پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:09:12 - سه شنبه 30 بهمن 1397
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
در نشست مسئول کمیته های تربیتی،آموزشی و کمیته علمی کنگره شهدا عنوان شد؛
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قالب کتاب/ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد
صبح امروز نشست خبری مسئول کمیته های تربیتی و آموزشی و کمیته علمی و پزوهشی کنگره ۶۵۰۰شهید استان کرمان با حضور مسئولین مربوطه و اصحاب رسانه در محل ستاد گنکره شهدای استان برگزار شد.

 

به گزارش “دانشجوآزاد” صبح امروز نشست خبری مسئول کمیته های تربیتی و آموزشی و کمیته علمی و پزوهشی کنگره ۶۵۰۰شهید استان کرمان با حضور حمدالله منظری رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان ،روستایی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) و جمعی از دبیران این کمیته ها انجام شد .

حمدالله منظری توکلی رییس دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست اظهار داشت : بنده به نمایندگی از ۱۱۹ دانشگاه سطح استان به عنوان مسئول کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۶۵۰۰شهید استان کرمان هستم و ۱۲ برنامه محوری داشته ایم که در دل این برنامه های متنوعی صورت گرفت که هر برنامه در دانشگاه ها منشا اثر بود .

وی گفت : از جمله کارهایی که صورت گرفت کار پژوهشی با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در متون درسی و تحلیل سبک زندگی شهدا در قالب یک کتاب بود که اکنون فایل این کتاب موجود است.

وی گفت : انجام پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد و دکتری از دیگر کارهای این کمیته بود که سه پایان نامه دکترا و دو پایان نامه ارشد را در دستور کار قرار دادیم که تا کنون پیش دفاع دو رساله دکترا انجام شده است.

منظری توکلی خاطر نشان کرد : موضوع این دو رساله ها یکی طراحی الگوی مدیریت فرماندهی فرماندهان ۴۱ثارالله در دفاع مقدس و دیگری طراحی مدل اعتبارسنجی سازمان های مردم نهاد فرهنگی ابر خط نشر فضای مجازی از دیگاه مقام معظم رهبری بوده است .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان ایجاد رشته های تخصصی دفاع مقدس را از دیگر کارها دانست و توضیح داد : ایجاد رشته ها باید از طریق شورای گسترش رشته ها اتفاق بیفتد که به دنبال این موضوع هستیم که در فاز دوم رشته های تخصصی دایر شوند.

وی ادامه داد: بازدید علمی از قرارگاه خاتم الانبیا از دیگر کارها بود که توسط دانشجویان رشته های معماری و مکانیک اتفاق افتاد و همچنین کنگره ادبیات پایداری توسط دانشگاه شهید باهنر در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد .

منظری توکلی توضیح داد : سرگذشت پژوهشی چهارده شهید با محوریت اساتید آماده شده است که فایل آن به صورت مکتوب موجود است .

وی افزود : انجام سه ضیافت اندیشه در دانشگاه ها با رویکرد گفتمان کنگره شهدا و برگزاری کنگره علمی با محوریت سیاسی ،اقتصادی ،اجتماعی و ابتکارات دفاع مقدس و همچنین برگزاری کرسی های آزاد اندیشی با محوریت گفتمان کنگره شهدا از جمله این برنامه هاست .

منطری توکلی بیان کرد : چهارشنبه اول بهمن ماه نیز اختتامیه دو جشنواره هنر ادبیات و پژوهش دینی قرآنی و عترت و جشنواره ققنوس را با محوریت کنگره و در محل دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و تالار حافظ خواهیم داشت.

دبیر کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۶۵۰۰شهید استان کرمان:بازدید ۵۰ استاد از پروژه های بندرعباس

بابایی دبیر کمیته علمی و پژوهشی کنگره ۶۵۰۰شهید استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت : استان کرمان۱۲۵ دانشگاه و موسسه آموزشی دارد و طبق فرمایش مقام معظم رهبری این دانشگاه ها می توانند جریان ساز باشند .

وی گفت : بنابراین در کلیه برنامه ها به دنبال ایجاد جریان در دانشگاه ها بودیم .

دبیر کمیته علمی و پژوهشی کنگره بیان کرد : در ضیافت اندیشه اساتید نیز یک طرح مبنی بر سرفصل قرار دادن دفاع مقدس به صورت رسمی بود که در ۱۶ جلسه این سرفصل تهیه شد و به تمام دانشگاه های سراسر کشور برگزار خواهد شد .

بابایی با اشاره به این که طرح میثاق اساتید با شهدا نیز از بهمن ماه آغاز شده است توضیح داد : این طرح هر سال دو بار در استان برگزار خواهد شد و همچنین فردا ۵۰ استاد از دانشگاه های سراسر استان از پروژه های ستاره خلیج فارس در بندرعباس و قرارگاه مدینه در قشم بازدید خواهند کرد.
قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره): ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد

سهراب روستایی قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در نسشت خبری با اصحاب رسانه در محل ستاد کنگره ۶۵۰۰شهید استان کرمان اظهار داشت : در استان کرمان کارهای خوبی با محوریت اجتماعی و اقتصادی انجام شده است .

وی گفت : ساخت ۷۰۰ واحد مسکونی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد از جمله این کارهاست که برای هر واحد ۳۵ میلیون تومان هزینه شده است که عملیات اجرایی آن ها شروع شده است و حداقل تا شهریورماه آینده تحویل مددجویان خواهد بود .

روستایی ادامه داد: در کل برای این پروژها ۲۶ میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد : همچنین در راستای کنگره شهدا ۵۰۰فقره وام کارگشایی ۵میلیونی برای افراد آسیب پذیری که تحت پوشش نبوده اند اختصاص یافته است.

روستایی توضیح داد : در ادامه احداث ۵هزار واحد مسکونی در منطقه جنوب استان را شروع خواهیم کرد که منتظر تامین اعتبار هستیم تا کلنگ آن را در سال آینده به زمین بزنیم.

وی در پایان اظهار داشت : امیدواریم به برکت خون شهدا با احداث این ۵هزار واحد مسکونی پایان کپرنشینی را در استان داشته باشیم.

انتهای پیام/

 

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi