی را نیز ارائه کرده است و علاوه بر زمینه آموزشی، رزومه خوبی در عرصه های ورزشی و فرهنگی نیز دارد.

قمی خاطرنشان کرد: در حال حاضر متقاضی ورود به دانشگاه بسیار کم شده و آزمون ورودی کنکور در برخی رشته ها حذف شده و در کنار اینها هزینه های جاری دانشگاه آزاد بالاست و مشکلات زیادی از نظر مالی برای دانشگاه ایجاد شده که دخل و خرجش به سختی انجام می شود و در این شرایط حذف رشته های دانشگاه آزاد در واقع مبارزه منفی با دانشگاه است تا زودتر ورشکسته شود.

وی افزود: ورشکسته شدن دانشگاه آزاد به نفع کشور نیست بلکه بایستی دقیقا کارشناسی شود و در نقشه جامع علمی کشور جایگاه دانشگاه آزاد مشخص شود و با آن برخورد کارشناسی ناصواب نشود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: این خبر در زمان تعطیلات مجلس مطرح شد قطعا بعد از شروع بکار مجلس حتما به این امر رسیدگی میشود زیرا این اقدام اگر کار سیاسی نباشد کار کارشناسی درستی هم نیست.

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi