پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:57:19 - دوشنبه 6 اسفند 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
جریان معارض داخلی بسترساز نقشه دشمن است/مجلس توان برآورده کردن خواسته های رهبری و مردم را ندارد
ریاست دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت : این مجلس متأسفانه توان برآورده کردن خواسته های رهبری و مردم را ندارد.

به گزارش “دانشجوآزاد” ؛ حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی ریاست دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا ظهر امروز در یادواره شهدای روحانیت و تبلیغات استان کرمان ضمن عرض تبریک میلاد مبارک و مسعود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و میلاد مبارک حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به چشم انداز فتنه۹۸ گفت:

اگر حضور ذهن داشته باشید مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا برای برنامه های سال ۹۷ پیش بینی هایی کرده بود که در جهت اجرای آنها موفق نشد بنابراین ممکن است که این برنامه ها را برای سال ۹۸ منتقل کند .

وی گفت : شرایط ، عظمت ، نقش و برد انقلاب در عرصه های گوناگون اقتضا می کند که همه اقشار و طبقات به ویژه روحانیون مطلع باشند و مردم را هدایت کنند که خدایی ناخواسته از ناحیه دشمن لطمه ای به این انقلاب عظیم وارد نشود.

سعیدی خاطر نشان کرد: در واپسین هفته های هزاره دوم میلادی جامعه اطلاعاتی آمریکا تحلیلی در قالب سند ملی ربع اول هزاره سوم ارائه کرده بود که در آن سند آمریکا شش هدف را برای ۲۵ سال اول از ۲۰۰۱ تا ۲۰۲۵ طراحی کرده بود که اگر آمریکا ظرف این مدت بتواند قدرت هژمونی خود را تثبیت کند ماندنی است.

وی اظهار داشت: طی ۱۹ سال گذشته ۳ رئیس جمهور در آمریکا به قدرت دست پیدا کردند و طبق برخی پیش بیتی های تحلیلی تا سال ۲۰۲۴ ترامپ رئیس جمهور آمریکا است.

سعیدی ادامه داد: استراتژی بوش نظامی بود و بنا داشت که قدرت نظامی راوارد منطقه غرب آسیا کند؛ دولت سازی، نهاد سازی ،ایجاد پایگاه و مهارت قدرت ایران چهار هدف اصلی دولت بوش بوده است تا بر شرق و غرب ایران مسلط شوند و گفتنی است که بوش در تحقق اهدافش ناموفق بوده است.

اوباما به دلیل روی کار آمدن دولت اعتدال در ایران در اهدافش موفق تر بود

ریاست دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا متذکر شد : اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا طلایی ترین موقعیت را داشت و به خاطر شرایطی که در ایران به وجود آمد زیرا در نظام حاکمیت او دولتی در ایران به وجود آمد به نام اعتدال و شعار این بود که ما مرز بندی با آمریکا را در حد تعامل قبول داریم.

وی با اشاره به این که اوباما چهار هدف را دنبال می کرد ؛اضافه کرد : اوباما می خواست ایران قدرت هسته ای -منطقه ای نباشد و از حزب الله و لبنان حمایت نکند و در خاورمیانه نقشی نداشته باشد که با مقایسه می توان گفت اوباما در اهدافش موفق بود.

سعیدی با بیان این که اگر دشمن بتواند در ذهن سیاستمداران این گونه القا کند که همه چیزی به برجام وصل است چه اتفاقی می افتد؛ ادامه داد: اوباما بنا داشت که بعد از قضیه برجام وارد برجام دو شود و به نوعی اوباما قدرت دفاعی بود اما ترامپ استراتژی را تغییر داد و می گوید عناصر قدرت ایران چهار تا است که اگر بتوانیم این عناصر را بگیریم پیروز خواهیم شد.
ریاست دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا افزود: ترامپ انسجام ملی را یکی از موارد قدرت ایران می داند و می گوید یک ملت تحت فرمان رهبری قرار دارد که این انسجام ملی در افغانستان ،سوریه، لبنان، اروپا، پاکستان ،فرانسه و سایر کشورها وجود ندارد و تنها جایی که انسجام ملی وجود دارد ایران است.

وی قدرت منطقه ای را از دیگر عناصری دانست که ترامپ بر آن تاکید دارد و گفت: عمق استراتژیک ما بسیار مهم است؛ نفوذ معنوی ما در عراق، سوریه یمن ، فلسطین و در جاهای دیگر از قدرت دفاعی ما حکایت دارد که اهمیتش بیشتر است.

سعیدی توضیح داد : سومین رکن قدرت و اقتدار ایران قدرت دفاعی است و رکن اقتدار ایران در انرژی شامل نفت، گاز است که دشمن می خواهد در این زمینه اختلال به وجود آورد ؛ مردم ما باید این مسائل را بدانند و در خطبه های نماز جمعه ، در سخنرانی ها بیان شود.

ریاست دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا اظهار داشت: سوال اصلی این است که آیا دشمن بدون ارتباط با داخل می تواند این خواسته هایش را عملیاتی کند؟ بدانید اگر زمینه داخلی نداشته باشد دشمن بستر لازم را برای تهاجم پیدا نمی کند و موفق نخواهد بود .

جریان معارض داخلی بسترساز نقشه دشمن است
وی عنوان داشت: اکنون ما در کشور یک جریان معارض داخلی داریم که بستر ساز و اجرا کننده نقشه دشمن است و همچنین یک تهاجم خارجی داریم؛ تهاجم چه سخت و چه نرم منشا خارجی دارد .

سعیدی منشا فتنه را داخلی دانست و گفت: فتنه دارای دو نوع سخت و نرم است که باید برای مردم بازگو شود زیرا در فتنه سخت اردو کشی و در فتنه نرم با القائات عاطفی و صحنه سازی ذهن جامعه را تغییر می دهند که این مسئله مهمی است .

ریاست دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا بیان کرد : فتنه سخت مسبوق به فتنه نرم است و در طول این چهار دهه در پایان هر دهه فتنه سخت بوده است و در دهه اول غائله های بسیار داشتیم که به بیت منتظری کشیده شد که با همت امام راحل حل شد و در دهه دوم حادثه کوی دانشگاه و ۱۷ تیر بود که با تدبیر رهبری حل شد.

فتنه۹۸ تلاقی خواست معارض و جریان غربگرای داخلی است
وی ادامه داد : در سال ۸۸ هم فتنه داشتیم و سال ۹۸ هم ممکن است فتنه پیش بیاید و فتنه۹۸ تلاقی خواست معارض داخلی و جریان غربگرای داخلی با دشمن در مسئله ضرورت سازی مشروعیت عقب نشینی است که در زمینه خارجی آن آمریکا می خواهد تحریم های فلج کننده و عملیات روانی ایجاد کند .

سعیدی گفت : نامه بدون بسم الله و اعلام پیروزی خارج از موقع از جنس فتنه نرم بود که اگر برخی حرفی می زدند زمینه سازی فتنه سخت می شد؛ بین فتنه نرم و جنگ نرم بده وبستان وجود دارد و اگر مهاجم خارجی جنگ نرم را آغاز کند فتنه به کمک او می آید و بالعکس که در فتنه ۸۸ شاهد بودیم .

ریاست دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به این که فتنه قابل تکرار است ، یادآور شد : فتنه نرم خیلی به سادگی قابل درک نیست و این به دلیل خفیف و پیچیده بودن فتنه می باشد و می تواند زمینه ساز فتنه سخت شود .

مجلس توان برآورده کردن خواسته های رهبری و مردم را ندارد

وی خاطر نشان کرد : آمریکا از برجام خارج شد و این کاملا روشن بود و دولتمردان متوجه نمی شود؛ زمینه داخلی در فتنه۹۸ مجلس است که این مجلس متأسفانه توان برآورده کردن خواسته های رهبری و مردم را ندارد.

سعیدی عنوان داشت : دولت جوهره انقلاب گری می خواهد تا موانع را بر طرف کند و پاسخگوی خواسته های مردم باشد و مردم در ۲۲ بهمن سنگ تمام گذاشتند و رهبری هم پشتوانه دولت است.

ریاست دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با اشاره به جریان سکولار غرب گرا گفت : امروزه این جریان معارض داخلی الست که سه رویکرد ضرورت سازی ، القا ضرورت سازی و ضرورت پنداری در جهت ایجاد مشروعیت عقب نشینی دارد.

وی در پایان اظهار داشت : مردم کرمان همواره نسبت به مسائل انقلاب حساس بوده اند و این که می گویند اگر تسلیم نشویم جنگ می شود تنها برای ترساندن مردم است ؛ آمریکا در برابر قدرت ایران ریسک نمی کند بنابراین باید غرب را قربانی کنیم تا روی پای خود بیاستیم.

انتهای پیام/

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi