پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

11:50:21 - چهارشنبه 4 مرداد 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مطرح کرد؛
جشنواره ملی شعر رضوی به ایستگاه بیست و سوم رسید/تاکید بر مردمی بودن فعالیتها در دهه کرامت
مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان کرمان مطرح کرد: در کنار تمامی برنامه های فرهنگی دهه کرامت ،مهمترین دستاورد این دهه فرهنگ سازی و ایجاد عزمی همگانی برای پیاده سازی شعائر اسلامی است.

به گزارش “دانشجوآزاد” محمدرضا علیزاده رئیس اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان صبح امروز در نشست خبری با موضوع اعلام برنامه های بزرگداشت دهه ی کرامت در محل سالن جلسات اداره کل ارشاد ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت:دهه ی کرامت از اول ذی القعده تا سالروز ولادت امام رضا ع است که در این ایام جشنها و آیین های شادی در سراسر کشور و خارج از ایران برگزار می شود.

علیزاده در ادامه تصریح کرد:در کنار تمامی برنامه های فرهنگی دهه کرامت ،مهمترین دستاورد این دهه فرهنگ سازی و ایجاد عزمی همگانی برای پیاده سازی شعائر اسلامی است.

وی در رابطه با اهداف شواری هماهنگی ابراز داشت:ایجاد نشاط عمومی با الهام از آموزه های رضوی ،جلب مشارکتی مردمی در برگزاری باشکوه جشن ها،گسترش،افزایش و شناخت معرفت عمومی و فعالیتهای فرهنگی،علمی و هنری پیرامون زندگی امام رضا (ع) و همچنین تکریم و تجلیل از خادمین این حوزه از جمله اهداف این شورا دانست.

علیزاده با اشاره به وظیفه ی اصلی شورا بیان داشت: هماهنگی و جهت بخشی به فعالیتهای ارگان ها از جمله وظایف اصلی این شورا است.

در ادامه محمد ابدالی تکلو مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیان داشت:جهت برگزاری برنامه های دهه کرامت با اعضای ستاد برگزاری دهه کرامت در ادارات مختلف از جمله رییس دفتر نمایندگی ولی فقیه استان،اداره اوقاف و تبلیغات اسلامی،سازمان ورزش و جوانان،صدا و سیما،کتابخانه های استان،سازمان بهزیستی،اداره ی آموزش و پرورش،امور بانوان و خانواده استانداری،حوزه های علمیه،نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه باهنر و آزاد و مدیریت اتاق اصناف جلسات متعدد برگزار شد.

مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان ادامه داد:امسال طرح با کریمان تا کرامت اولین بار در استان با هدف آماده سازی و فضا سازی مجموعه ها و با سخنرانی ائمه ی جماعات و آماده سازی مکان ها برگزار خواهد شد.

تکلو با اشاره به عناوین روزهای دهه ی کرامت تشریح کرد: دهه کرامت ۹۶ از روز سه شنبه سوم مردادماه (اول ذی القعده) همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها با عنوان «حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها ؛ الگوی شایسته دختران» آغاز می شود.
مسئول شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت استان در ادامه افزود:بر این اساس «شهر مقدس قم ؛ حرم اهل بیت علیهم السلام، سرچشمه معارف الهی»، «مدافعان حرم؛ مظهر نشاط معنوی و روحیه انقلابی» و «خانواده ی مهدوی؛ کانون عطوفت و صداقت» عناوین روزهای دوم، سوم و چهارم دهه کرامت می باشد.
وی با بیان اینکه روز پنجم ذی القعده (شنبه، هفتم مرداد۹۶) به مناسبت روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه با عنوان «امامزادگان علیهم السلام؛ هدیه ی الهی ، ذخایر معنوی» نامگذاری شده است، گفت: عنوان روز ششم دهه کرامت (ششم ذی القعده) نیز به مناسبت روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ علیه السلام «حضرت احمد بن موسی علیه السلام؛ امین ولایت، چراغ هدایت» انتخاب شده است.
ابدالی تکلو «مسجد؛ خانه ی بندگی ، طراوت زندگی»، «زیارت با معرفت؛ کمال آرامش و سعادت»، «مشهد مقدس؛ پایتخت فرهنگی جهان اسلام» و «خردورزی؛ سیره امام رضا علیه السلام در تعلیم و تربیت» را عناوین روزهای هفتم، هشتم و نهم و دهم دهه کرامت ۹۶ برشمرد و گفت: روز یازدهم ذی القعده (۱۳ مردادماه) که مصادف با سالروز ولادت پر خیر و برکت امام رضا علیه السلام است با عنوان «امام رضا علیه السلام محور وحدت و مهربانی» نامگذاری گردیده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود:دفتر نمایندگی ولی فقیه با پنج برنامه جهت تبیین موضوع دهه کرامت توسط ائمه جمعه،اداره اوقاف با دعوت از سخنران و برگزاری محصولات فرهنگی در اماکن متبرکه،اداره کل نهاد کتابخانه های عمومی استان برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی،کمیته امداد برگزاری همایش و تجلیل از دختران نمونه و برتر،اداره کل بهزیستی برگزاری جشن ولادت امام رضا ع و تجلیل از دختران برتر معلول،اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری برگزاری دورههای آموزشی با عنوان نقش دختران در ازدواج آسان و تحکیم بنیاد خانواده از جمله برنامه هایی است که ادارات و سازمانها مختلف در دهه کرامت برگزار خواهند کرد.

سپس در ادامه مدیر کل ارشاد استان کرمان گفت:مهمترین ویژگی این ایام و اعیاد مردمی بودن آن است چنانکه رویکرد اصلی دهه کرامت نیز بر پایه ی مردمی بودن آن است از این رو دستگاههای اجرایی،فرهنگی متناسب با ماموریتهایشان ایفای نقش می کنند.

علیزاده در خصوص برگزاری بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی گفت:در ایام دهه کرامت برنامه هاو جشنواره هایی در داخل و خارج از کشور برگزار خواهد شد از جمله آن که بیست و سومین جشنواره ملی شعر رضوی کشور از ششم تا هشتم مرداد در رفسنجان برگزار خواهد شد.

وی جشنواره ملی شعر رضوی را فرصتی استثنایی برای ترویج آموزه های دینی دانست و تاکید کرد:می توان با زبان هنر در عرصه های فرهنگی کار کرد و این جشنواره گنجینه ای از آثار هنری است که باعث کشف و پرورش استعدادهای زیادی خواهد شد.

در ادامه محمدی قائم مقام فرهنگی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان عنوان کرد: میزبان جشنواره امسال شهرستان رفسنجان است که قریب هشتاد نفر از شاعران سراسر کشور دعوت شده و در بخش رقابتی سی و پنج نفر از شانزده استان کشور شرکت کرده و از بیست و چهار استان کشور اثر ارسال شده است.

وی با بیان این که این جشنواره در روزهای ششم،هفتم و هشتم مرداد برگزار می شود ابراز داشت:یکی از رسم های این جشنواره نکوداشت یکی از شاعران آیینی است بدین جهت امسال از زنده یاد احمد عزیزی که سال گذشته فوت کرده نکو داشته می شود.

محمدی با بیان اینکه بیش از ۲۷۰۰ اثر رسیده در ۲ مرحله داوری شده است،خاطر نشان کرد:مشارکت شاعران سراسر کشور و شناخت استعدادها و عرضه شعرهای ناب و تقدیر از خالقان آثار از اهداف جشنواره است.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi