پايگاه خبری تحليلي دانشجو آزاد

10:37:58 - پنجشنبه 3 اسفند 1396
داغ کن - کلوب دات کام Balatarin اشتراک گذاری در فیس بوک تویت کردن این مطلب
رئیس بخش جغرافیای دانشگاه شهید باهنر کرمان خبر داد؛
برگزاری سمینار تخصصی اقلیم شناسی با حضور استاد دانشگاه ویتس ژوهانسبورگ
رئیس بخش جغرافیای دانشگاه شهید باهنر کرمان خبر داد: بخش جغرافیای دانشگاه شهید باهنر کرمان در هفتم و هشتم اسفندماه ۹۶ میزبان حضور پروفسور استفان گرب استاد جغرافیای طبیعی دانشگاه ویتس ژوهانسبورگ است.

صادق کریمی رئیس بخش جغرافیای دانشگاه شهید باهنر در گفتگو با “دانشجوآزاد” در رابطه با برگزاری سمینار تخصصی آب و هواشناسی و زیست شناسی گفت: بخش جغرافیای دانشگاه شهید باهنر کرمان در هفتم و هشتم اسفندماه ۹۶ میزبان حضور پروفسور استفان گرب استاد جغرافیای طبیعی دانشگاه ویتس ژوهانسبورگ است.

وی افزود: در این دو روز از ساعت ۹ تا ۱۲ دو سمینار تخصصی با موضوع پالئو کلیماتولوژی (دیرینه آب و هواشناسی) و پالئو اِینوایرومنت (دیرینه زیست) در تالار اندیشۀ دانشکده ادبیات و علوم انسانی توسط ایشان ارائه می شود.

رئیس بخش جغرافیای دانشگاه شهید باهنر توضیح داد: پروفسور استفان گرب، مقالات و پژوهش های متعددی را از شواهد اقلیمی، ژئومورفولوژیکی، شواهد اسنادی، تاریخی و … در حوزۀ پالئوکلیما و پالئوزیست که از مناطق مختلف دنیا جمع آوری نموده، در مراجع و منابع معتبر بین المللی  به ثبت رسانده است؛ بر همین اساس بیابان ها و مناطق کوهستانی متعددی را در دنیا به عنوان فیلد مطالعاتی خود انتخاب نموده اند، تازه ترین فیلد مطالعاتی ایشان منطقۀ گندم بریان در بیابات لوت است که مطالعات پالئوکلیمایی، پالئوزیستی و پالئوژئومورفولوژیکی خود را روی آن متمرکز نموده است.

کریمی با اشاره به هدف برگزاری این سمینارها اظهار داشت: ارائۀ آخرین دستاوردهای علمی – پژوهشی و روش های مطالعاتی در حوزۀ پالئوکلیما به دانشجویان رشته های مختلف جغرافیا و تبادل اطلاعات علمی بین اساتید دانشگاه شهید باهنر با اندیشمندان بین المللی نظیر پروفسور گرب از اهداف برگزاری است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاقه مندان و گروه های مختلف علمی و پژوهشی از سایر دانشگاه ها، مؤسسات پژوهشی و یا حتی دستگاههای اجرایی علاقه مند نیز می توانند با اطلاع قبلی و  هماهنگی لازم با دانشگاه (بخش جغرافیا)، در این سمینارها شرکت نمایند.

پاتوق دانشجوها کوثر سایت زنان کویر تابناك وب تابناك وب logo-samandehi