پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:42:31 - دوشنبه 4 دی 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
پیگیری تک خوانی دختران در جشن روز دانشجو دانشگاه علوم پزشکی بم؛
حجت الاسلام مظاهری: با غرض ورزانی که کلیپ را منتشر کردند برخورد شدید خواهیم کرد/ عدم پاسخگویی معاونت فرهنگی-دانشجویی دانشگاه
جشن روز دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بم با حواشی همراه بود که تکه فیلمهایی از این مراسم در برخی کانالهای تلگرامی منتشر شد و نشان از تک خوانی چند دانشجوی دختر در یک مسابقه دانشجویی داشت.

به گزارش “دانشجوآزاد” معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه یکی از محوری ترین و حساس ترین معاونت های دانشگاه است که ارتباط مستقیم با دانشجویان داشته و فراهم کننده امکانات رفاهی و فرهنگی دانشجویان می باشد. از اهم وظایف این معاونت دانشگاهی می توان، نظارت بر فعالیتهای فرهنگی دانشگاه، برنامه ریزی برای گسترس و تعمیق ارزشها ی اسلامی و انقلابی در همه سطوح دانشگاه و اجرایی کردن برنامه های پیشنهادی معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت مطبوع دانست.

یکی از روزهای پرکار معاونت فرهنگی هر دانشگاه، روز دانشجوست که با برگزاری مراسم و جشنهایی در این روز به تکریم دانشجو می پردازند.

اما در این بین جشن روز دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی بم با حواشی همراه بود که تکه فیلمهایی از این مراسم در برخی کانالهای تلگرامی منتشر شد و نشان از تک خوانی چند دانشجوی دختر در یک مسابقه دانشجویی داشت.

جهت پیگیری این ماجرا ابتدا با حجت الاسلام و المسلمین مظاهری به عنوان مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و مجتمع آموزش عالی بم گفتگو کردیم.

وی در گفتگو با “دانشجوآزاد” گفت: اولا موضوعی که اتفاق افتاده آنطوری که منتشر شده نیست یعنی چینش مغرضانه ای صورت گرفته در واقع عده ای هستند متاسفانه از روی غرضهای شخصی سواستفاده می کنند.

در خیلی از دانشگاهها بدتر از اینها اتفاق می افتد

حجت الاسلام مظاهری افزود: یک امر جزئی در این مراسم اتفاق افتاد که موضوع قابل توجهی نیست شما در جلسات دانشگاههای دیگر حتی دانشگاه ولیعصر رفسنجان و دانشگاه باهنر بدتر از این ماجرا اتفاق افتاده اما هیچ غرض ورزی وجود نداشته است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بم خاطرنشان کرد: این اتفاق آنطوری که منتشر شده نبوده و تک خوانی وجود نداشته در واقع مسابقه ای به صورت لالایی خواندن به صورت ساده بوده که این برنامه زیرنظر معاونت فرهنگی-دانشجویی بوده و اگر قرار بر بررسی موضوع باشد آنها متولی هستند.

وی ادامه داد: قرار بود لالایی بخوانند ولی یک دانشجویی برخلاف پیش بینی برنامه یک تکه کوتاهی خوانده که بلافاصله مجری به وی تذکر داد و کنسل شد

حجت الاسلام مظاهری  توضیح داد: ما پیگیر خواهیم شد و تمام رسانه هایی که بدون تحقیق و بررسی چیزی را منتشر کنند ما مدعی آنها خواهیم شد زیرا اولا برنامه ما نبوده و ثانیا برنامه اینجوری که منتشر شده نبوده؛ از طرفی بنده نباید جوابگو باشم باید مجری برنامه و معاونت فرهنگی دانشگاه پاسخگو باشند من به عنوان یک مدعو بودم و اصلا در جریان سین برنامه نبوده ام.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی بم  گفت: من دیروز با مسئول اطلاعات صحبت کردم و در حال پیگیری است که اولین گروهی که این کلیپ را منتشر کردند حتما باید پاسخگو باشند؛ البته یک امر طبیعی اتفاق افتاده و یک عده افرادی که فقط و فقط دنبال حاشیه سازی هستند که ما از طریق اطلاعات پیگیر هستیم تا محاکمه کنیم چون به یک حاشیه دامن می زنند.

وی افزود: اگر برنامه به این صورت باشد که یک خانمی را بیاورند بگویند تک خوانی کن ایراد دارد نه اینکه ۴ خانم دانشجو معمولی را آروده اند تا لالایی به سبک معمولی بخوانند؛ ما این را بعدا به صورت مکتوب به معاونت فرهنگی-دانشجویی تذکر دادیم و پیگیر هستیم تا آنها هم جوابگو باشند

شما قرار نیست مذهب و دین را به ما بیاموزید

حجت الاسلام مظاهر در پایان خاطرنشان کرد: شما قرار نیست مذهب و دین را به ما بیاموزید ما خودمان در دوره های مختلف این موارد را گذرانده ایم و مخالف این برنامه ها هستیم ولی اولا این قسمت از پیش تعیین شده و جز سین برنامه نبوده وگرنه خودم مدعی اول بودم و ثانیا چرا برنامه را مغرضانه پخش کردند در حالیکه چیزی نبوده یعنی این برنامه حتی برای تخریب شخصی هم موردی نداشته ما به محض اینکه بفهمیم ریشه این غرض ورزی از کجاست قطعا برخورد شدید خواهیم کرد.

در ادامه قصد داشتیم در گفتگوی تلفنی با دکتر عبداللهی معاونت فرهنگی-دانشجویی دانشگاه موضوع را پیگیری کردیم؛ اما بعد از چندین بار تماس و پیام دادن بالاخره موفق نشدیم پاسخ ایشان را دریافت کنیم.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi